• 0

Advertentiefraude

Beste mensen,

 

Ik heb hier een geval van advertentiefraude van verschillende bedrijven,

 

Ik ben Martijn vd Horst en ik heb een eenmansbedrijfje als webdesigner met de naam Webcreatie Vlijmen.

 

Sinds een paar weken ben ik een paar keer via de telefoon benaderd door (zogenaamde?) 'uitgeverijen' met de vraag of mijn gegevens nog klopten voordat mijn advertentie (?) afgedrukt kon worden in een bij mijn nog onbekend blad of krant.

 

Laat ik duidelijk zijn dat ik niet door deze bedrijven benaderd ben voor het plaatsen van een advertentie in een of ander blad of krant in de afgelopen laatste 2 maanden.

 

Ik heb een hele stapel brieven met orderbevestigingen, facturen en aanmaningen van ongeveer 5 verschillende bedrijven en het vreemde is, ze komen allemaal uit het noorden van het land.

 

Ik ben natuurlijk niet van plan om ook maar een rekening te betalen maar zijn zulke (nep?) bedrijven geneigd hier een incassobureau op af te sturen als men niet betaald (lijkt me heel sterk)?

 

Mvg,

Martijn vd Horst

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is al heel veel over geschreven hier, maar ik zal de goede zoekwoorden wel niet gebruiken, om het terug te vinden.... :-\

 

Frans houdt deze draad iig erg up-to-date, wie weet herken je er wat namen in :

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=26903;start=msg257137#msg257137

 

En ja, uit ervaring kan ik je vertellen dat zulke bedrijven erg ver gaan met "dreigementen", zg incasso bureaus en dergelijke.

 

Betaal niets, en kijk of je voor juridische bijstand verzekerd bent, het wil soms helpen, wanneer men gelijk een brief van je rechtsbijstand krijgt.

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

beste Martijn

 

Marcel gaf inderdaad al de juiste link. Er word daarbuiten ook meer geschreven op HL over acquisitiefraude, zoals o.a. hier:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=13809

 

Nu jij niet specifiek ingaat op welke bedrijven jou hiermee lastig gevallen hebben, zet ik er een slotje op. Als je elders op HL wilt aanhaken bij een lopend topic, graag.

 

Wil je zelf iets schrijven over een bedrijf dat wij op HL nog niet hebben staan, PM me even, dan open ik dit topic weer.

 

groet

Joost

 

HL admin

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.