• 0

Apple lanceert Schone Lei

 

Ga alvast maar domeinnamen claimen! Toen Apple in 1993 zijn eerste Newton lanceerde, stuurden we ter promotie een gelijkvormig leitje het handelskanaal in. Zeventien jaar later komt Apple met de iSlate. Ben benieuwd naar innovatieve toepassingen en SlateApps.

 

Iemand nog interesse in de eerste generatie Newton?

 

(nooit gebruikt)

applenewton.thumb.jpg.ec1979a0e048cb95c635aa8f7596d1f3.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

 

 

niemand is wellicht voorbarig, maar ik zal hem zeker niet kopen, geef mij maar gewoon een boek.

en er gaat niets boven een ouderwetse papieren krant. ;)

 

 

Geniet dan nog maar even van die papieren krant! De adverttentieinkomsten zijn de afgelopen jaren alleen maar gedaald.Er werken momenteel net zoveel mensen in de Amerikaanse krantenindustrie als in de jaren 50 van de vorige eeuw. Nog een aardige: Business Insider heeft uitgerekend dat het drukken van de New York Times momenteel twee maal zo duur is dan iedere abonnee een gratis Kindle geven en de krant voortaan als e-paper uitgeven. Of de iPad de krantenindustrie het laatste zetje geeft, durf ik niet te zeggen, maar het gaat in ieder geval niet meer goed komen met de krant.

 

Steve Jobs presenteerde de iPad en de pers keek verveeld toe. Misschien vergis ik me, maar volgens mij zag ik Steve Jobs daar zelfs een moment geïrriteerd op reageren. "Is dit 't nou?" vroegen veel blogs zich af. Verwend, blasé en lui zijn ze! Apple heeft altijd al producten gemaakt die door de creatieve doelgroep anders werden gebruikt dan de vooraf bedoeling was. Maar nu zijn we zo verwend door Cupertino, dat we niet meer willen nadenken over toepassingen van een nieuw product als we het niet in hapklare brokken voorgeschoteld krijgen. En voor wie zich afvraagt of de iPad het spel zal gaan veranderen, heb ik nieuws:

 

Over de iPad:

Apple already has changed the game. Voor de geruchtenstroom over deze tablet PC op gang kwam, wist ik niet eens dat andere PC-bouwers al jaren zo'n ding verkochten. En voor wie het wel wist zal een tablet PC niet altijd een product zijn dat in zijn of haar evoked-set voorkomt als je een nieuwe pc wilt aanschaffen. En ik zal niet de enige zijn. Dus alleen al op het gebied van acceptatie heeft Apple baanbrekend werk verricht.

 

Ik denk dat de iPad wel degelijk een commercieel succes zal worden, en dat Apple hiermee nieuwe markten voor zich weet te winnen. Het succes zal zeker niet (alleen) komen uit de zakken van de vele Apple fan boys. Het zou me bijvoorbeeld niet verbazen als de iPad Apple zal helpen aan een indrukwekkend debuut in de gezondheidszorg. Reden? Gewicht, formaat, prijs en de app-store.

 

Gezondheidszorg

Het succes van de iPhone Apps heeft Apple volledig verrast. Er zijn door ontwikkelaars Apps gebouwd waar men in Cupertino zelf nooit aan heeft gedacht. De iPad vult het gat in dat juist is ontstaan door de komst van de iPhone Apps. De Apps zijn geweldig, maar een mobiele telefoon is een personal device. Er zijn zat toepassingen te bedenken waarbij een iPhone applicatie een ideale oplossing zou zijn, maar waarbij het niet wenselijk is iedere medewerker te voorzien van een iPhone. En een mobiele telefoon delen met meerdere mensen is al helemaal nicht im frage. De iPad geeft ook de oplossing voor situaties waarbij de applicatie (en daarmee toegang tot die gegevens) fysiek het gebouw niet mag verlaten.

 

Dus bijvoorbeeld in de gezondheidszorg. Doctoren, co-assistenten, kraamzorg, ets. gebruiken nu meestal een clipboard. het zou prettig zijn als je altijd de juiste patientendossiers voor handen hebt tijdens je ronde. maar ja, een co-assistent laat je niet sjouwen met een laptop, dus dat is geen optie. Ik gok dat maximaal 55% van alle co-assistenten gelijkertijd dienst hebben; om nou bijna het dubbele aantal iPhones aan te schaffen dan strikt noodzakelijk is ook niet van deze tijd. Bovendien kosten die iPhones abonnementsgeld; en een iPhone waarmee je niet kunt bellen is ook weer zo wat. Daarnaast heeft de iPhone wel een heel klein schermpje voor zoveel medische details. En je wilt toch kosten wat het kost voorkomen dat die mevrouw op zaal drie een verkeerde dosis krijgt omdat de co-assistent een 6 voor een 8 aanziet.

 

Dus iPhone is te duur zonder abonnement (toch gauw € 700,-) en met abonnement is de iPhone niet handig voor gedeeld gebruik. Een laptop is te duur en te zwaar (zelfs de Macbook Air en aanverwanten), en het model van een laptop schreeuwt er om op een tafel neergezet te worden, wat het gebruik omslachtig maakt t.o.v. een clipboard. Ziehier een toepassing voor de iPad. De investering van $500,- is snel terugverdiend in termen van efficiency, dossieropslag (sorry Frans) en besparing op verbruiksmaterialen. Een scherm dat groot genoeg is om allerlei details goed te kunnen lezen, maar dat toch net ietsje kleiner is dan een A4-tje. De iPad kan gewoon op de arm gehouden worden tijdens het maken van aantekeningen. De verlaagde dosis medicijnen die de arts heeft voorgeschreven voor de mevrouw op zaal drie is nu real time beschikbaar voor de interne apotheek. Als het alarm van de hartmonitor op de IC afgaat, hoeft de zaalarts niet eerst naar die kamer te rennen om te zien wat er loos is. Alle artsen en co-assistenten op die afdeling zien meteen het display van de hartmonitor op het scherm, wat je ook doet. Aan het einde van zijn ronde gaat de iPad terug in een speciaal multi-device-rack, waar nog 20 iPads plaats kunnen hebben, klaar voor de volgende ronde. Het (voorlopig) gebrek aan multi-tasking hoeft hier geen probleem te zijn.

 

Om nog even in de gezondheidszorg te blijven: Waarom niet die lelijke tv's boven de ziekenhuisbedden vervangen voor een huur-iPad? Toegang tot de ziekenhuisbibliotheek met duizenden boek- en tijdschriften titels. Toegang tot het patienten intranet (wat krijgen we vandaag te eten?). iTunes, radio, tv kijken, internetten... Ooit wel eens geprobeerd om in bed je laptop te gebruiken?

 

Voor verkopers en vertegenwoordigers

Nog een potentiële successtory: Vertegenwoordigers schrijven veel orders nog steeds op een orderblok, simpelweg omdat een laptop te zwaar is, onhandig in gebruik (er zit letterlijk een muurtje tussen vertegenwoordiger en de klant in de vorm van een scherm, en het opstarten duurt zo verdomd lang. Even de klant laten meekijken op het scherm is ook niet ideaal. De laptop moet iets opgetild worden voor 'ie gedraaid kan worden, anders krijg je zwarte strepen op het bureau. Dan maar stoelen verschuiven? Iedereen zit nèt! De iPad is goedkoper dan de gemiddelde laptop-die-het-niveau-van-taiwan-plastic-overstijgt. Er is geen barrière meer tussen verkoper en klant. iPad aanzetten en meteen aan de slag. Even omdraaien en dan de product line-up laten zien. Ook hier is het gebrek aan multitasking-kwaliteiten niet per se een nadeel.

 

Autoverkopers (Altan, let je op?) bespreken de order met de klant vaak vanaf hun PC. Weer dat beeldscherm als fysieke barrière tussen verkoopmedewerker en klant. Dat moet van invloed zijn op de verkoopresultaten, dat kan niet anders. Misschien dat Rikkert Walbeek hier wat meer over kan vertellen (column, Rikkert??). Waarom kan die autoverkoper niet zonder zijn klant alleen te laten de voorraad bekijken, of de levertijden nazoeken?

 

Bewakings- en veiligheidsdiensten

Ik ben op dreef, dus laat me even: Voor bewakings- en veiligheidsdiensten is er een App die de beelden van de bewakingscamera op een iPhone kan laten zien. Met de iPad kan de bewaker zijn ronde doen, zonder gelijkertijd verstoten te zijn van de beelden wie er verder in en om het gebouw lopen. Hij neemt gewoon zijn iPad mee op zijn brand- en sluitronde.

 

Grafische secor / fotografie

Nog ééntje dan! De iPad als preview monitor tijdens foto-shoots. Alle nadelen van een laptop (zwaar, moet ergens op staan, gebrek aan echte mobiliteit) worden weggevaagd. Ik wou dat ik mijn fotografen destijds een iPad hadden... Ideaal voor lokatie-werk. Je assistent laat meteen de shots aan de klant zien, zonder dat de klant achter een bureau hoeft te gaan zitten. Op de packshot tafel hou je de iPad direct naast het product om te zien waar nu precies dat ene glimmertje vandaan komt. Tot nu toe is dat 20x heen en weer lopen van packshot tafel naar computer. De jongens moesten al zo veel apparatuur meeslepen; statieven, reflectors, sunscreens, flitskoppen... en dan ook nog een laptop. Leaf, Canon, Hasselblad... ze zullen allemaal wel met een iPad preview optie komen. Ideaal! Ook de makers van bewegend beeld (Edo, Eus?) zullen liever met een iPad een preview doen dan dat ze een laptop moeten opstarten.

 

Ik zou me geen moment zorgen maken als ik Steve Jobs zou zijn. Apple gaat met de iPad nieuwe markten betreden. Marktsegmenten waar ze tot nu toe nog nul marktaandeel heeft, zullen binnen enkele jaren veroverd en gedomineerd worden. Het argument dat voor een Apple (Mac) geen software beschikbaar is, is met 140.000 apps geen argument meer.

 

De iPad is niet perfect. Maar dat was en is de iPhone ook niet. De accucapaciteit is daarbij inmiddels legendarisch. Geen enkele mobiele-telefoon mogul zou het in zijn haren halen om een telefoon op de markt te brengen die bij intensief gebruik zeker 2x per dag volledig opgeladen moet worden. Apple deed het. En doet het nu weer. De batterij issues van de iPhone zullen vanaf het volgende model grotendeels opgelost zijn. Wat dat aangaat is er voor de Macbook's een grote sprong voorwaarts gemaakt, en die ervaring wordt nu in het nieuwe model gestopt.

 

Langzaamaan wordt mij duidelijk dat Apple sinds de iPhone een nieuwe aanpak hanteert met de ontwikkeling van nieuwe producten. Een aanpak die juist zo typerend is voor Silicon Valley: Agile development. Het credo is hierbij: Launch early, update often. Als je je niet schaamt voor je eerste versie, heb je te lang over de ontwikkeling gedaan. Met versie 1 van de iPad kan Apple de markt testen, gebruikerswensen inventariseren, en snel met firmware en OS-updates komen. Ja, de iPad had een camera moeten hebben, eigenlijk twee. Eén aan de achterkant voor het maken van foto's, één aan de voorkant voor videochat. Ja, niet kunnen multitasken is anno nu ongehoord.

 

Maar toch: Het kompas zit er in, bluetooth, usb, WiFi... Nadat over een paar maanden de verkoop van iPad MK1 de productiekosten per stuk heeft gedrukt, is er budget over om die camera's er alsnog in te stoppen. Prijs was tenslotte een belangrijke leidraad bij de ontwikkeling van de iPad. Mèt camera's zou de iPad blijkbaar meer dan $500,- moeten kosten waarmee een belangrijk verkoopargument ten koste van laptops verloren zou gaan. En dat multitasken is slechts een kwestie van een firmware en OS update, heb ik me laten vertellen. Er zal vast wel een App-developer zijn die de iPad geschikt maakt voor het gebruik van een stylus. Dan heeft Wacom er ineens een geduchte concurrent bij voor de Cintiq. De iPad is de helft goedkoper en de computer is dan al inbegrepen!

 

Wat mij betreft: Ik wil 'm! Mijn vrouw wil 's-avonds nadat de kinderen eindelijk op bed liggen nog eindelijk haar email kunnen lezen, een e-card versturen of een recept opzoeken. Nu doet ze dat achter een computer in een hoekje van de kamer, en dan zit ze óf met haar rug naar de kamer, óf met een zwart scherm voor het gezicht. Een laptop was wel een verbetering, nu kon ze met een scherm voor het hoofd op de bank blijven zitten, maar de barrière bleef. Na een tijdje wordt zo'n laptop toch warm op de benen, gaat de ventilator meer lawaai maken, en blijkt die toch meer te wegen dan de 2,4 kilo's die in de specificaties staan.

 

Met een iPad blijft ze gewoon op de bank zitten, met meer interactie tot gevolg. Even het tablet omdraaien om te laten zien waar ze op Marktplaats op geboden heeft, of even de foto's van de jongste laten zien. De baby-cam hoeft nu niet via de tv bekeken te worden (op het moment dat CSI net spannend wordt).

 

In de trein wil ik nog wel eens mijn inbox bijwerken, of nog even nakijken op welk perron ik ook al weer moet overstappen. Liever op een iPad dan op een laptop. Boeken en tijdschriften lezen in het vliegtuig. Een zooi tekenfillms op de iPad zetten en aan de hoofdsteunen in de auto monteren. Zijn die koters ook stil.

 

(Het bovenstaande relaas heb ik vannacht op mijn blog geschreven.)

 

- Koffie?

- Nou, nu je het zegt...

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ruben,

 

Mooie opsomming. Daar heb je goed over nagedacht!

 

De meeste toepassingen die je opnoemt zijn gewone "tablet" oplossingen, precies waar ik mijn tablet ook voor gebruik. Vervanging van het order/notitie block. Echter, ik kan erook een beeldscherm of beamer aan hangen en een ouderwetse presentatie geven.

 

De grote voordelen van de iPad zijn mobiliteit en uithoudingsvermogen. Toepassingen als de thuiszorg en het ziekenhuis zie ik helemaal voor me. De rest, Hmmm kan, maar er zijn ook andere oplossingen.

 

Wat de koopvraag betreft; wil ik er 1? nee, niet perse. Ik heb al een digitale fotolijst en een tablet pc (waar ik ook boeken op lees). Ik zou we een hele praktische eReader willen met een groot scherm.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

En voor wie zich afvraagt of de iPad het spel zal gaan veranderen, heb ik nieuws:

Ik reageer even op dit specifieke zinnetje, omdat juist diegenen die dat zich afvragen mensen zijn voor wie dit niets nieuws is! De iPad is gewoon wéér een tablet, deze keer met iPhone OS, maar veel vernieuwender dan dat is het niet. Alle toepassingen die je noemt worden in verschillende bedrijfssectoren al succesvol toegepast. De iPad had echt een fantastisch apparaat kunnen zijn als het een echte tablet PC zou zijn in plaats van een veredeld mobieltje, maar dat is 't niet! Dus is dit weer gewoon een apparaat dat minstens 100 euro duurder is dan de concurrentie en in werkelijkheid weinig vernieuwend is. Ja, het is fancy, dat zijn we ook van Apple gewend. En eenieder die daar warm van wordt is welkom er z'n geld aan uit te geven, maar in ziekenhuizen (bijvoorbeeld) gaat dit niet toegepast worden, daar zijn veel goedkopere alternatieven voor.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Even inhaken op het idee voor gebruik in medische omgevingen.

Ik zie niet dat dit binnen instellingen algemeen ingevoerd gaat worden, de twee voornaamste redenen zijn, diefstal gevoeligheid en en patient veiligheid.

Want wie een dergelijk iPad even snel onder zijn armen meeneemt kan vanaf dat moment vrolijk rondbladeren in het electronisch patienten dossier van elke geregistreerde Nederlander. Dat hoeft maar een keer aan het licht te komen en het is einde oefening.

Maar los daarvan wordt er in ziekenhuizen erg veel gestolen. Ga je op alle afdelingen met een open karakter werken met die dingen dan zullen ze achter elkaar verdwijnen.

Ook denk ik niet dat de medisch technische dienst zit te wachten op het werk dat het verwisselen van batterijen met zich mee gaat brengen, het zou mij niet verbazen als zoiets om de 6 maanden plaats moet gaan vinden.

 

Dat nog even los van het feit dat er terecht een zekere terughoudendheid is als het gaat om het gebruik van weer een draadloos communicatiesysteem

Link naar reactie
  • 0

Ik ga altijd uit van de ervaringen, die ik zelf op doe. Ook dus door het gebruik van m'n Macjes. Het gebruiksgemak van de iPhone is ook een aspect dat mede tot het succes daarvan heeft geleid. En ondanks de toch al weer geruime periode dat die op de markt is, hebben de andere fabrikanten daar nog geen tegenantwoord op gevonden. De iPad draait op datzelfde gebruiksvriendelijke besturingssysteem. Daardoor alleen al kun je zeggen dat er al een wezenlijk verschil is tussen al die andere bestaande Pad's en de nieuwe iPad van Apple. Wat er dan verder allemaal nog aan handigheid bij ontwikkeld gaat worden, is natuurlijk koffiedik kijken.

Zoals ik al schreef lijkt het me een ideaal ding om mee op reis te nemen. Gebruik van de vele WiFi-netwerken onderweg is al geen enkel probleem meer. Als je thuis files wilt overzetten naar een andere Mac, gaat dat razendsnel.

Ik denk wel dat de drempel voor niet-Mac-gebruikers, om deze iPad te kopen, groter is dan die om een iPhone te kopen.

Link naar reactie
  • 0

Een artikel van de iPhoneclub.

 

Steve Jobs praat over Google, Adobe en iPhone-updates

zondag, 31 januari 2010 (08:51) | Gonny van der Zwaag

 

Een dag na de aankondiging van de iPad hield Apple een interne bijeenkomst om de eigen medewerkers bij te praten over de iPad. Steve Jobs klom ook daar op het podium om te vertellen dat de iPad een prachtig apparaat is. Maar hij vertelde meer: hij sprak over het feit dat Google toch wel evil is, dat Adobe lui is en dat er fanatiek gewerkt wordt aan updates voor de iPhone, zodat Google’s Android het niet kan bijbenen. Wat Google betreft bevestigde Jobs de rivaliteit tussen beide bedrijven. Jobs zei dat het bedrijfsmotto van Google “Don’t Be Evil” eenvoudigweg “bulls*t” is. Ook zou Google er alles aan doen om de iPhone kapot te maken met Android, ook al hebben beide bedrijven nog een samenwerking op het gebied van iPhone-diensten. De agressie is daarbij vooral afkomstig van Google, want zij hebben zich op het terrein van de ander begeven: “We did not enter the search business,” zei Jobs.

“They entered the phone business. Make no mistake, they want to kill the iPhone. We won’t let them.”

 

Over Adobe zei Jobs dat zij lui zijn. Adobe’s buggy implementatie van Flash op de Mac is een van de redenen waarom er geen ondersteuning is. Als Safari op de Mac veelvuldig crasht, komt dat meestal door Flash. Niemand gaat nog Flash gebruiken, denkt Jobs, de wereld stapt over op HTML5.

Een anonieme tipgever van Macrumors wist er nog aan toe te voegen, dat Apple fanatiek bezig gaat met het uitbrengen van updates voor de iPhone, op een zodanige manier dat Android het niet kan bijbenen. De eerstvolgende iPhone zal een “A+ update” zijn (dus een behoorlijke verbetering). Ook zei Jobs dat de iPad samen met de iPhone en Mac de belangrijkste producten zijn waarmee Jobs zich heeft bemoeid. In 2010 komen er nieuwe Macs aan die Apple naar het volgende level gaan tillen. En wat de aankoop van Lala betreft: daarbij was Apple vooral geïnteresseerd in de medewerkers, die ze aan het iTunes-team hebben toegevoegd.

Link naar reactie
  • 0

De agressie is daarbij vooral afkomstig van Google, want zij hebben zich op het terrein van de ander begeven: “We did not enter the search business,” zei Jobs.

“They entered the phone business. Make no mistake, they want to kill the iPhone. We won’t let them.”

 

Als wat er staat echt waar is, dan is Steve panicking. Apple was ook niet actief in de markt voor mobiele telefoons, als bij de introductie van iPhone een CEO van Nokia of Motorola een dergelijke uitspraak had gedaan dan zou hij compleet afgefakkeld zijn. De Apple fans hadden (terecht) geroepen dat het gewoon gezonde concurrentie is.

Onderhand ziet het er naar uit dat tethering en VOIP door telco's niet langer geblokkeerd zal worden. Dat betekend dat je straks elk mobiel apparaat met een mobiele internet verbinding voor allerlei vormen van communicatie kunt gaan gebruiken. Geen gedoe meer met belminuten, gewoon flatfee mobiel internet.

 

Apple lijkt slachtoffer te worden van zijn eigen gehypte manier van productlanceringen. Na jaren van soms spectaculaire introducties die klanten echt kon verrassen lijken de verwachtingen van klanten nu hoger te liggen dan waar de ontwikkelafdeling van Apple in kan voorzien.

Waarschijnlijk zal in de toekomst blijken dat Apple teveel heeft gekeken naar aandeelhoudersbelangen en te weinig geld heeft geinvesteerd in uitbreiding van de ontwikkelafdelingen.

Wie Apple een beetje volgt weet bijvoorbeeld dat er ten tijde van de iPhone ook een nieuwe versie OSX geintroduceerd zou worden, dat werd uiteindelijk bijna een jaar laten omdat alle ontwikkelaars druk waren met het iPhone OS dat een afgeleide is van Mac OSX dat op zijn beurt een Unix versie is met een Apple schil.

 

Naast de software lijkt Apple ook wat betreft hardware vast te lopen.

Na de introductie van het 24" LED scherm is de enige andere optie nog een 30" versie die inmiddels al een aantal jaren oud is en volgens veel gebruikers gewoon zwaar gedateerd qua specs.

Je zou ook denken dat na de introductie van de 21" en 27" iMac ook enkele van deze schermvarianten beschikbaar zou komen als losse monitor. Ook het verdwijnen van de 24" iMac heeft mensen verbaasd, juist omdat het zo'n mooie maat bureaucomputer is.

De MacPro is het volgende punt van discussie, een zwaar overpriced product dat qua specs inmiddels is ingehaald door de iMac 27" i7. Voor minder geld krijg je dan als gebruiker er een 27" scherm bij, enige nadeel is dat je geen extra harde schijven kunt plaatsen. Met de opkomst van netwerk systemen zoals een Drobo en andere NAS schijven is dat eigenlijk ook niet echt een probleem meer. De iPodjes zijn leuk, maar bij elke nieuwe reeks een iets groter schermpje of een iets ander knopje, tja, wat een innovatie.

 

Ook de standaard Apple software die Apple voorinstalleert op elke nieuwe computer krijgt ook steeds meer kritiek met name de ronduit brakke manier waarop het (niet) kan synchroniseren met andere software. iCal werkt voor geen meter, Adresbook is een droevig 2001 soort klappertje om adressen in bij te houden. Ook de gebruiksvriendelijkheid komt steeds meer in de knoop doordat men probeert functionaliteiten te voegen die voor verwarring zorgen. De UI van OSX wordt bij elke update inconsistenter.

Link naar reactie
  • 0

...

Ook de standaard Apple software die Apple voorinstalleert op elke nieuwe computer krijgt ook steeds meer kritiek met name de ronduit brakke manier waarop het (niet) kan synchroniseren met andere software. iCal werkt voor geen meter, Adresbook is een droevig 2001 soort klappertje om adressen in bij te houden. Ook de gebruiksvriendelijkheid komt steeds meer in de knoop doordat men probeert functionaliteiten te voegen die voor verwarring zorgen. De UI van OSX wordt bij elke update inconsistenter.

 

Als ik dit zo lees ben ik toch wel heel blij met mijn Win7 ;)

 

Ben het met Merkava eens dat het niet handig is van Jobs om af te geven op de concurrenten. Paniekvoetbal. Beter om energie te steken om het beter te doen, en de markt te laten beslissen wie het beste is.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Het artikel is een verslag van een bespreking. Ik persoonlijk vind het een beetje vreemd dat dit in de openbaarheid is gekomen en daarnaast vind ik de stelling betreffende de concurrentie, veel te laat neergelegd. Normaliter zal dit toch in een doorlopend proces bewaakt en aan de orde moeten zijn.

@Fred. Het is te simpel om te vanuit deze tekst af te leiden dat je dat kunt afzetten tegen Windows. Apple levert nog altijd gratis geweldige consumenten-software mee met de nieuwe Mac's.

Waar Mercava de stelling vandaan haalt dat er bij elke update van MacOSX een stukje consistentie wordt ingeleverd, daar begrijp ik niks van. Apple verschuift al sinds jaar en dag met programma-onderdelen van het systeem. En dat wordt natuurlijk gedaan om ergens de nadruk op te kunnen leggen bij de presentatie.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik helemaal kritiekloos ben. Ik vind zelf dat Apple veel minder naar andere producenten moet kijken en gewoon de oude gebruiksvriendelijke weg moet blijven volgen. Ik zie die gebruiksvriendelijkheid wat in het gedrang komen, omdat er een veel bredere markt bewerkt wordt.Dat stoort me wel en ik denk met mij vele (oude) Maccers. De nieuwe Maccers hebben daar nauwelijks erg in, want die hebben geen enkele verbinding met oudere systemen. Als blijkt dat Apple zich verslikt in het volgen van deze tendens, zullen ze heel snel terugvallen op oude zaken.....

Link naar reactie
  • 0

Het artikel is een verslag van een bespreking. Ik persoonlijk vind het een beetje vreemd dat dit in de openbaarheid is gekomen

 

Ehhh, daar heb je zelf aan meegewerkt.door het te posten ;D

 

en daarnaast vind ik de stelling betreffende de concurrentie, veel te laat neergelegd. Normaliter zal dit toch in een doorlopend proces bewaakt en aan de orde moeten zijn.

@Fred. Het is te simpel om te vanuit deze tekst af te leiden dat je dat kunt afzetten tegen Windows. Apple levert nog altijd gratis geweldige consumenten-software mee met de nieuwe Mac's.

 

Da's mooi. Wie weet kom ik eens bij je langs, mag je me alles laten zien aan Apple software (en hardware). Ik heb er zelf te weinig kennis van.

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Dan kan ik net zo goed bij jou langskomen..... ;)

 

Maar ik heb het gepost ja. Ik bedoel dat het opvallend is dat een interne Apple-bespreking op het internet terecht is gekomen. Een deel van het verslag lijkt me wat speculatief. Het feit dat het is uitgelekt vind ik vreemd.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk zijn er meer overeenkomsten dan verschillen tussen ereaders en tablets. Nog een aardige link:

 

http://bibliotheek20.ning.com/video/ereadertablet-van-msi

 

De schermverhoudingen van een iPad zijn gebaseerd op het weergeven van statische content, heb ik me laten vertellen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook nog weer alternatieven voor een iPad of ereaders/tablets met M$ besturingssystemen:

 

http://www.androidworld.nl/12593/ipad-of-android-tablet-met-nvidia-tegra-2-multi-core-processor/

 

Ik heb niks tegen Apple of iPad, het tromgeroffel rond de introductie is prachtig, maar deze productcategorie groeit de komende jaren natuurlijk als kool met een onbekend aantal toetredende fabrikanten. Ik denk dat de beschikbaarheid van nieuwe schermtechnologie leidend gaat zijn.

 

Apple zou in principe de beste gebruikservaring moeten kunnen bieden gezien de integrale capaciteiten op het gebied van ontwikkeling van hardware, software en content (distributie). Het huidige, voorgestelde systeem heeft echter een aantal ingebakken beperkingen. Ik noem graag het ontbreken van multitasking.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zat er niet eens zo heel ver naast met het idee dat Apple wel eens hele nieuwe marktsegmenten, en dan met name in de zorg, zou aanboren... ;)

 

http://www.tuaw.com/2010/02/03/hospitals-eye-the-ipad-for-low-cost-paperless-records/

Neemt niet weg dat het een veel te dure oplossing voor een vrij specifiek probleem is. Koop op grote schaal een bestaand apparaat over van een fabrikant, zet daar een (gedeeltelijk) zelf ontwikkeld "CarePad OS" op en je bent voor de helft van het geld klaar.

 

Ik vind het vooral dom dat deze bedrijven hier nu pas op komen!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.