• 0

Spam en start-ups

In Nederland (en Europa) spreken we over een wet tegen spam. Vond zojuist een artikel over een nieuwe wet tegen "spam" in Californië, USA.

 

A Spam Law That Slams Small Business

New legislation in California won't hinder offshore operators and professional e-mail pests. What it will do is hobble startups and reputable marketers

 

Je kunt verder lezen op http://www.businessweek.com/smallbiz/content/nov2003/sb2003113_4527.htm?c=bwfrontiernov11&n=link1&t=email

 

Staat ons dit ook te wachten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat deze man zegt is dat door de strenge wetgeving ook goede gebruikers van e-mail marketing worden geraakt. Dat heb ik in het recente verleden ook telkens aangevoerd, maar mij werd duidelijk dat veel mensen dat gewoon zo niet zien.

 

Marketeers verliezen met deze wetgeving een potentieel instrument en daar balen zij/wij van.

 

Veel mensen willen geen onderscheid zien in commodity goods en producten die echt bedoeld zijn voor een specifieke gebruiker. Zelf klaag ik ook niet als ik weer een mailtje van een tekstschrijver krijg, of van een bedrijf dat mij een resellerpakket aanbiedt, maar de mail over penisvergrotingen vind ik niet zo fijn en het irriteert me dat ik het meer malen per dag krijg.

 

Dus wat dat betreft kan ik me helemaal vinden in hetgeen deze man schrijft, maar het probleem is; waar trek je de grens? Wie bepaalt welke boodschap gewenst is (ongeacht of er behoefte aan het product is) en welke boodschap ongewenst is? De auteur geeft aan dat specifieke targeting hierin de sleutel is en hij ondersteunt dat door te schetsen hoeveel werk ze hebben moeten verzetten om de mailing goed aan te sluiten.

 

Zit wat in, maar opnieuw veel mensen zien het gewoon niet zo. Die zeggen, "als ik interesse in een product heb, ga ik zelf wel op zoek" en willen email verbieden.

 

Sja daar valt dan dus niks aan te doen. Helaas we gaan dus die kant op, ik heb me er inmiddels bij neergelegd en laat email als lead generator links liggen...

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.