• 0

Boekhoudprogramma wat echt aansluit HELP!

Zoals jullie weten heb ik een tijd geleden een topic geopend waar veel reacties op kwamen m.b.t het op zoek zijn naar een goed boekhoudsysteem wat compatible is met OSCommerce en waar je dus je gehele shop in zou kunnen importeren.

 

Nu heb ik de afgelopen dagen wat gesprekken met o.a. SnelStart en OSFinancials gevoerd over hun betaalde versies en nu ik het zo zie hebben beide hun tekortkomingen. SnelStart heeft geen Parcelware in hun programma gebakken en enkele contributies zijn niet geinstalleerd en zouden custom made gemaakt moeten worden door hun. OSFinancials de gratis versie is te beperkt als je het een en ander wenst te automatiseren (wel netjes dat ze het aanbieden). En als je hun commerciele versie neemt kan je alleen hun versie van OSCommerce gebruiken terwijl ik al een shop bezit etc.

 

Is er geen programma wat gewoon compleet is? SnelStart is het bijna, maar net niet. OSFinancials is het zeker, maar dan moet ik teveel uit handen geven ofwel het gevoel niet meer baas in eigen toko te zijn. Ook heb ik gekeken naar Osirius, maar die zijn er nog mee bezig en dat kan een tijdje duren. WeFact is meer voor de hoster, kortom is er iemand die mij hierover goed kan informeren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan mij niet voorstellen dat osFinancials niet compatibel is met jouw osCommerce. Hun webshop koppeling is niet alleen voor osCommerce maar ook voor bijvoorbeeld Magento te gebruiken.

In onze osCommerce shop heb ik overigens een contri ge-installeert waarmee ik kan exporteren en importeren naar TNT, heb je geen andere software nodig.

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je een koppeling tussen de boekhouding en de webshop?

 

Het kan ook zo:

- Genereer in osCommerce aan het einde van de maand een rapport met alle (evt. betaalde) facturen, laat ook alle totalen uitrekenen. Natuurlijk netjes uitsplitsen in NL, ICL en buiten-de-EU verkopen. Bestaat hier geen contrib voor? Dit is 4 uur programmeerwerk.

- Voer de totalen uit de maandelijkse rapporten in Snelstart in.

- Houdt de voorraad bij in osCommerce en laat hier ook mooie rapporten over genereren.

- Facturen van leveranciers in Snelstart invoeren.

Link naar reactie
  • 0

Het systeem dat ik omschrijf is net zo (on)overzichtelijk als gebruik van osC met een osF of Snelstart koppeling. Maar ik snap wat je bedoelt.

 

Je zoekt een systeem dat de grote jongens ook gebruiken, waarmee je met 2000 orders per maand ook nog prima klantenservice kunt bieden en waarbij je het financiele overzicht behoudt. Asperion, Twinfield en Exact bieden online boekhoudpakketten aan die te koppelen zijn aan osC. Dit zijn echter wel boekhoudpakketten en zijn waarschijnlijk dus niet te koppelen aan TNT. Deze pakketten kosten tussen de €70 en €200 per maand.

 

Zoek niet naar de perfecte oplossing, daar hebben wij ook een half jaar aan verspild, die bestaat niet. De grote jongens hebben of zelf een systeem ontwikkeld of werken met een (duur en complex) ERP systeem of hebben het hele zaakje aan een fulfilment toko uitbesteed.

 

Nu er een heleboel kleine webshops zijn die op zoek zijn naar een fatsoenlijk systeem verwacht ik wel dat er binnen 6 - 12 maanden een oplossing voor op de markt wordt gebracht.

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor je reply. Exact en Twinfield etc zijn nog veel onoverzichtelijker btw. Op ons werk gebruiken wij zoiets als OSF met dezelfde voorwaarden en kost echt bijna niets alleen ze moeten wel 80-90% uit handen geven en dat wil men juist niet :)

 

Ik ga denk ik SnelStart pakken en dan met de OSC koppeling of zelf een custom made iets laten maken. Je mag mij eventueel benaderen mocht je over de Parcelware koppeling beschikken die OSC bezit.

Link naar reactie
  • 0
... De wat grotere shops hebben dit allemaal geautomatiseerd en aangezien ik daar ook naartoe wil wil ik dat alvast vantevoren geregeld hebben...

 

Voor een oplossing die grote shops gebruiken zal je ook het geld moeten investeren dat grote shops hebben gedaan. Heb je al naar Mamut gekeken?

Link naar reactie
  • 0

In onze diverse webshops (Zen-Cart) gebruiken wij de order export module en dit csv bestand word ingelezen in Queens.

 

Voor de etiketten voor DPD gebruiken wij een order export kloon en deze csv file word ingelezen in DeliSprint.

 

Voorraadbeheer gaat in de Zen Cart back end zelf, facturatie gaat ook vanuit Zen-Cart met e-facturen welke automatisch verstuurd worden.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.