• 0

Wat voor eenmanszaak starten

Hallo HL-ers,

 

ik zit met de volgende kwestie:

 

over een aantal weken gaat de website die ik samen met een partner opzet online. Omdat de partner al een BV heeft en daarmee niet wil participeren in een VOF, hebben we afgesproken om de inkomsten uit deze website eerst te laten storten op een gezamenlijke zakelijke rekening.

 

Voor zo'n gezamenlijke rekening is een KvK nummer nodig, vandaar dat er afgesproken is dat ik een eenmanszaak ga starten voor de website en voor de koppeling met de gezamenlijke rekening. De bedoeling is dat deze eenmanszaak op termijn, wanneer de inkomsten uit de website hoog genoeg zijn,om wordt gezet in een BV. Waarbij ik een eigen holding opricht waarmee ik participeer in de BV en mijn partner ook een met zijn holding participeert.

 

Ik werk (32 uur per week) op dit moment ook nog naast deze website en zal dit blijven doen totdat er een BV wordt opgericht.

 

Mijn vraag is of bovenstaande handig is om zo te doen (lijkt mij de beste optie), meteen een BV of VOF starten is geen optie. Hoe zit dit belastingtechnisch is het handiger om meer of minder dan 15 uur voor de onderneming te werken en is het handiger om de programmeur als werknemer op te geven of die buiten het bedrijf om te laten inhuren. Zijn er nog andere tips of valkuilen.

 

Alvast hartelijk dank voor het advies.

 

Groeten Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mag ik ook jou partner zijn?

 

In de opstartfase ga jij dan ook fijn een eenmanszaak opzetten en bent daardoor hoofdelijk aansprakelijk voor alles en als het goed gaat krijg ik fijn een deel van de opbrengst.

 

Pas als er echt heil in zit en we goed winst draaien dan ga ik ook risico lopen.

 

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Hoe gaat jouw 'partner' zijn inkomsten uit de EMZ halen?

 

De eventuele winst van je EMZ is namelijk bij jou belast in de IB tegen progressieve belastingheffing en aangezien je al een arbeidsinkomen hebt, zal je misschien snel in het 52% tarief terecht komen met de winst.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.