• 0

Wat is een goede conversie?

Onze vernieuwde website (www.bedrukt.nl) draait nu sinds juli 2009.

 

De cijfers volgens Clicky

 

• Bezoekers: 10.000 per maand. (Ik weet niet of dat allemaal echt mensen zijn, lijkt me sterk eigenlijk.)

• Bezoekers verkeersbron: 72,5% via zoeken. Bijna 100% hiervan is Google.

• Weigeringspercentage: 20%.

 

Aantal bestelling via webshop: 300 per maand

 

 

Wat heb ik gedaan tot nu toe

 

De huidige website is een versie 2. Mede op basis van klantenfeedback is versie 1 verbeterd om ons product nog makkelijker en foutlozer aan te bieden. Ons product vergt namelijk nogal wat interactie in het ontwerpen. (versie 2 draait op Flex, Spring en BlazeDS.)

Ik heb veel zelfstudie gedaan naar SEO. Alle tips (en zeker geen trucs) die ik heb kunnen vinden op internet heb ik toegepast op de website om deze met zo veel mogelijk eerlijke content zo goed mogelijk te laten scoren op SEO.

Het gevolg is dat bij het zoeken in Google op een aantal relevante zoekwoorden onze website op pagina 1, positie 1 en 2 verschijnt. De PR is nu 3, maar hopelijk stijgt dit nog. Ik vind het persoonlijk heel lastig, zoniet onmogelijk om aan geforceerde backlinks te komen, wanneer je de verzamel en rubriekenpagina's even buiten beschouwing laat.

 

 

De vraagstelling

 

Gelet op de in mijn ogen goede positie in Google en de bezoekersaantallen lijkt de conversie mij extreem laag, 3%?

Ik ga er van uit dat het gros van de bezoekers die op onze site terecht komt ook daadwerkelijk aan het zoeken is geweest binnen onze branche. De vraag is dan waarom 97% niet bestelt. Ik verwacht hierop heus geen antwoord op dit forum, maar misschien kan iemand wel aangeven:

 

• Wat een gezonde conversie zou zijn in dit specifieke geval.

• Wat ik zelf nog kan doen om die conversie omhoog te krijgen.

 

 

Mogelijke tool?

 

Mij lijkt een belangrijk antwoord te liggen bij de bezoekers zelf met de vraag, "waarom bestel je niet?"

Het probleem is dat ik een vragenlijst alleen kan versturen naar geregistreerde bezoekers en die hebben hoogstwaarschijnlijk WEL besteld, vandaar de registratie.

Het antwoord zit dus bij de bezoekers die niet registreren, maar onverrichte zaken vertrekken...

 

Is het acceptabel om een popup te hangen op een website-exit die (multiple choice) vraagt waarom deze niet-geregistreerde bezoeker vertrekt?

(bijv. te duur, ontwerpstudio werkt niet naar verwachting, anders...)

Of is dit echt 'not done' tegenwoordig en zal het irritatie opwekken?

 

Ik ben echt benieuwd naar jullie mening, alles is welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
De ene pagina een ronde rode bestel button met daarop KLIK HIER

 

en op de andere pagina een Oranje rechthoekige button met daarop Bestel Nu

 

Je test drie effecten in één keer en dat gaat dus niet (kleur, vorm en tekst). Je kunt misschien wel de beste knop aanwijzen, maar weet niet direct door welke factor dit komt. Nog los van de context op de pagina's.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wel Highio....

Ik gaf nu dit voorbeeld omdat ik uit onderzoeken weet dat het volgende bij een bestel button fout is:

 

Andere vormen als rechthoekig

de kleur rood (van nature geeft dat gevaar aan)

Onduidelijke texten

 

De andere button is het tegenover gestelde daarvan

 

hij is rechthoekig

Oranje word gezien als beste kleur (je zou zeggen groen maar dat is dus niet zo)

en heeft een duidelijke Call to Action text

 

Was dus gewoon een voorbeeldje dat je enkel de button veranderd van heel erg fout naar goed.

 

Mij ging het erom duidelijk te maken dat een A/B test al heel eenvoudig kan zijn met al grote gevolgen.

Link naar reactie
  • 0

Als je iets al weet, hoef je geen tijd meer in testen te stoppen. Ik trek je kennis niet in twijfel, maar wat je als voorbeeld noemt, is eenvoudigweg geen A/B test meer. Dat doe je namelijk met paren en steeds één variabele.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

We kunnen (en gaan) met een hoop dingen die hier zijn geopperd aan de slag.

 

A/B testen of splittesten is iets waar we zeker verder naar gaan kijken, maar zoiets doe je niet "even" lijkt me, dus dat moet goed georganiseerd worden.

 

Verder moet ik me nog eens beter gaan verdiepen in de info die de stats geven. We gebruiken nu Clicky, omdat Google Analystics op de een of andere manier niet werkt met de reeds aanwezige scripts.

 

Offtopic: Tros Radar inderdaad gezien ja. Jammer dat wij er niet bij zaten :)

Link naar reactie
  • 0

Highio...

Het voorbeeld wat ik noem komt naar voren uit onderzoek.

Betekend echter nog niet dat het ook altijd zo werkt op jouw website.

Testen is dus altijd goed.

IN dit geval; gaat het ook om 1 variabelle namelijk "de bestel button" dat die nu toevallig meerdere aanpassingen heeft ondergaan doet daar niks aan af.

Als je eerst de kleur aanpast en dan test, dan de vorm en dan test, dan de text en dan test.... dan wordt het een veel te langdurige text.

 

Oja... voor de mensen die nu denken van he... dat moet ik dus doen nog het volgende: zorgt er dus ook nog voor dat de kleur van de call to action button niet de hoofdkleur is van je site (liefst komt die verder helemaal niet voor op de site) anders werkt het nog niet. Verder is op internet veel info te vinden over call to action buttons.

 

Overigens zou een A/B test ook prima werken als je een totaal andere indeling van een pagina gaat testen.

Je weet dan mogelijk niet de details van waaromn het anders is maar gaat uiteindelijk om resultaat.

Eventueel kan je na een test met grote aanpassingen nog kleinere testen op puntjes kunnen uitvoeren.

Link naar reactie
  • 0

De reden waarom ik niet bij je zou bestellen is omdat je Flash niet mee vergroot bij de Zoom functionaliteit (zie bijlage). Ik heb een hoge resolutie (2560x1600) op een 30" monitor, wil ik een beetje redelijk kunnen browsen dan moet ik de zoom functie gebruiken. Bij sommige Flash sites werkt dit niet en dan laat ik al snel een website achter me. Natuurlijk heb je niet super veel mensen met deze resoluties, maar wellicht dat er ook andere mensen zijn die de zoom functionaliteit gebruiken en dezelfde problemen ondervinden.

 

Wellicht dat andere gebruikers op andere browsers/OSen ook problemen ondervinden. Wellicht is testen op andere configuraties een goed idee?

 

Aangezien je applicatie flash gebruikt, kan ik je applicatie niet gebruiken met mijn smartphone. Werkt het wel met een Iphone?

 

Het is echt super dat je zelf je eigen ontwerp kan maken, maar wellicht dat je wat meer klanten kan werven als je al een aantal kant en klare shirts hebt die klanten direct kunnen kopen. Zo iets of zo: http://www.primitivestate.com/product.asp?dept_id=44&pf_id=55 (die werkt bv. wel goed in mijn browser).

 

Andere belangrijke zaken;

- Kunnen bestellen zonder eerst te registreren

- Meer duidelijkheid bij de verzendkosten (indicatie van hoeveel t-shirts ongeveer bij elke optie)

- Betalen via Paypal, het zal je verbazen hoeveel mensen dit makkelijk vinden.

- Voorbeelden/gallery (met tekst en ideeën), ik kwam toevallig een slabbertje tegen toen ik naar beneden scrolde, maar dat zou een perfect geschenk zijn (met leuke opdruk) voor een nieuwe baby ;-) Moet een klant iets dergelijks wel toevallig zien.

- Cadeauservice, tekst uitbreiden zodat direct duidelijk is dat je het kan sturen als cadeau naar een ander adres dan het factuur adres, iets dat niet direct duidelijk is voor iedere klant.

- Ontwerpen opslaan zodat ze hergebruikt of gedeeld kunnen worden (voor clubleden bv.)

 

Wat ik snel merk is dat een hoop websites zijn gemaakt met het idee dat de meeste klanten internet savvy zijn, maar je hebt ook een klanten pool die dit niet is en wellicht dat je eens wat mensen uit die (eventuele) klanten pool moet uitnodigen. Misschien die 65+er die net weet hoe zij/hij moet internetten en een paar maanden geleden voor het eerst een internet aankoop heeft gedaan.

bdrktFirefox200Zoom.thumb.JPG.1564bd147cae03b877a5f9a26bea0981.JPG

Link naar reactie
  • 0

Wat ik hoor van mensen is dat de site niet werkt op een iPhone of Smartphone inderdaad. (heb er zelf geen).

 

We zijn bezig met een aparte subsite "/mobile" o.i.d. hiervoor. Maar het lijkt mij zelf dat een online ontwerpstudio sowieso niet echt geschikt is op een iPhone. Ik kan me daar in vergissen, maar je ontwerpt bijv. je briefpapier ook niet op een iPhone, toch? Vertel het me als ik dit verkeerd zie.

 

(De transactiekosten van Paypal (beginstaffel) vind ik niet interessant.)

Link naar reactie
  • 0

Wat ik hoor van mensen is dat de site niet werkt op een iPhone of Smartphone inderdaad. (heb er zelf geen).

 

We zijn bezig met een aparte subsite "/mobile" o.i.d. hiervoor. Maar het lijkt mij zelf dat een online ontwerpstudio sowieso niet echt geschikt is op een iPhone. Ik kan me daar in vergissen, maar je ontwerpt bijv. je briefpapier ook niet op een iPhone, toch? Vertel het me als ik dit verkeerd zie.

Ik ben het geheel met je eens, brief papier doe je ook niet even ontwerpen op je Iphone, de (gehele) website bekijken terwijl je in de trein zit gebeurd wel vaak. Zeker als iemand te horen krijgt: "Je moet even kijken op bedrukt.nl.". Als je vervolgens het interessante gedeelte van de website niet kan bekijken, dan ga je over het algemeen niet enthousiast verder als je wel bij een PC in de buurt bent, de kans is groot dat het bij de consument al vergeten is. Wellicht kan je bij je web statistieken meer informatie naar voren halen, goede indicatoren zijn gebruikt OS, gebruikte browser en gebruikte resolutie. Wellicht dat je nog iets met IP reeksen van mobiele providers kan doen. Als je percentueel meer mobiele klanten weglopen dan normale klanten weet je direct wat je te doen staat ;-)

 

Ik Weet niet hoeveel procent zakelijk vs. prive er wordt aangeschaft, maar ik zie veel potentieel voor T-shirts met teksten voor consumenten, voorkant: "I'm A Bomb Technician", achterkant: "If You See Me Running, Try and Keep Up". De mensen die een Iphone kunnen betalen zijn over het algemeen niet hele arme consumenten en zullen eerder in staat zijn om iets dergelijks te kopen. De drempel om (met je dronken kop in de kroeg) een t-shirt te bestellen op je Iphone met een bijdehante opdruk is een stuk lager geworden. ;-)

 

(De transactiekosten van Paypal (beginstaffel) vind ik niet interessant.)

Ik ook niet zo, maar als je daardoor verkopen mist wordt het opeens een stuk minder duur. Je hebt namelijk niet alleen te maken met mensen die iets niet kopen omdat ze niet kunnen betalen met Paypal, maar ook met mensen die eerder wat kopen omdat je Paypal hebt (drempel om wat te kopen wordt lager). Toevallig op een ander forum kwam iemand aan met de reden dat het makkelijker betalen is met Paypal (Ik weet het mensen zijn ontzettend lui), je hoeft namelijk alleen maar je username/wachtwoord in te voeren om te betalen. Met Ideal moet je vaak met een calculator en je bankpas betalen of met een Tancode (lijst/SMS). Met je Creditcard betalen moet je een hele reeks cijfers onthouden of je pasje bij je hebben, CC wordt ook vaak ervaren als onveiliger.

Link naar reactie
  • 0

Een conversie van 3% is niet verkeerd. Wanneer je jezelf bedenkt dat zoekmachines wordt gebruikt om te vergelijken, dat de deel van de bezoekers niet relevant is, herhalingsbezoeken nodig zijn om tot een aankoop te komen - is 3% netjes. Ik heb gehoord dat www.printuser.nl op ongeveer 2,5% zit, misschien het vergelijken waard.

Link naar reactie
  • 0

3% is niet verkeerd maar er natuurlijk altijd meer uit te halen. Je kunt je bezoekers gewoon bellen (diegene die bestelt hebben) en gewoon vragen wat ze van de site vonden, maar nog beter, wat ze beter zouden willen zien. Je kan goed testen zoals in deze draad aangegeven maar je moet je kopers kennen om te weten wat je wil testen.

 

Daarnaast zou ik verzendkosten en orderkosten gewoon op een hoop gooien en dat duidelijk zetten bij de bestelling. Dus bestellingen onder 100 euro standaard 5 euro zending. Hoe simpeler je alles maakt hoe beter het gaat (het bestelproces).

 

Als je eenmaal weet wat je bestellers zo aantrok dan moet je dat gaan 'vergroten' op je site. Dus daar komt testen voor in aanmerking. Ik gebruik http://www.reedge.com voor testen. Daarmee pak je simpel een knop of tekst en verander je die om je hypothese te testen. Bijv. wat schiet ik er mee op als ik paypal ga accepteren, of wat gebeurd er al ik neerzet gratis bezorging bij 3 t-shirts of meer.

 

Dus eerst je klant kennen en dan gaan proberen (via testen) wat je nieuwe bezoekers (niet klanten) triggert.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Conversie is een heel leuk onderwerp.

Maar bestaat tegelijkertijd uit heel veel kleine en grote indredienten.

 

Op een of andere manier kon ik de eerste posting van dit bericht niet vinden (over conversie gesproken), maar graag wil ik aan de auteur van deze oproep 10 tips meegeven

mod edit: link naar eigen website verwijderd.

 

Graag hoor ik van je of deze tips je kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Marco Bouman

Marco Bouman - Haal meer uit je webshop (site)

www.online-marketingmachine.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen, ik heb destijds veel tips en aanwijzingen van jullie ontvangen.

Graag laat ik jullie weten dat ik er zo veel mogelijk mee gedaan heb.

Een kleine greep uit directe acties gevolgd op jullie opmerkingen:

 

3% is idd een conversie die ik graag wil hebben :)

Wat zijn de uitstappagina's , welke zoekwoorden leveren de meeste conversie op, welke de minste, Probeer eens te spelen met de indeling, kleuren en content en kijk wat de stats dan zeggen (zoek eens op A/B testen hier en op google)

Frans

 

De uitstappagina's heb ik in kaart gebracht. Dit zijn de homepage zelf (index) en het collectie overzicht en ontwerpgedeelte.

Collectie kom ik zo op terug, de homepage is al aan gewerkt om deze duidelijker te maken. Ik heb een afbeelding toegevoegd die in 1 oogopslag moet laten zien wat je op de site kunt doen.

Op de planning staat nog een veel drastischere verbetering van de homepage.

Hierbij wil ik een grote flash animatie maken, die heel snel en duidelijk zonder tekst laat zien wat je op de site kunt doen. Die flash zou de huidige afbeelding + dame vervangen. De tekst daaronder blijft.

 

Van babykleding tot kinderkleding, en van dames tot heren en uni.

Waarom zijn deze niet actief (klikbaar?) op de homepage?

Maak alles overduidelijk, tegen overdreven aan, nu zijn er aanwijsbare afhaakmomenten zonder dat ik statistieken heb gezien. Een (verplichte) registratie voor een eerste of eenmalige bestelling van een paar tientjes werkt ook niet mee.

Groet,

Highio

 

De productgroepen zijn klikbaar gemaakt.

Op de homepage is nog een grote button geplaatst om te beginnen met ontwerpen.

Het verplichte klantenregistreren is eruit gehaald. Men kan nu bestellen zonder registreren.

Overigens blijft inloggen om een vervolgbestelling makkelijker te maken wel mogelijk.

 

De voordelen wil ik op een of andere manier niet lezen, die moeten er duideijk uitspringen, eventueel zelfs iets ingekort worden zodat ze makkelijker/sneller te lezen zijn. Ik denk dat het al een hoop helpt door je logo aan de linkerkant te zetten en de achtergrond niet te laten doorlopen in je contentvlak Succes ermee!

 

De opsomming is ingekort.

De transparante laag is nu gewoon 100%, dus niet meer transparant, de achtergrond komt er niet meer doorheen.

 

Ik vind dat dan weer helemaal anders. Je website vind ik redelijk overzichtelijk en door die foto op de homepagina is het voor mij ook heel duidelijk wat je doet. Ik vind alleen wel dat die lelijke vent (ik vind mannen als snel lelijk) ;D moet vervangen door een mooie dame. Laatst ergens gelezen dat de meeste zowel mannen als vrouwen het best gelokt worden door mooie dames. Kan het alleen even niet terugvinden helaas. Was een Amerikaans onderzoek geloof ik.

 

De lelijke vent is vervangen door een mooie dame.

 

oja... let goed op welke counter je gebruikt voor je bezoekers aantallen. als ik namelijk de stats van mijn website in google analytics vergelijk met de stats van Webalizer (server stats) dan geeft webalizer gemiddeld 3 keer zoveel bezoekers aan als er bij analytics gemeten worden. Als je dus bij de ene de conversie berekend is dat nogal een verschil met als je bij de andere je conversie berekend. Zorg dus ook voor betrouwbare statistieken.

 

Ik heb Google Analytics geinstalleerd om doelen, conversie's en uitstappagina's mee te meten.

 

Laat me er ook nog wat tegenaan gooien :

[*]Drop de inloggen/registreren optie en geef bezoekers de kans om zonder account uit te checken

[*]Geef me een indicatie van waar ik zit tijdens het uitchecken en hoeveel stappen ik nog moet doorlopen

[*]Nadat ik mijn t-shirt heb ontworpen , voor de 'maak een account' optie heb gekozen en al mijn gegevens heb ingevuld ga ik verder en krijg ik : Je bent succesvol geregistreerd. Controleer je e-mail om jouw account te activeren..En wat is er met mijn bestelling gebeurd ? Is die nu al doorgegeven of ben ik die kwijt ?

[*]Nu moet ik mijn mailbox checken (wat als je mailtje niet aankomt?) en opnieuw verder gaan met mijn bestelling...

Als ik van jou was dan zou ik eerst sleutelen aan je uitcheck proces, volgens mij loopt je daar veel verkopen mis...

Dave

 

Het verplicht registreren is verwijderd.

De indicatie van de checkout met het aantal stappen (3) is toegevoegd.

E-mailactivatie hoet dus ook niet meer.

 

Een aantal andere dingen die ik onlangs heb gedaan:

 

- Alle verkoopprijzen zijn verlaagd (dit terwijl de katoenprijs en daarmee mijn inkoopsprijs blijft stijgen)

- De bezorgkosten verlaagd

- De levertermijn verkort

- Gedeelte gemaakt voor weergave op mobiele telefoons

- pagina's zonder www geredirect naar met www (seo)

 

Het volgende staat nog in de planning;

 

- Homepage optimaliseren met o.a. Flash visual

- SEO verder optimaliseren

- Collectie uitbreiden (zowel diep als breed)

- Samenwerking met andere webshops (HL-link)

- Smijten met kortingscodes (op diverse kortingscode-websites)

 

Maar nog steeds laat de omzet te wensen over.

Het is me duidelijk geworden dat we meer traffic nodig hebben en de traffic die we hebben laten bestellen.

 

Ik wil nog één keer een beroep op jullie doen om me te adviseren in promotiemogelijkheden.Is het verstandig om samen met een expert een Adwords campagne op te starten? In het verleden heb ik dit wel gedaan, maar ik had het idee dat dit meer kostte dan opleverde.

 

Hopelijk willen jullie nog een keer met me meedenken. Bedankt alvast.

Link naar reactie
  • 0

Hallo JP,

 

Ik heb je site even bekeken en het valt me op dat je mij meteen op het verkeerde been zet. "Kleding ontwerp en bedruk je zelf ...". Maar "kleding ontwerpen" heeft voor mij een heel andere betekenis dan wat ik op jouw site kan doen (een eigen tekst op een bestaand kledingstuk) en "zelf bedrukken" wil ik ook niet, dat laat ik liever aan jou over.

 

Als ik op de button "Start met ontwerpen" klik gaat mijn harde schijf laptop in een hoog tempo tikken (ca. 5-6 tikken per seconde, zelfde geluid als bij het aanklikken van een link) en dat zo'n 7 of 8 seconden lang, wat mij het gevoel van een vastlopende website geeft. Ik word daar een beetje zenuwachtig van en krijg de neiging om mijn browser af te sluiten. Maar uiteindelijk kom ik wel op een volgende pagina, hoewel dat de ene keer je pagina "collectie" is en bij een tweede poging je pagina "ontwerpstudio". Op je "collectie pagina" werkt de "back" button van mijn browser niet, in je "ontwerpstudio" wel. De logica daarvan ontgaat mij.

 

Als ik een shirt selecteer en naar "bedrukken" ga, zou ik verwachten dat shirt daar te zien, maar ik krijg enkel een wit vlak. En bovenin staat dan een "zoek"-box, maar wat moet ik op dit moment gaan zoeken?

 

Als ik vervolgens een tekst invoer en op "Lettertype" klik, krijg ik een knipperend schermpje met de tekst "TypeError: Error #1009". Daar staat een "OK" button onder, maar als ik daarop klik gebeurt er niets.

 

Nog maar een keer geprobeerd. Nu krijg ik wel een shirt te zien in je ontwerpstudio. Rechts boven dat shirt staat een prullenbakje. Nieuwsgierig als ik ben klik ik daarop, maar het enige dat dan verdwijnt is het prullenbakje zelf. Dan toch maar een tekst geprobeerd. Dat lukt, maar als ik dan de lettergrootte met de slider wil wijzigen, springt hij steeds terug naar de oude waarde.

 

Sorry, maar ik doe mijn oude shirt nog wel een keer aan ... :-\

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Leuke shop en toch ook een redelijke conversie. Mijn inziens kan op het vlak van usability best veel verbeterd worden. Aangezien je aangeeft dat je veel bezoekers hebt, en je veel met SEO bezig bent, denk ik dat een investering in de usability ten goede zal komen van de gebruikerservaring (en dus ook tot meer conversie kan leiden). Mond-op-mond reclame is mijn inziens erg waardevol.

 

Ik heb de site even heel globaal bekeken en een aantal punten vallen mij op (ik heb niet alle posts van iedereen gelezen, dus wellicht kom ik met iets wat al is aangehaald door iemand anders). Zie het als opbouwende kritiek! :)

 

[*]Ik vind de site over het algemeen 'krap' aanvoelen; ik zie te weinig witruimte waardoor het geheel al snel erg onoverzichtelijk eruit komt te zien. Je site is ±810 px breed, dit kan makkelijk 960 px worden (in de zin van: huidige moderne beeldschermen, niet qua tijd/kosten om het daadwerkelijk uit te voeren, omdat het vrij ingrijpend is voor de gehele website ;) )

[*]Het logo staat rechts en de zoekfunctie links; gebruikelijker is om het precies andersom neer te zetten. Logo links en zoekfucntie rechts. We lezen namelijk van links naar rechts en bekijken websites via een F-patroon. Persoonlijk zou ik de zoekfunctie dus niet zo'n prominente plaats laten innemen.

[*]Uit onderzoek blijkt dat een call to action button die oranje is, zorgt voor de meeste clicks. Daarnaast staat deze button relatief laag / onderaan de pagina. Niet iedereen komt zover, wellicht wat hoger, en dus opvallender, neerzetten?

[*]De (mooie) mevrouw kijkt me 'lief' aan. Uit onderzoek blijkt dat wanneer een gezicht naar een element op de website kijkt, wij (als gebruiker) kijken naar waar het gezicht naar kijkt. Dus als je een foto vindt die kijkt naar de call to action button, zullen mensen (je gebruikers) daar ook naar kijken en valt het meer op.

[*]De tekst op het t-shirt van de lief kijkende mevrouw misschien klikbaar maken als een soort tweede call to action button? Zelf had ik namelijk de neiging om erop te klikken ;D

[*]Rechts staan allemaal icoontjes, maar wat houden ze in? Zelf ben ik niet echt voorstander van iconen, omdat deze (heel) vaak ambigu zijn (zie ook 't artikel op m'n blog). Er is (helaas) geen consensus op het web over het uiterlijk van iconen (wat bijv. wel bij verkeersborden is), dus vermijd ik ze liever.

[*]Ik zie erg veel Flash; hier draait eigenlijk je gehele website om (de configurator). Helaas zitten er altijd wat haken en ogen aan het gebruik van Flash, neem bijvoorbeeld de Ipad die het niet ondersteunt, of de scrollbar die niet op m'n scrollwiel reageert. Daarnaast zijn er een aantal schuifbalken e.d. die niet lekker reageren of werken. Al met al voor mij een reden om niet verder te stoeien en dus de site te verlaten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik de enige ben. Zoals ik al aangaf is het ook allemaal een beetje 'krap' en mag het wat meer witruimte bevatten. Zo zal het ook wat meer gestructureerd ogen.

[*]Informatiepagina bevat allemaal subpagina's, maar als ik op zo'n subpagina terecht komt, kan ik niet snel naar een andere pagina gaan (ik moet eerst weer terug naar het overzicht met alle links). Misschien een secundaire navigatie aan de linkerkant plaatsen?

 

Succes met je website!

 

Groeten Quinten

 

Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Link naar reactie
  • 0

Scaut, John en Quinten,

 

bedankt alvast voor de reacties.

 

De tweede ronde begint al met een hoop (terechte) kritiek, nog veel werk aan de winkel voor mij.

 

Over het Flash, versie 1 van deze website had een ontwerper in php/javascript.

Dit gaf zoveel gezeur dat bij de huidige versie gekozen is voor Flash.

Ik merk dat ook de nodige nadelen met zich meebrengt, maar het is en blijft een webapplicatie.

Wellicht dat bij een versie 3 in de toekomst ik kan kijken naar een puur Java-oplossing. (geen Java applet).

 

John, het betreffende t-shirt zat fout in de confiuguratie, dat is opgelost. Er komt nu geen wit scherm.

 

Het vele geklik / gelaad, daar stoor ik me ook aan, maar er moet nu eenmaal veel geladen worden.

En dat kost helaas even tijd. Nogmaals, het is wel een behoorlijk webapplicatie die geladen wordt,

maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen te lang duurt.

Dit is iets dat ik niet 1,2,3 kan oplossen. Wie weet bij versie 3.

 

Bedankt zover, er zijn weer een hoop punten aan mijn lijst toegevoegd.

Link naar reactie
  • 0

Zo nu met de mac met flash ;)

 

 

*Je thuiswinkel waarborg; als ik daar op druk krijg ik een algemene pagina?

* je intro tekst in moeilijk scanbaar. Hier korte duidelijke zinnen wat je doet. Begin bv hiermee "Bedruk zélf een t-shirt of polo met jouw eigen teksten, eigen afbeelding " Daar zou ik dus wat meer aandacht aan besteden.

* Ik zou onterp studio voor collectie zetten. Als ik een shirt wil bestellen dan wil ik ook meteen ontwerpen. Wellicht ontwerp studio een keuze inzetten welk model. Is een tab minder en je hebt ze meteen waar je ze wil hebben.

 

*Inloggen wil ik niet en de meerderheid niet. Dit zou ik weghalen. (bestellen zonder inloggen) en knop weghalen.

*contact; hier met een simpel email formulier beginnen. Drempel verlagen. Je wil weten waar de knelpunten van de site liggen daarom moet je de drempel om te reageren zo laag mogelijk houden.

Later als alles goed staat dan ga je deze pagina aanpassen en dan weet je ook de veel gestelde vragen.

*referenties is verwarrend. Dat zijn ervaringen van klanten en referenties. Ik zou dat splitsen. Zelfs zover dat ik de bedrijven van de site zou halen. Ik wil niet een leuk t shirt bestelen voor mijn zoon bij een bedrijf dat ook voor endemol drukt (ik denk dan meteen te duur). Andersom ook niet.

*Logo; waarom is dat niet gewoon bedrukt.nl? wat er nu staat is niet duidelijk en is ook niet te onthouden (door te vertellen). Logo aanpassen, visualiseren op wat je doet.

 

Begrijp me niet verkeerd. Wat er nu al staat is goed. Anders dan anderen (eigelijk vind ik het best wel mooi)

 

Jammer van de flash maar hier moet je toch wachten totdat html5 klaar is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Scaut, bedankt voor de genomen tijd, graag wil ik op wat punten van je reageren.

 

* Ik zou onterp studio voor collectie zetten. Als ik een shirt wil bestellen dan wil ik ook meteen ontwerpen. Wellicht ontwerp studio een keuze inzetten welk model. Is een tab minder en je hebt ze meteen waar je ze wil hebben.

 

Wat jij voorstelt zie ik bij gelijksoortige sites inderdaad ook. Waar ik me dan persoonlijk aan stoor is dat ik de kleding moet gaan zoeken via een heel klein venstertje. De opzet was juist om eerst een kledingstuk te kiezen uit een collectie die -in mijn ogen- best duidelijk in beeld komt, vervolgens ga je dat kledingstuk voorzien van een eigen bedrukking. Weet je zeker dat dit geen goede volgorde is?

 

*Inloggen wil ik niet en de meerderheid niet. Dit zou ik weghalen. (bestellen zonder inloggen) en knop weghalen.

 

Inloggen hoeft ook niet om te bestellen. Dit is puur voor het volgen van een geplaatste bestelling of wanneer je bij een 2e bestelling niet alles weer in wilt vullen.

 

*referenties is verwarrend. Dat zijn ervaringen van klanten en referenties. Ik zou dat splitsen. Zelfs zover dat ik de bedrijven van de site zou halen. Ik wil niet een leuk t shirt bestelen voor mijn zoon bij een bedrijf dat ook voor endemol drukt (ik denk dan meteen te duur). Andersom ook niet.

 

Hier moet ik even over denken... Ik heb eenmaal beiden als klant en wil ze dan ook graag beiden tonen. Ik kan jouw beredenering wel volgen, zo had ik het nog niet bekeken. Even kijken wat ik hier mee ga doen....

 

*Logo; waarom is dat niet gewoon bedrukt.nl? wat er nu staat is niet duidelijk en is ook niet te onthouden (door te vertellen). Logo aanpassen, visualiseren op wat je doet.

 

"bedrukt" is beschrijvend. Om die reden kan dat niet als merk bij BBIE worden geregistreerd. Door de klinkers weg te laten heb ik het wel als beeld-en woordmerk kunnen registreren.

 

Begrijp me niet verkeerd. Wat er nu al staat is goed. Anders dan anderen (eigelijk vind ik het best wel mooi)

Jammer van de flash maar hier moet je toch wachten totdat html5 klaar is.

 

Ik begrijp je. En alle kritiek is meer dan welkom.

 

Het is erg jammer dat het bedrijf dat verantwoordelijk is geweest voor de huidige applicatie mij de flex-oplossing zo heeft aanbevolen. Het was een rip uit mijn lijf en blijkt nu weer niet de beste oplossing te zijn geweest.

Maar ja, dat hoort erbij, al doende leer ik (al is het wel een dure les).

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen, ik heb destijds veel tips en aanwijzingen van jullie ontvangen.

Graag laat ik jullie weten dat ik er zo veel mogelijk mee gedaan heb.

Een kleine greep uit directe acties gevolgd op jullie opmerkingen:

 

Heb je na deze aanpassingen al verbeteringen gezien in je conversie?

 

Ik wil nog één keer een beroep op jullie doen om me te adviseren in promotiemogelijkheden.Is het verstandig om samen met een expert een Adwords campagne op te starten? In het verleden heb ik dit wel gedaan, maar ik had het idee dat dit meer kostte dan opleverde.

 

Het antwoord op mijn eerste vraag geeft aan of je nu moet inzetten op promotie of op verbetering.

Als de conversie niet is verbeterd zal je gevoel uit het verleden nu waarschijnlijk niet veel anders zijn.

Nu je Google Analytics hebt geinstalleerd is dit echter wel heel goed meetbaar want een Adwords campagne kun je hierin ook goed volgen.

Link naar reactie
  • 0

@Inloggen hoeft ook niet om te bestellen. Dit is puur voor het volgen van een geplaatste bestelling of wanneer je bij een 2e bestelling niet alles weer in wilt vullen.

 

Dan zou daar moeten staan "track en trace" Als ze voor de 2e keer willen bestellen dan komen ze het inlog gedeelte wel tegen in de kassa.

 

Flash is nu ook weer niet zoon drama. Er komen nu veel tabtlets met flash dus de groei van de ipad zal wel meevallen.

Link naar reactie
  • 0

Laat ik beginnen met te zeggen dat 3% zeker niet slecht is! Het goede nieuws is dat je website nog wel wat geoptimaliseerd kan worden voor conversie.

 

- Zo is het meest opvallende van je website de foto van de vrouw met t-shirt. De kleur van het t-shirt is zo dominant dat de Call-to-Action (start met ontwerpen) daardoor niet meer opvalt.

 

- De achtergrond van je website is te druk en leidt de aandacht af van de teksten en de Call-to-Action.

 

- Het ontwerp is aardig, maar zou misschien wat meer van vandaag mogen zijn. Met name het menu doet een tikkeltje ouderwets aan.

 

- Het thuiswinkel waarborg logo zou wat prominenter gepresenteerd mogen worden. Dit wekt vertrouwen bij de potentiële klant.

 

Zomaar even een paar puntjes die me opvielen aan je webshop. Maar nogmaals... 3% is niet slecht!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.