• 0

Kunnen wij met een Bv io een huurcontract tekenen

Hallo,

 

Graag had ik geweten of iemand mij duidelijkheid kan geven wat wel en niet mag met een BV i.o. Wij hadden een VOF en deze word ontbonden. Wij willen graag een doorstart maken met een ander concept en hebben hiervoor ook al een financiel adviseur in handen genomen. Toch blijven er een aantal dingen vaag. Wij zijn met een nieuw pand bezig en hebben al een concept huurcontract ontvangen. Blijft de vraag kunnen wij deze al aangaan zonder dat als de BV niet word bekrachtigd wij hier persoonlijk voor aansprakelijk zijn? De bank is nog niet helemaal rond maar daar voorzien wij geen problemen in.

Zou het heel erg op prijs stellen als iemand mij hierin wat meer duidelijkheid kan verschaffen.

 

Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!

groetjes uit Limburg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De BV i.o. is een VOF, waarvan de vennoten dus hoofdelijk aansprakelijk zijn. Als u voor de oprichting tekent, dan bent u hoofdelijk aansprakelijk en alleen indien de verhuurder na oprichting van de BV instemt met overname van de verplichtingen bent u ontheven van uw aansprakelijkheid.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou voor een intentie verklaring gaan voor wat het huurcontract betreft en pas tekenen als de BV er daadwerkelijk is en niet eerder.

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Is het niet zo dat je mee kan verklaren in de overeenkomst dat automatisch de overeenkomst over gaat naar de BV?

Maar stel nu dat het bedrijf in de kiem gesmoord wordt en de BV er nooit komt, dan zal de huur mogelijk niet meer betaald kunnen worden en draaien de oprichters er alsnog voor op.

Link naar reactie
  • 0

een ontbindingsclausule voor als het geen BV kan worden? (niet dat een huurder hiermee akkoord zou gaan lijkt mij maar theoretisch? )

 

Dit is nou een typisch voorbeeld van gezond boerenverstand. Niet te ingewikkeld maken, maar gewoon een ontbindende voorwaarde opnemen in de huurovereenkomst.

 

Bedenk echter wel dat de verhuurder meestal gebruik maakt van de modellen van de Vereniging Raad Onroerende Zaken en soms zo flexibel is als een eikenhouten kastdeur.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Tegelijkertijd is het een gegeven dat er veel te huur staat en dat dat mogelijkheden geeft om te onderhandelen.....is mijn eigen ervaring...

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, zoals ik heb begrepen van onze adviseur word de VOF ondergebracht in de BV, hij heeft dan ook voorgesteld om een clausule in het huurcontract te zetten dat als de BV van kracht gaat dat dan automatisch alles zal worden opgenomen onder de BV. Nu is alleen onze angst dat de verhuurder niet akkoord gaat met deze, omdat met een VOF er meer valt te halen als met een BV, de makelaar gaf dit mij ook al te kennen dat dit waarschijnlijk zal gebeuren.

Dus nu even afwachten tot morgen wat er gaat gebeuren.

 

Groetjes Patricia

Is het niet zo dat je mee kan verklaren in de overeenkomst dat automatisch de overeenkomst over gaat naar de BV?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.