• 0

Een Uitvinder staat er alleen voor!

Iedere keer weer kom ik een bepaalde neerslachtigheid van creatieve mensen tegen die niet weten waar ze met hun idee terecht kunnen. Vaak zijn uitvinders technisch georienteerd en lopen uit informatiegebrek en angst (vooral voor geld) tegen hoge muren op.

 

Waar liggen volgens jullie de problemen van de innovatieve entrepreneur en wat zijn daar mogelijke oplossingen voor. Wees concreet!

 

Groet,

 

Kanban

 

The pioneer is the one with the arrows in it's back

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nils en Kanban van mij krijgen jullie roze ... ehhh reuzen elke keer dat ik weer op pad ga om dit voor elkaar te krijgen. Want dan kan ik deze peptalk goed gebruiken!

Heb van Novem inmiddels vernomen dat ze geen tijd hebben voor dit forum.

Daarnaast heb ik met EZ gesproken. Die belde mij na het gesprek wat we bij Novem hadden omdat ik tegen EZ aan het blehren was over "samen".

Ine Bovy (werkzaam bij EZ innovatie) gaat zich nu meer verdiepen in HL. Ik heb haar uitgelegd dat dit een first-stop-one-shop tool is, waar iedereen geholpen wordt met advies.

EZ heeft bij het EIM opdracht gegeven uit te zoeken wat ondernemers missen op het gebied van "niet technologische aspecten voor innovatief ondernemen". Welke toolkits zijn er wel/niet en werken wel/niet.

Ik zal contact met haar houden en ontvang de resultaten. Deze zal ik dan hier plaatsen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

EZ heeft bij het EIM opdracht gegeven uit te zoeken wat ondernemers missen op het gebied van "niet technologische aspecten voor innovatief ondernemen". Welke toolkits zijn er wel/niet en werken wel/niet.

 

Ik zal contact met haar houden en ontvang de resultaten. Deze zal ik dan hier plaatsen.

 

Kermie ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten! Ben je al iets wijzer geworden of heb ik iets gemist in andere threats?

 

Misschien een nieuwe topic over dit onderwerp?

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Ha,

 

Niet om het één of ander, maar dat onderzoek van EIM richt zich op innovatietrajecten binnen bestaande bedrijven. Prima onderzoek, maar het gaat dus niet over uitvinders.

 

Verder wordt er onder niet technische aspecten, allerlei wél technische aspecten verstaan, zoals management techniek, verkoop techniek, marketing techniek en finacieringstechniek.

 

De echte zachte aspecten, zoals creativitiet, visie, leiderschap en ondernemerschap (het vermogen om "middelen" efficient om te zetten in "resultaat") komen (nog) niet aan de orde.

 

Dus laten we hier niet op wachten.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dit forum heet toch geen uitvinders meer, maar innovatie! Dit is breed genoeg......ook voor dit onderzoek of niet soms?

 

Groet,

 

Kanban

 

Link naar reactie
  • 0

Reactie 1

 

Mijn ervaring is niet dat veel goede ideeen blijven liggen in de keuken la. Er zijn gewoon te weinig goede ideeen. Wel veel mensen die denken dat ze een goed idee hebben. Als iemand interesse heeft wil ik wel wat getallen ophoesten.

 

Reactie 2

Het idee dat een universiteit een bureau moet hebben is al 20 jaar oud. En heeft niet gewerkt in nederland (Transferpunten). Ook als je naar de USA kijkt met een kritische blik blijken de universiteiten het daar wel beter te doen, maar ook weer niet zo schokkend. Voorbeeld: de Univ van Calif heeft een omzet/budget van ca 1 miljard dollar en en inkomsten stroom van 60 miljoen dollar. Hiervan is 30 miljoen nodig om deze inkomsten stroom te organiseren. Als ik het goed begrepen heb gaat het dan ook nog om slechts een enkele technologie. Idem voor bijvoorbeeld Yale.

 

Zelf heb ik enige jaren geleden geprobeerd spreekuren / vragen uurtjes met de Erasmus universiteit te organiseren. Exact zoals gevraagd in dit forum. Helaas, ondanks dat de gemeente Rdam voor de universiteit met geld over de brug wilde komen, wachten we al drie jaar op antwoord. Het enige wat werkt als je een goed idee succesvol op de markt wil brengen als universiteit is niet om het zelf te doen, maar net zo als in de USA, het aan de markt over te laten. Dat is al moelijkgenoeg. En al dat ge... (ook in dit forum) overheid, de boze buiten wereld enz is zonde van onze tijd. >Er zijn op dit moment genoeg partijen / initiatieven. Meer samenwerken en niet nog verder verzuilen in dit kleine landje.

 

Egbert

 

 

Link naar reactie
  • 0

Egbert,

 

Reactie 1

Ik ben zeer geinteresseerd in bovengenoemde 'cijfers'!

 

Reactie 2

Mogelijk dat we het eerder voorgestelde idee op de Erasmus nieuw leven in kunnen blazen? Er moet toch een manier zijn waarop samenwerking tot stand kan komen! The whole is tenslotte meer then the sum of its parts!

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Dreamstart is bezig om in de vorm van experimenten bij een aantal universiteiten te kijken hoe je in een vroeg stadium commercieel interessante onderzoeksprojecten kunt identificeren en potentiele starters in een vroeg stadium kunt detecteren en begeleiden. In Nijmegen hebben ze een eerste pilot uitgevoerd en 7 starters geidentificeerd die nu verder begeleid worden.

Er kwamen tijdesn die pilot 2 interessante bevindingen naar voren :

1. commercieel interessante ideeën komen vooral voort uit vakgroepen en faculteiten waar de hoogleraar zelf ook commerciele voeling en interesse heeft. Als een vakgroepleider of hoogleraar zelf het starten van een onderneming stimuleert, dan komen er binnen zijn afdeling spontaan ook meer startersideeën.

2. Als een pilot met succes heeft gelopen, dan krijgt de universiteit vanzelf zin om deze acties verder te zetten op een meer structurele wijze : m.a.w. je moet de universiteit eerst even prikkelen en overtiigen van de zin van zo'n experiment en daarna gaat het wel lopen.

 

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

 

 

Elke uitvinder kan zijn idee zonder problemen

openbaar maken.Je staat er niet langer alleen voor!

en hebt de eer.

 

Probleem is dat de uitvinder zich met zijn idee

zelf wil verijken.Dus waarom hem het makkelijk maken ?

omdat zijn idee zo goed is?

Wat je niet kent mis je niet !

 

Cyrill

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

hahaha dat is lekker kort door de bocht!

Sorry hoor maar er blijft behoefte aan oplossingen voor problemen!

 

Het is toch zaak om het innovatieklimaat te stimuleren om van een tal van problemen af te komen die in sommige gevallen levensbedreigend zijn.

 

Als ik het dus goed begrijp vind je het zo wel best en hoeft er van jou niets meer uitgevonden te worden....je bent geheel tevreden en loopt nooit tegen problemen aan......ik wil wel een dagje met je meelopen dan! Waarschijnlijk heb je zelf ook nooit ideeen ter verbetering van onze maatschappij, en als je die wel zou hebben dan mag de verwezelijking van een idee in iets uitvoerbaars lekker moeilijk zijn.......tenslotte zit niemand erop te wachten en mist niemand het omdat ze het niet kennen.........wel eens gehoord van latente behoefte? Al je ideeen klakkeloos openbaar maken zal niet bevorderend werken. Je steekt geld en tijd in nieuwe ideeen en die moet je kunnen terug verdienen want het groeit tenslotte niet aan de bomen! Wie heeft er nog zin om R&D uit te voeren als je geen rechten hebt.....dan denkt iedereen uiteindelijk...........laat een ander het maar doen..........gaat dat niet ten koste van het ondernemersklimaat!?

 

Ik wist niet dat er nog zulke conservatieve mensen bestonden! ;D

 

Evert

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.