Het nieuwe Higherlevel.nl karma-overzicht (Update 17-01: nu met karma-tekst)

Aanbevolen berichten

Er is een reden waarom het tekstuele overzicht weg is (uiteraard is die er). Die reden is hier nog niet genoemd, maar heeft de mods sinds het tekstuele karma-overzicht er was, vele malen via mail en PM bereikt: "ik ben het niet eens met die kneustekst en die staat nu prominent in mijn profiel, zichtbaar voor ieder ander lid èn voor Google, wat nu?!"

 

Omdat we nooit kneuzen tekstueel aanpassen hadden sommige leden gevoelsmatig flink last van kneuzen van vele maanden geleden die hen bleven achtervolgen omdat iedereen die hun profiel bekeek, die kneus zag. Dat is de hoofdreden om het tekstuele overzicht weg te halen.

 

Weegt dat mee in de beslissing om het tekstuele overzicht niet zichtbaar te maken op het profiel, of zien jullie een kneus als het risico van het vak en moeten die mensen daar maar mee leven? Ik ben benieuwd!

 

Ik ben het mee eens dat dit niet voor iedereen zichtbaar wordt gemaakt.

Nieuwsgierigheid is m.i. niet echt een reden om iemands karma door te moeten kunnen lezen. Dus behalve van het bevredigen van iemands nieuwsgierigheid zie ik daar ook geen enkele meerwaarde hiervan in.

Immers, de meerwaarde bevindt zich in het topic zelf waar de karma wordt gegeven. Daar kan dus iedereen zien waarom een reus of kneus is gegeven. Niet eens, kan dit worden gecompenseerd door iemand die zich daartoe geroepen voelt.

Ik geloof echt niet dat iemand verder zijn voordeel kan doen door te lezen in iemands karma waarom hij of zij op -30 of + 300 staat. Dat is toch niet relevant?

Wat wel relevant is namelijk, is of je lering kunt trekken uit iemands antwoord. Als dat zo is maakt het karma van die persoon helemaal niets uit.

 

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Is het mogelijk om de tekst van de reus/kneus meteen ook als bericht in het topic op te nemen? Anderen zien dan wel waarom een reus/kneus is uitgedeeld en kunnen hierop reageren terwijl de tekst van de betreffende reus/kneus niet voor anderen zichtbaar in het profiel van de ontvanger wordt weergegeven. Onzin reuzen en kneuzen kunnen dan eventueel alsnog uit het topic worden verwijderd en de ontvanger heeft geen last van Google. (Of misschien wel maar zover reikt mijn kennis niet)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Ik vind het ook jammer dat je de tekstuele versie niet meer kunt zien, al was het alleen maar om de amusementswaarde die het soms bood. En wat dan nog, als er af en toe een kneus bij staat die je zelf niet terecht vindt? Kijk dan eens naar de reuzen die dat compenseren en haal je schouders op - dat zal elke ander die het leest ook doen.

 

Bovendien blijven ze bij het bericht zelf nog steeds vindbaar, dus als iemand niet op je profiel kijkt maar een discussie leest zal hij het alsnog vinden.

 

Persoonlijk boeit het me helemaal niets in welk subforum iemand reuzen danwel kneuzen heeft ontvangen, dus het kekke grafische overzicht had van mij dan ook absoluut niet gehoeven.

 

Als dat hele karma gedoe zulke onoverkomelijke problemen blijft opleveren voor mensen, schrap het dan gewoon in zijn geheel. Of maak het anoniem, zonder commentaar en noem het kudos. Of laat mensen kiezen uit 1 tot 5 sterretjes. Of laat mensen gewoon verantwoordelijk blijven voor hun eigen gedrag en zet de tekstversie gewoon weer terug... ;)

Link naar reactie

Heeft iedereen in de gaten dat vanaf het begin, een reus- of kneusblokje bij een post aanklikbaar is en alsnog de tekst laat zien? Zie bijvoorbeeld deze recente post en klik op het groene blokje.

 

En om dat nog inzichtelijker te maken, want er is volgens mij al gebleken dat niet iedereen dat wist, klik op de post van Jeroen hier direct boven nu eens op dat groene blokje, ongeveer midden boven de post waar momenteel "1 reus" in genoteerd staat. Er gaat een wereld voor je open als je het nog niet wist ;)

 

En met nog een keer op dat blokje klikken, verdwijnt het commentaar weer uit beeld.

Link naar reactie

Ik zou eerder voorstander ervan zijn om lege reuzen en kneuzen onmogelijk te maken. Een reus of kneus moet gemotiveerd zijn. Dan filter je al een boel onzin er uit.

Eens. Daarnaast zou ik er wel voor voelen om het anoniem uitdelen van reuzen en kneuzen onmogelijk te maken.

Link naar reactie

Eens. Daarnaast zou ik er wel voor voelen om het anoniem uitdelen van reuzen en kneuzen onmogelijk te maken.

 

De admins hebben wel zicht op wie er reuzen en kneuzen uitdeelt.

Dat je zelf niet kunt zien wie er heeft gekneusd is vooral ter voorkoming van flamewars waar we er in het verleden wel eens een paar van hebben meegemaakt.

Voor een totaal beeld zou je even de oudere reus kneus discussies door kunnen lezen.

Link naar reactie

Bovenstaande discussie sterkt mijn mening dat een "reuzen/kneuzen" waardering, op een snel doorlopend forum nooit goed kan werken. Er zijn teveel verschillende onderwerpen, meningen, begrippen en onbegrippen, om dit vlekkeloos te laten verlopen. Op mijn Mac-forum hebben we de persoonlijke vrijheid om wel of niet met een waarderingssysteem mee te doen. In de praktijk dollen we er soms een beetje mee en belonen mensen als ze serieus met hun Mac bezig zijn. In mijn escadronsforum heb ik het afgezet.

Link naar reactie

Met het weghalen van de reacties op de reuzen en kneuzen haal je eigenlijk wel de basis weg. Wat voor nut hebben de reuzen en kneuzen nu in het overzicht. Neem het voorbeeld van Marcel. Op deze manier is het nu net of hij heel veel kennis heeft van juridische zaken, maar men kan niet goed kijken waar hij nu zo goed in is.

 

Wat mij wel een mooi idee lijkt is dat men ervoor kan kiezen of een kneus of reus anoniem wordt uitgegeven.

 

Te vaak bednek ik me dat ik mijn naam erbij ben vergeten. En dit is (zover ik weet) niet meer aan te passen. En ik vind het niet belangrijk genoeg om een moderator ermee lastig te vallen.

 

Tot slot nog een kleine kanttekening. Mijn bijdrages zijnmeestal niet zo baan brekend dus ik krijg weinig reuzen/kneuzen, maar als je mijn overzicht ziet lijkt het net of ik heel veelkenuzen krijg, vanwege het feit dat het ingegeven wordt als percentage. Misschien is het een idee om voor de balk toch wat duidelijker te vermelden wat het totaal aantal reuzen/kneuzen per cat.ogorie is.

 

Nou het was weer een lang verhaal.

Link naar reactie

Even een pagina terugkijken bij het bericht van Marcel, daar staat een mooi groen knopje.

Het staat alleen bij berichten waar een reus (groen) of kneus (rood) is uitgedeeld.

 

dank je wel de groene en rode knoppen had ik inderdaad gevonden alleen niet hoe je ze moet uitdelen.

Link naar reactie

Ik zie het echt niet staan

Volgens mij heeft dat ermee te maken dat jij nog geen "echte" berichten (anders dan in Higherlevel.nl en offtopic) geschreven hebt.

 

Maar zie ze in het plaatje van Merkava ook niet staan of ben ik gewoon kippig.

 

edit: Ik kan ze zien alleen niet op het plaatje dat Merkava doorstuurde. Laat maar zitten zal wel aan deze pc liggen.

Link naar reactie

Maar zie ze in het plaatje van Merkava ook niet staan of ben ik gewoon kippig.

 

Reuzen en kneuzen kun je alleen uitdelen als je ingelogd bent en natuurlijk niet aan jezelf.

Ben je ingelogd dan ziet een ander bij jouw naam het volgende;

 

Wil je iemand een reus geven, dan klik je dus op het woord reus en dan verschijnt er vervolgens een invulveld met bevestigingsknop.

Schermafbeelding_2010-01-16_om_17_12_28.jpg.aea24588cd88b7e170b1c96f68d91d10.jpg

Link naar reactie

Maar zie ze in het plaatje van Merkava ook niet staan of ben ik gewoon kippig.

 

Reuzen en kneuzen kun je alleen uitdelen als je ingelogd bent en natuurlijk niet aan jezelf.

Ben je ingelogd dan ziet een ander bij jouw naam het volgende;

 

Wil je iemand een reus geven, dan klik je dus op het woord reus en dan verschijnt er vervolgens een invulveld met bevestigingsknop.

 

Ik kan ze inderdaad nu wel zien, zal wel te maken hebben met het aantal berichten of aan deze pc.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.