• 0

Hoe vul ik als startend makelaar een nog lege lijst huizen?

Hallo Higherlevelers,

 

Sinds een aantal maanden groeit bij mij de behoefte om als makelaar aan de slag te gaan via een eigen website.

 

Graag zou ik beginnen in huur bemiddeling en eventueel doorstromen naar verkoop. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik genoeg usps heb bedacht waardoor dit een succes zou kunnen worden. Hier gaat mijn vraag dan ook niet over.

 

Niemand gaat graag in een leeg restaurant zitten, en ditzelfde zal gelden voor mijn website. Hoe zal ik beginnen, waar haal ik mijn eerste huizen/woonruimtes vandaan om op te kunnen starten?

 

Wanneer iemand hierover goede ideeen heeft zou ik dit graag horen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat adverteren is een goed idee, en hier heb ik zelf ook zeker aan gedacht. Maar wanneer een potentiele verhuurder dan naar de website gaat om te kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft ziet hij een blanco database.

 

Hoe krijg ik die eerste paar woningen in mijn database?

Link naar reactie
  • 0

1) je zoekt een aantal 'launching customers' (zeg 5, 10 of wat jij minimaal nodig hebt)

2) die bied je aan gratis of tegen sterk gereduceerd tarief aan huurders voor te vinden

3) pas bij het minimum aantal te verhuren panden zet je de website open voor het algemeen publiek

 

Je kunt de launching customers best uitleggen dat het ook in hun belang is de website pas publiek te maken als er genoeg 'vulling' voor is.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Klinkt goed. Zou je die launching customers dan het beste kunnen zoeken via een krantenadvertentie ofzo? Of zou je zo betere manieren weten?

 

In mijn persoonlijke netwerk ga ik deze namelijk niet vinden.

 

Een ander probleem is dat het voor verhuurders vaak gratis is om te worden opgenomen op een website, zodat het sowieso erg lastig is om een speciaal tarief toe te passen.

 

Dus ook nog een tweede vraag: wanneer je geen speciaal tarief kan toekennen, wat zou dan een mogelijke andere oplossing zijn?

Link naar reactie
  • 0

ehm.. als ik het goed begrijp is het bij jou dus ook gratis? Mag ik je er dan op wijzen dat een van de weinige dingen die jij waarschijnlijk moet doen is op zoek gaan naar huis eigenaren, dan wel gewoon via de koude weg of via advertenties die van hun huis afwillen? Want wat zij doen is een product verkopen of verhuren en hoe meer plaatsen waar ze gratis kunnen adverteren hoe beter voor hen! Daar hoef je niet met een ijzersterk verhaal voor te komen om ze te overtuigen dat ze gratis op jouw pagina mogen adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Nupa,

 

Uiteindelijk is dit probleem toch waar het ook in de toekomst om zal draaien: netwerk! In de huidige markt komen potentiële kopers of verkopers en makelaars niet zomaar meer met elkaar in contact. Je zult zichtbaar en actief moeten zijn in een regio of niche.

 

Wellicht is het een idee om samenwerking te zoeken met (eveneens beginnende?) assurantie- of hypotheekadviseurs in je regio of nichemarkt om op die manier elkaars netwerk te kunnen gebruiken. Wellicht hebben zij ook een aantal mensen in bestand die overwegen te verhuizen of een huis te kopen.

 

Een andere optie is het actief benaderen van eigenaren van woningen op funda en dergelijke. Niet erg chique (zou het persoonlijk niet doen) maar ik heb makelaars gezien die hiermee toch een aardig bestand opbouwen...... Helemaal wanneer het gratis is. ......

Kennisbank voor financiële dienstverleners: www.svcnet.nl

Wie ben ik? www.franskemper.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle nuttige reacties!

 

Wanneer iemand bekend is met een beginnende (en relatief jonge) hypotheekadviseur in de Randstad houd ik me zeer aanbevolen.

 

Wanneer er misschien iemand is die een makelaarskantoor bezit of daar werkzaam is en het leuk vindt om een keer te sparren met een tweetal jonge ondernemers is dat ook zeer welkom.

 

Ik ga ermee aan de slag!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.