• 0

Wat is een goede conversie?

Onze vernieuwde website (www.bedrukt.nl) draait nu sinds juli 2009.

 

De cijfers volgens Clicky

 

• Bezoekers: 10.000 per maand. (Ik weet niet of dat allemaal echt mensen zijn, lijkt me sterk eigenlijk.)

• Bezoekers verkeersbron: 72,5% via zoeken. Bijna 100% hiervan is Google.

• Weigeringspercentage: 20%.

 

Aantal bestelling via webshop: 300 per maand

 

 

Wat heb ik gedaan tot nu toe

 

De huidige website is een versie 2. Mede op basis van klantenfeedback is versie 1 verbeterd om ons product nog makkelijker en foutlozer aan te bieden. Ons product vergt namelijk nogal wat interactie in het ontwerpen. (versie 2 draait op Flex, Spring en BlazeDS.)

Ik heb veel zelfstudie gedaan naar SEO. Alle tips (en zeker geen trucs) die ik heb kunnen vinden op internet heb ik toegepast op de website om deze met zo veel mogelijk eerlijke content zo goed mogelijk te laten scoren op SEO.

Het gevolg is dat bij het zoeken in Google op een aantal relevante zoekwoorden onze website op pagina 1, positie 1 en 2 verschijnt. De PR is nu 3, maar hopelijk stijgt dit nog. Ik vind het persoonlijk heel lastig, zoniet onmogelijk om aan geforceerde backlinks te komen, wanneer je de verzamel en rubriekenpagina's even buiten beschouwing laat.

 

 

De vraagstelling

 

Gelet op de in mijn ogen goede positie in Google en de bezoekersaantallen lijkt de conversie mij extreem laag, 3%?

Ik ga er van uit dat het gros van de bezoekers die op onze site terecht komt ook daadwerkelijk aan het zoeken is geweest binnen onze branche. De vraag is dan waarom 97% niet bestelt. Ik verwacht hierop heus geen antwoord op dit forum, maar misschien kan iemand wel aangeven:

 

• Wat een gezonde conversie zou zijn in dit specifieke geval.

• Wat ik zelf nog kan doen om die conversie omhoog te krijgen.

 

 

Mogelijke tool?

 

Mij lijkt een belangrijk antwoord te liggen bij de bezoekers zelf met de vraag, "waarom bestel je niet?"

Het probleem is dat ik een vragenlijst alleen kan versturen naar geregistreerde bezoekers en die hebben hoogstwaarschijnlijk WEL besteld, vandaar de registratie.

Het antwoord zit dus bij de bezoekers die niet registreren, maar onverrichte zaken vertrekken...

 

Is het acceptabel om een popup te hangen op een website-exit die (multiple choice) vraagt waarom deze niet-geregistreerde bezoeker vertrekt?

(bijv. te duur, ontwerpstudio werkt niet naar verwachting, anders...)

Of is dit echt 'not done' tegenwoordig en zal het irritatie opwekken?

 

Ik ben echt benieuwd naar jullie mening, alles is welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien ook belangrijk om te weten WAAR de users afhaken? Zo'n ontwerpstudio wordt toch heel vaak door mensen gebruikt "om eens wat te kijken", niet om echt koopgericht bezig te zijn. Afgezien van dat doe je het helemaal niet slecht aan de cijfers te zien.

Link naar reactie
  • 0

Arthas zei het al.. ik kan me voorstellen dat een grote groep gebruikers even de ontwerpstudio 'komt proberen' .

 

... tante Truus mail naar tante Bep.. "da's lachuh joh.. kan je t-shirts ontwerpen.. online! Moet je eens uitproberen.. hier is de link.."

 

Misschien een manier vinden om deze 'probeerders' ook 'kopers' te laten worden? Eenmalige super-aanbiedingen? Actie codes.. ik zeg maar wat..

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.