• 0

Langs de snelweg

Heren en dames,

 

Mijn vorige idee toch wat weerstand op gekomen dus niet doorgezet!

Inmiddels een nieuwe baan, die op dit moment niet helemaal is wat ik ervan had verwacht!

Beetje onder 'valse voorwendselen' gehaald.

 

Dan ga je dus weer verder in je oude patroon. De stap willen zitten naar misschien wel fulltime zelfstandig ondernemer.

Ik heb 2 zaken, kleinschalig entertainment bureautje en ik ben dj. Dus geen full time kans eigenlijk.

 

Nu heb ik een idee, wat ik natuurlijk niet volledig gelijk ga prijsgeven. Dit komt beetje bij beetje hoe verder ik in het proces zit.

 

Mijn 1e vraag: ;D

Weet iemand wat de regels zijn omtrent de parkeerplaatsen langs de snelweg.

 

In Nederland zijn genoeg parkeerplaatsen die alleen functioneren als 'parkeerplaats'.

Ik zie hier een mogelijke kans in de markt, niet als tankstation maar iets anders.

 

Is iemand bekend met deze regels?

bvd!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Maandag belangrijke dag, dan heb ik gesprek op mijn huidige baan!

 

Jurrian,

 

't Idee is n.m.m. nog te pril en te vaag om nu al je baan op te geven, als dat is wat je bedoelt met dat gesprek.

Eerst maar eens je plannen verder uitwerken, vergelijken, afwegen etc.

In een van je vorige posts schrijf je 'kijken of het me ligt'. Dat geeft al aan dat je nog niet klaar bent om ingrijpende beslissingen te nemen.

 

Je idee is goed en daar zou ik zeker mee verdergaan, maar dat kan voorlopig best naast een betaalde baan, toch?

 

groet,

 

John

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg het gevoel dat je vanuit een blinde ondernemersdrang de markt op wil gaan, nergens lees ik over een ondernemersplan, grondige marktverkenning en marktvergelijk......of mis ik informatie?

 

Hoe ziet je verdienmodel eruit, hoeveel omzet moet je maken om winst te gaan maken en buiten je eigen briljante idee komt ook de vraag: zit de markt wel op je te wachten?

Met een ondernemersplan dat getoetst wordt door bv een accountant krijg je al snel inzicht of je droom werkelijkheid kan worden of valt onder de categorie: leuk maar geen toekomst.

 

Is het realiseerbaar ?

 

Succes,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Het gesprek dat morgen gaat plaats vinden is zeker niet om mijn ontslag in te dienen.

Wel ga ik na dit gesprek kijken of ik in mijn huidige baan wil blijven zitten.

Ben hier net nieuw en valt allemaal beetje tegen.

 

Ik ben idd met een ondernemersplan bezig.

Ben al leuk eind op weg. Alle informatieve teksten zijn in weze allemaal klaar.

Het belangrijkste de begroting, de verwachte omzet en dergelijke ga ik nu mee aan de slag.

 

Wel ga ik idd. ook kijken naar de mogelijkheid om dit eventueel naast een volledige baan te gaan doen.

Dan neem ik een paar jonge goedkope mensen aan die het 'gewone' werk gaan doen.

Wel denk ik dat, dat niet haalbaar is.

Uitgaande van het volgende, een uurloon van ongeveer € 5,- betekent voor mij de werkgever een kosten van +- € 10,- in het uur. Correct me if i'm wrong.

 

Wanneer ik dus 71 uur open zou zijn in de week, is dat al € 710,- aan alleen loonkosten.

Dat zijn op voorhand al erg veel frietjes en frikandellen die je moet verkopen om al op je break even point te komen.

 

Als ik volledig zelf zou doen, evt met wat hulpjes, kom ik eerder aan mijn geld wat ik nodig heb om in de maand rond te komen!

 

Link naar reactie
  • 0

Ten tweede zeg ik alleen, dat wanneer ik het alleen doe, ik de loonkosten al uitspaar. Oftewel eerder op je break even point en eerder winst.

maar kan je er zelf van leven dan?

en kan je het bolwerken er zelf 71 uur in te staan en inkopen te doen en de administratie bijhouden?

 

als ik het zo lees denk ik dat je nog iets meer aandacht zal moeten besteden aan het verdienmodel,

je zal op voorhand iets meer zekerheden moeten hebben denk ik.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

klopt, met het verdienmodel ben ik nu aan t werk!

Ben op dit moment bezig al mijn kosten te begroten!

Wil morgen even proberen bij een mogelijk 'concurrent' te gaan kijken en praten.

Deze man heeft ongeveer hetzelfde gedaan als wat ik voor ogen heb, alleen hij zit mijn inziens op een veel minder mooie plek, plus dat hij wel had gekozen voor een srv wagen, wat dus weer duur in aanschaf en verbouwing is!

 

Als ik de kosten allemaal begroot heb, wil ik de geschatte inkomsten gaan berekenen!

Link naar reactie
  • 1

In de buurt van Noordwijkerhout staat twee van dit soort "tenten", nota bene erg dicht bij elkaar. Of ze er in de winter ook staan weet ik niet, maar in de zomer is er veel strandverkeer. De ene heeft belabberde kwaliteit, maar staat er wel al langere tijd. De andere heeft betere kwaliteit, ook wat zitjes etc., op een mooie dag is het daar altijd behoorlijk druk.

 

Als je de investering kan "leien" zou je je kunnen beperken tot alleen open in je vrije tijd, op die manier kan je het eens goed uittesten. Apparatuur moet m.i. op dit moment relatief makkelijk 2ehands te krijgen zijn, scheelt een slok op een borrel en je gaat "sneller" verdienen. Als blijkt dat het aanslaat kan je overwegen er dagelijks te gaan staan. Lukt het niet, dan moet je m.i. in staat zijn de spullen weer te verkopen zonder er al te veel verlies op te maken.

 

Ik zou niet snel opteren voor "goedkoop" personeel. Ik denk dat succes valt en staat met een stukje kwaliteit en ook herkenbaarheid van die kwaliteit. Ongemotiveerd personeel kan je bedrijf heel erg snel de das omdoen. Ook vertrouwen is een belangrijk punt, met een beetje pech staat je personeel (deels) voor zichzelf te bakken op jouw kosten en wellicht zonder dat je het zelf snel doorhebt. Misschien dat er in de vrienden/kennissenkring mensen zijn die je zou kunnen vragen voor je te werken.

 

En - ik denk één van de belangrijkste aspecten - zorg voor topkwaliteit. Een caravan is niet de locatie waar mensen dat direct van verwachten, je zal dan een drempel moeten overwinnen bij je (aankomende) publiek. Als je kwaliteit ok is (en je prijzen niet belachelijk) zal de zaak gaan rondzingen en haal je ook de "twijfelaars" over de streep.

 

Ander punt om over na te denken; laat je de caravan staan op de plek, of haal je 'm elke keer weer weg? In het eerste geval, houd rekening met mogelijkheid van vandalisme en diefstal. Een goede graadmeter is wellicht om te kijken of het wel of niet moeilijk/kostbaar is de boel te verzekeren voor dit soort zaken.

Link naar reactie
  • 0

Mooie reactie!

Ben ik het helemaal mee eens!

Personeel heb ik idd naar gekeken in mijn eigen kring.

Mijn vriendin is net klaar met school en wil me natuurlijk helpen! (Al weet ik niet of het verstandig is je vriendin voor je te laten werken)

Open in mijn vrije tijd gaat erg lastig, werk in de horeca, dus wisselende tijden, altijd op momenten dat anderen vrij zijn en je ze juist bij je 'tent'wil hebben.

 

Wil idd ook een nette caravan, netjes schilderen met reclame in een opvallende klaar, goeie kwaliteit, vooral betaalbaar en en een grote luifel voor.

onder die luifel dus wat zitjes, sta tafels, prullenbak en dergelijke.

 

Over je punt over laten staan of weg halen ben ik nog niet helemaal uit.

Het is dus bij een tankstation, en de plek die ik graag wil en achter aan ga staan op dit moment karren voor de verhuur.

Ook is er camera beveiliging van het tankstation, dus ik denk dat het evt wel goed is om hem te laten staan.

Mag dit niet ivm. verzekering diefstal en dergelijke dan kan ik hem bij mijn schoonouders in de schuur zetten. Die wonen er vlakbij en daar laat ik ook mijn diepvriezen en koelingen neerzetten voor de opslag en waar dus de leveranciers hun spullen leveren.

 

De apparatuur die ik erin wil zetten wil ik idd zo goedkoop mogelijk aan zien te komen.

Ik weet niet precies wat het inhoud maar bijv. de Hanos heeft een eigen snackgedoe, dat AnyTime heet. Dat is misschien iets, anders zat ik zelf al te denken om in 1e instantie naar de Marskramer te gaan en daar 3 van die dubbele frituurs aan te schaffen. Tegenwoordig zijn de frituurs voor thuis al erg groot en zelfs dubbel, wanneer ik er daar 3 van heb kun je dus prima mee uit de voeten.

Verder ben ik natuurlijk de veilingen al geruime tijd in de gaten aan het houden als daar iets voorbij komt!

 

(zo heb k een jaar geleden al een frietbak, met schep en zoutpot gekocht die in een grote partij zaten) haha

Link naar reactie
  • 0

Personeel heb ik idd naar gekeken in mijn eigen kring.

Mijn vriendin is net klaar met school en wil me natuurlijk helpen! (Al weet ik niet of het verstandig is je vriendin voor je te laten werken)

 

Je vriendin hoeft natuurlijk niet voor je te werken; jullie kunnen het ook samen doen in v.o.f.-vorm.

Nadeel is de hoofdelijke aansprakelijkheid, dus de relatie moet wel goed zijn en blijven!

 

Voordeel is dat je waarschijnlijk beiden IB-ondernemer zult zijn en allebei van de fiscale aftrekposten gebruik kunt maken (mits aan de voorwaarden wordt voldaan). Dubbele zelfstandigenaftrek, dubbele startersaftrek etc.

Zoek maar eens op IB-ondernemerschap of man-vrouw-firma (vriend-vriendin staat er niet in geloof ik) :-\

 

Financieel heel erg gunstig!

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0
Ik zou niet snel opteren voor "goedkoop" personeel. Ik denk dat succes valt en staat met een stukje kwaliteit en ook herkenbaarheid van die kwaliteit. Ongemotiveerd personeel kan je bedrijf heel erg snel de das omdoen. Ook vertrouwen is een belangrijk punt, met een beetje pech staat je personeel (deels) voor zichzelf te bakken op jouw kosten en wellicht zonder dat je het zelf snel doorhebt.

 

Interessant topic.

Kwaliteit en in het verlengde daarvan de herkenbaarheid ervan plus de uitstraling zullen goed in orde moeten zijn.

Je ziet nogal eens van die smoezelige vreettenten langs de weg waar je volgens mij alleen wat gaat eten als de nood

heel erg hoog is .....

 

Daarentegen als je zaak er goed uit ziet en je een goede kwaliteit biedt zal dat zich zeker rondspreken.

 

In dat kader moet je denk ik waken voor goedkoop=duurkoop; sterker nog: nodig de smaakpolitie bij je uit ;)

 

Succes.

Jeroen

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie reactie!

 

Dank :)

 

Is goedkopere apparatuur geschikt voor professioneel gebruik? Er staat mij bij ooit gelezen te hebben dat je geen goede patat kunt bakken (in grotere hoeveelheden / continu gebruik), omdat het noodzakelijk is dat het vet op de juiste temperatuur blijft, cheapo stuff zou dat niet voor elkaar krijgen.

 

In ieder geval, als mijn vrouw kroketten bakt, dan loopt dat meestal uit op een portie vet waar wat stukjes vlees in drijven. Niet dat ik 't dan weggooi of zo, maar toch....

Link naar reactie
  • 0

Je hebt tegenwoordig erg goeie frituurs die eingelijk kwalitatief niets of weinig onder doen tegen proffesionele.

Nadeel is dat ze stukje kleiner zijn, dus de capaciteit wordt stuk minder. Maar indien je met ontdooide producten werkt is dat ook niet zo'n probleem. Aangezien je bij goedkopere aanschafprijzen er misschien 2 xtra kan neerzetten.

 

Ik ben vandaag even gaan berekenen.

50.000 euro omzet op jaarbasis is dat reeel en te behalen.

Ik ben dan uitgegaan van 1400,- eurotjes voor mezelf wat niet veel is maar wel de normale kosten dekt die in je level naar voren komen.

Owh ja belangrijk om te vermelden, dat ik uit ben gegaan van een marge van inkoop 30 %. Ik weet niet of dit voor snacks ook geld maar in de algehele horeca moet je hier toch eigenlijk op of onder blijven.

Link naar reactie
  • 0

Ok, dan zou dat een goede optie kunnen zijn. Heb je 't ook zelf geprobeerd (niet dat de fabrikant zegt dat 't kan, want ze zeggen zoveel)?

 

Wat de omzet betreft; misschien zijn er ergens kerncijfers te krijgen (horeca nl?), maar je zou natuurlijk ook een steekproef kunnen nemen. Bestel bij een vergelijkbare snackbar iets wat een beetje uitgebreid is en consumeer 't ter plaatse, wel met een blik op de kassa of op hoorafstand. Turf dan de omzet in een bepaalde tijd en extrapoleer dat naar 't aantal dagen wat je open wil zijn. Doe 't een keer op een rustige en een keer op een drukke dag. Op die manier zou je een aardige indruk moeten kunnen krijgen. Andere optie is natuurlijk dat je 't ook gewoon kan vragen (als collega ondernemer). Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen 't je wil vertellen, c.q. dat je wellicht niet de juiste info krijgt.

 

Om 50k te halen moet je als je 5 dagen per week draait 48 weken per jaar € 210,-- per dag omzetten. Stel dat de gemiddelde klant € 5,-- besteedt, dan zou je per dag 42 klanten moeten hebben. Dat is iets meer dan 5 klanten per uur (bij 8 uur open). Dat lijkt mij wel realistisch, maar ook dat zou je kunnen turven bij een steekproef. De vraag is of je te maken gaat krijgen met periodes dat er geen hond langskomt. Op zich geen probleem als een drukke periode of dag dat weer goedmaakt, maar wel iets om rekening mee te houden.

 

Wat de marge betreft; behoudens kraanwater verkopen als spa blauw lijkt 't me dat een marge over inkoop van 50% realistisch zou moeten zijn. Op zich is dat ook relatief simpel uit te rekenen dmv vergelijken met een collega. Neem een prijslijst mee en kijk waar je 't zelf voor in kan kopen bij de (horeca)groothandel. 't Lijkt me dat als je werkt met 30% dat je goedkoper wordt dan je collega's, wat misschien ook wel weer een argument is om klanten aan te trekken. Toch denk ik dat kwaliteit belangrijker is.

 

Maar 't is maar mijn "two cents", even op gevoel, dus wel grondig checken voordat je er aan begint.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jurrian,

 

wat ik me vanaf het begin van deze draad afvraag: heb je ervaring met het werken in een snackbar en zie je het daadwerkelijk zitten om dat alleen en zelfstandig te doen? Heb je bijvoorbeeld praktische werkervaring? Je klinkt me wat onbekend met deze business. Consumentenapparatuur willen aanschaffen, part-time runnen met minimaal budget, artikelen ontdooien en wat dan met de restpartij?

 

Wat ik veel meer bij jouw andere activiteiten vind passen, is evenementencatering en dat zou misschien wel als duurzame, mobiele snackverkoper kunnen. Ken je bijvoorbeeld de hifri? Er zijn natuurlijk ook andere snackconcepten te bedenken waar meer nadruk op entertainen ligt dan bij verkoop in of vanuit een gesloten snackkar. Nog een idee: mobiele automatiek. Vraag FEBO eens uit!

 

Bij doorzetten van de huidige plannen zou ik kritisch kijken naar de hoeveelheid passanten en deze groeperen naar voetgangers, (brom)fietsers en automobilisten. Zakelijk, scholier/student en privé. Een drukke doorgaande weg is al genoemd, maar dit kan ook een kantorenpark, scholenwijk/campus of evenementenlocatie zijn met toegangswegen. Kijk goed naar ruime parkeergelegenheid en beleid. Tenslotte: een autowascentrum maakt gebruikers misschien ook wel hongerig!

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De steekproef zou ik in weze kunnen doen door te bekijken hoeveel mensen er bij het tankstation komen!

Natuurlijk heb ik een veel bredere doelgroep, want alle passanten zijn mijn doelgroep.

concurenten zijn er niet heel veel. Alleen in het aangrezende dorp zelf, maar dat is niet mijn primaire doelgroep. Dat zijn de passanten.

Overigens allemaal per auto en er is genoeg parkeergelegenheid.

 

Verder wil ik 7 dagen in de week open. En een personeelslid gebruiken.

Optie 1: ikzelf 5 dagen, 2 dagen iemand anders.

optie 2: mijn vriendin 5 dagen, iemand anders 2 dagen.

 

Dit moet ik nog even afwegen en kijken of mijhn huidige baan mij wel of niet goed gaat bevallen.

 

Verder heb ik, zover ik dat over mijzelf mag en kan zeggen, genoeg ervaring in de horeca.

Heb 10 jaar in een landelijk bekend restaurant gewerkt (geen luxe, maar ook geen mac Donalds) en werk sinds kort als 'bedrijfsleider' in een horeca zaak op een camping. Wat is daar nu het probleem, ze hebben me beetje met valse voorwendselen gehaald. Plus qua financienen ben ik nagenoeg gelijk gebleven, misschien er zelfs wel op achteruit gegaan!

 

Over het werken met ontdooide artikelen is niet zo moeilijk. Heeft te maken met planning. In het begin zou dat even moeilijk zijn, maar na 2 a 3 weken weet je wat je ongeveer kunt verwachten. Zo kun je dus als je begint (ik noem maar een aantal) 10 frikandellen uit de vriezer in de koeling leggen.

hier heb je dan evt. zelfs volgens haccp regels 3 dagen voor om het te verkopen. (maandag bereid, woensdag weg)

 

Een mobiele automatiek vind ik dus weer helemaal niets.

Slechte kwaliteit, lauw en zo kan ik nog wel een paar grote nadelen opnoemen maar vind deze 2 al genoeg om dat niet te overwegen:P

 

Verder natuurlijk ook al naar de toekomst gekeken.

De plek waar ik dus wil gaan staan heeft ook nog een erg mooie ruimte die op dit moment als opslag dient. Het mooiste zou zijn om hier een snackbar van te maken. De eigenaar van het pand neemt contact met mij op zodra het pand leegkomt. Zo heb je dus misschien gelijk een volgende stap.

 

Link naar reactie
  • 0

Prima antwoorden, en natuurlijk mag je jezelf ervaren noemen, maar hoe reëel zijn de plannen financieel? Werk deze lekker uit voor een goed inzicht.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je hebt tegenwoordig erg goeie frituurs die eingelijk kwalitatief niets of weinig onder doen tegen proffesionele.

Nadeel is dat ze stukje kleiner zijn, dus de capaciteit wordt stuk minder. Maar indien je met ontdooide producten werkt is dat ook niet zo'n probleem. Aangezien je bij goedkopere aanschafprijzen er misschien 2 xtra kan neerzetten.

Misschien handig om te vermelden: het grootste probleem van kleinere frituurpannen is dat de temperatuur sterk zakt wanneer de producten (ontdooid of niet) in het vet gedaan worden. De kwaliteit van kleine semi-professionale frituurpannen zit 'm in het feit dat ze die daling door een hoog wattage en een heel klein idle-interval weer vrij snel onder controle hebben, maar je zult nooit zo goed kunnen bakken als in een professioneel frituurapparaat met een hoge capaciteit.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

We zijn weer een tijdje verder!

Het plan is klaar en financieel haalbaar!

Op dit moment zijn we bezig met wat mensen die een geschikte caravan hebben en zijn we aan het praten met wat horecaleveranciers!

De plannen zijn wel licht gewijzigd!

Ik ga er zelf niet instaan, dit gaat mijn vriendin doen en in 1e instantie 5 dagen in de week open.

 

Maar.....

Nu even iets totaal anders!

Waarschijnlijk hoort dit hier niet, maar vraag het toch even!

Zoals ik al eerder had gemeld had ik per 1 januari een nieuwe baan die mij tot op heden totaal niet bevalt!

Morgen krijg ik de uitslag over een sollicitatie.

Als ik hier zou worden aangenomen zou ik 1 maart moeten beginnnen.

Op mijn huidige baan waar ik dus net ben begonnen had ik een proeftijd van 1 maand.

Zit dus al buiten mijn proeftijd. Dus ik snap dat ze me misschien kunnen houden aan een maand opzegtermijn.... maar,

ik heb mijn contract pas 28 januari gekregen, en deze tot op heden (express) nog niet getekend. Kan ik nu dus onder mijn opzegtermijn uit, en morgen eventueel dus akkoord gaan dat ik 1 maart begin?

 

Grt!

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al eerder had gemeld had ik per 1 januari een nieuwe baan die mij tot op heden totaal niet bevalt!

Morgen krijg ik de uitslag over een sollicitatie.

Als ik hier zou worden aangenomen zou ik 1 maart moeten beginnnen.

Op mijn huidige baan waar ik dus net ben begonnen had ik een proeftijd van 1 maand.

Zit dus al buiten mijn proeftijd. Dus ik snap dat ze me misschien kunnen houden aan een maand opzegtermijn.... maar,

ik heb mijn contract pas 28 januari gekregen, en deze tot op heden (express) nog niet getekend. Kan ik nu dus onder mijn opzegtermijn uit, en morgen eventueel dus akkoord gaan dat ik 1 maart begin?

 

Grt!

 

Nee, ze kunnen je aan je opzegtermijn houden. De proeftijd is ingegaan op je eerste werkdag. Een proeftijd kan in overleg worden verlengd als er sprake is van ziekte of vrije dagen, maar niet vanwege later tekenen van een arbeidscontract. Het kan natuurlijk zijn dat je werkgever er geen probleem van maakt...

 

 

Succes met je onderneming en je nieuwe job!

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor zover mijn kennis reikt mag een proeftijd niet verlengd worden. Ook niet als men ziek wordt tijdens de proeftijd. Daarnaast moet de proeftijd van werkgever en werknemer even lang zijn en mag de proeftijd bij een contract tot 2 jaar niet langer zijn dan 1 maand. Bij een contract voor onbepaalde tijd of langer dan 2 jaar geldt een maximale proeftijd van 2 maanden. Het verkorten van een proeftijd is wel toegestaan.

Een proeftijd moet altijd schriftelijk zijn overeengekomen.

 

Jouw werkgever kan je inderdaad houden aan je opzegtermijn van 1 maand. Aan de andere kant is de vraag hoe zinvol het is voor de werkgever om je aan die maand opzegtermijn te houden. Ik zou zeggen ga het gesprek aan en probeer er in goed overleg samen uit te komen.

 

Succes,

 

Lonneke

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.