• 0

Inboeken lunches betaald via lunchkaart

Al enige tijd "laad" ik bij een klant van me, met behulp van een automaat, mijn lunchkaart op, door gewoon geld erin te gooien zodat het tegoed weer wordt aangevuld. Het tegoed op deze kaart wordt dan verrekend met de lunches die ik elke dag daar nuttig. Bij het afrekenen met deze lunchkaart krijg ik een bon met daarop de aangekochte etenswaren met de desbetreffende prijzen.

 

Maar hoe boek ik deze lunches in? Moet ik de bedragen aanhouden die op de bonnen zichtbaar staan, of moet ik het geld die ik in de automaat heb gestopt ter opwaardering van mijn lunchkaart, aanhouden en deze inboeken?

 

Vind het lastig omdat het geld wat in de automaat wordt gestopt vaak los geld is uit mijn portemonnee wat vaak is gepind vanaf mijn privérekening en niet vanaf mijn zakelijke rekening.

 

Ik maak gebruik van Snelstart XD.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jij de kaartoplaad met privegeld dan is het simpel en "declareer" je gewoon de bonnetjes bij je eigen bedrijf. Kortom je boekt ze als kosten en je betaald die bedragen uit via de bank of je boekt het af van je "eigen vermogen / prive stortingen en ontrekkingen" rekening.

 

ALs je de kaart wel zakelijk zou opladen dan is de kaart onderdeel van je kasadministratie.

bijv

1. Je pint 50 euro contant en boekt dat in in je kasboek

2. Je laad je 10 euro op je lunchkaart, er gebeurt niets in je kasboek want je hebt nu 2 briefjes van 20 en 1 kaart van 10 euro

3. De bonnetjes boek je als uitgave in het kasboek.

 

Als je het heel nauwkeurig wilt bijhouden dan kun je ook een tweede kasboek maken die je Lunchkaart noemt. In dat geval boek je bij stap 2 10 euro over vanuit de (contante) kas naar de lunchkaart-kas en vervolgens boek je de bonnetjes uit de lunchkaart-kas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.