• 0

*Raw* transcript mogelijkheden

Mijn naam is Charlotte la Croix (vorig jaar afgestudeerd voor de studie communicatiewetenschappen).

 

De titel van mijn afstudeerscriptie was toen; de toekomst van de tekstuele waarde.

 

Nu een jaar later staat mijn afstudeerscriptie weer in het middelpunt van de belangstelling. Toen mijn vriendin dit enige tijd geleden door las kwam ze tot de conclusie dat tekstuele waarde steeds meer weg drijft van de alsmaar groeiende audio en visuele waarde. (je meent het lauren ;-)) Vanuit dit issue zijn we over gegaan tot de ontwikkeling van een businessplan.

 

Wij willen de audio en visuele waarde zoals interessante interviews en programma's (radio en tv) omzetten naar tekstuele waarde die vervolgens door bedrijven, journalisten maar ook studenten te downloaden en te gebruiken zijn. Voorbeeld van een goede vriend van ons;

 

Dit interview hebben wij dus pdf gemaakt.

 

Uiteraard zijn de mogelijkheden hierin eindeloos. We plaatsen deze tekstuele waarde op een website waarna men dit tegen een lage prijs kan downloaden. Snel en makkelijk je inspirerende tekstuele waarde!

 

Het zal nog wel even duren (2 weken, afstudeerscriptie is een zegen!) voordat wij ons businessplan hier echt uitgebreid zullen beschrijven maar we vinden het belangrijk om hier al wat kritieken en tips te ontvangen.

 

Wij zien hier een interessante open markt maar we zijn benieuwd in hoeverre jullie hier tegen aan kijken?

 

Charlotte en Lauren Ashley

 

PS: we hebben het plan nog niet af en kunnen op dit moment niet op alle vragen antwoorden geven wat betreft het forumonderdeel; wat vinden jullie van ons idee? Dit komt over 2 weken dus.

 

[mod-edit: videos zijn te embedden :) ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met raw bedoelen we inderdaad helder als glas en dus niks geschaafd.

 

Weinig mensen hebben vaak geen zin of tijd om over te gaan tot audio opname maar thank god we have youtube!

 

Maar users met een programma dat iets kan omzetten naar een tekstbestand is one in a million.

Link naar reactie
  • 0
Een gesprek kan toch simpel als audio worden opgenomen en dan via een programma worden omgezet naar een tekstbestand en dan naar een PDF.

 

Hmm...zelfs OCR software is nog erg onbetrouwbaar, dus een gesprek met achtergrondgeluiden en mensen die door elkaar heen praten omzetten naar tekst? Dan ben je alsnog erg veel tijd kwijt om het te controleren/corrigeren.

 

edit: van iemand van een transcription software bedrijf: A multi-voice environment such as a podcast is one of those instances where a human needs to facilitate or perform the service, and that’s where realtime transcriptionists come in.

Link naar reactie
  • 0

Nu ik eraan denk ik er wel eens een speciaal toetsenbord voor gezien. Je opmerking over YouTube vind ik niet zo goed. Dan maak je je afhankelijk van anderen die "toevallig" daar iets gepost hebben. Als je zelf van audiobestanden wil gaan werken en daar dus massa en commercie mee wil uitvoeren, dan plan ook maar gelijk een data-kabinet in van 4 of 5 TB.

Link naar reactie
  • 0

...

 

Wij zien hier een interessante open markt maar we zijn benieuwd in hoeverre jullie hier tegen aan kijken?

...

 

Ik zou het ideaal vinden! Ik ben veel meer een lezer dan een kijker of luisteraar. Videoblogs kijk ik niet, podcasts luister ik niet, met name omdat het te veel tijd kost. Lezen gaat veel sneller.

 

Op Youtube kijk ik vooral naar komische filmpjes a la

;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Heb je zelf al een marktonderzoek gedaan?

 

Ja dat hebben we deels gedaan maar nog lang niet volledig. Maar het onderzoek tot op heden daaruit blijkt dat er geen bedrijven bestaan die tekstuele waarde aanbieden voor een lage prijs. Daar tegenover staat dat veel bedrijven, journalisten en studenten buitengewoon positief tegenover ons idee staan. Maar je moet hierbij denken aan 1 algemene vraag en dus geen uitgebreid onderzoek (enquete is bijna af dus het komt eraan).

 

@ Redgeo; de mogelijkheden zijn inderdaad eindeloos! Maar een conference call kunnen we inderdaad audio ontvangen waarna wij het pdf maken. Een extra dienst dus inderdaad.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je een idee van wat je moet investeren?

 

Onze investments zijn laag omdat we het eerste jaar teksten zelf willen gaan uittikken. Als blijkt dat er meer vraag naar komt willen we overgaan op software investering. Een website, vlugge vingers, een goed netwerk and creative marketing are the basics.

 

Laten we niet te hard van stapel lopen, ons plan is over 2 weken af. ;) Tot op heden zin we enkele positieve reacties wat ons al buitengewoon goed doet!

 

het is een innovatief nieuw idee en nog geen uitgewerkt plan ;)

Link naar reactie
  • 0

Interessante laatste zin die je daar plaatst Peter. Heb je toevallig wat meer informatie over dat transciption software bedrijf?

 

Ik heb alleen die quote gevonden, al zoekend, maar de dame werkt bij http://www.realtimetranscription.com en de quote hierboven werd vooraf gegaan door Though voice recognition software (...) is getting better and more accurate all the time, it’s always a single trained voice that gets the best results.

 

Geef je het overigens een kans? Nogal wat legends hier en dus kennis

 

Geen idee - ik weet niet hoe groot de markt daarvoor is, en daar hangt het hele succes vanaf natuurlijk. ;)

Link naar reactie
  • 0

@ Redgeo; de mogelijkheden zijn inderdaad eindeloos! Maar een conference call kunnen we inderdaad audio ontvangen waarna wij het pdf maken. Een extra dienst dus inderdaad.

 

Is dat inclusief aangeven wie wat gezegd heeft? Kun je de PDF van dat interview uit je startpost linken?

 

We hebben daar geen voorbeeld van maar wie wat zegt lijkt mij geen probleem in deze. Persoon A Persoon B etc.

Link naar reactie
  • 0

Als je het "gewoon" als service aanbiedt is het voor veel mensen te abstract naar mijn mening. Toch zijn er wel veel interessante toepassingen mogelijk. In de VS is bijvoorbeeld het ontvangen van voicemails als tekst erg populair (denk VoiceCloud of SpinVox. Ook verschillende telecomoperators bieden dit aan zoals het Australische Telstra. Bij mijn weten zijn er nog geen Nederlandse providers of services die dit (goed) doen.

 

Er staat me ook iets bij dat men, in het kader van digitalisering van historische radio, die tekstueel doorzoekbaar wilde maken. Daar moet men ook wel zoiets voor gebruiken. Dat kan een interessante zijn natuurlijk: wanneer je van een serieuze site alle audio of video doorzoekbaar maakt, dan zou je een erg interessante en populaire site kunnen hebben. Of iets met Skype, waarbij je van elk zakelijk telefoontje een mooie database gevuld met teksten opbouwt die doorzoekbaar is en zo het CRM-systeem in kan. Zat mogelijkheden als je denkt in concrete toepassingen.

 

Overigens heb ik wel mijn twijfels of het technisch werkt. Een businessplan eromheen schrijven is niet zo moeilijk, maar de technologie goed laten werken lijkt me een behoorlijke uitdaging.

Link naar reactie
  • 0

We hebben daar geen voorbeeld van maar wie wat zegt lijkt mij geen probleem in deze. Persoon A Persoon B etc.

 

Dénk je dat het zo werkt, of wérkt het zo lacroix? Heb je kennis van hoe dit daadwerkelijk werkt?

 

Zo werkt het ook. Wat ik in een eerder stadium al aan gaf is dat wij het eerste jaar alles zelf fysiek van audio en video tekst maken, monikkenwerk dus maar het eerste jaar is echt kleinschalig lokaal de markt betreden. Binnen dat jaar ontwikkelen we ons door naar de softwaremogelijkheden. Daarbij zijn de softwaremogelijkheden zoals Peter beschreef nog lang niet optimaal!

Link naar reactie
  • 0

O wacht, ik dacht dat het om een technologie-oplossing ging, maar het gaat om mensenwerk begrijp ik? Dan kun je mijn ideeën vergeten, die werken alleen bij een schaalbare, technologische aanpak :)

 

Wij plaatsen alleen interessante, aansprekende en inspirerende interviews! Denk aan CNN @ haiti right now, denk aan de DWDD, denk aan de troonrede, denk aan tweedekamerdebatten, denk aan pauw en witteman, andere online dingetjes etc. Dat is ons primaire doelstelling!

 

Skype conference calls; bij nader inzien hebben we daar de secretaresses voor! Met alle respect! ;)

Link naar reactie
  • 0

Het natuurlijk wel dagelijkse kost voor inlichtingendiensten, veiligheidsdiensten e.d. Of er in de private sfeer behoefte aan is weet ik niet. De fbi zal vast wel een "leuk" programma hebben draaien om audio direct op "tekst" te zetten......

Vandaar dat de aankondiging van de aanslagen 9/11 pas enkele dagen na dato werd vertaald?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het natuurlijk wel dagelijkse kost voor inlichtingendiensten, veiligheidsdiensten e.d. Of er in de private sfeer behoefte aan is weet ik niet. De fbi zal vast wel een "leuk" programma hebben draaien om audio direct op "tekst" te zetten......

Vandaar dat de aankondiging van de aanslagen 9/11 pas enkele dagen na dato werd vertaald?

 

 

 

Ik heb niet gesteld dat dit voor elke vorm van inputmedium gold, maar ik denk dat die media inmiddels behoorlijk zijn uitgebreid. Als je alleen al kijkt wat voor een technische revolutie er al heeft plaatsgevonden sinds 2001......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.