• 0

Verzekeringen mbt vervoer van producten

Beste allemaal,

 

Voordat ik mij op de wondere wereld van verzekeringen ga storten mbt het internationaal vervoer.

Met mijn bedrijf importeer ik kleding stukken uit Servie eo. en dan voornamelijk in en wat hoger prijs segment.

Ben ik erg benieuwd naar ervaringen van mede HL'ers omtrent transport verzekeringen.

Ik weet dat je een dergelijke verzekering, bij de freight forwarder kan afnemen. Maar dan ben ik ook benieuwd, of het dan ook verstandig is. Vooral met het oog, op mijn producten die ik wil laten vervoeren.

Ik zie jullie adviezen graat tegemoet, en alvast bedankt voor de hulp!

 

grt

 

Arjen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zelf verzekeren heeft meestal de voorkeur als:

 

[*]de incoterms anders zijn dan DDU/DDP (want dan gaat het risico eerder over op de afnemer, en loop je hoe dan ook een deel vervoersrisico)

[*]De werkelijke waarde van de goederen veel hoger is dan regress vervoerdersaansprakelijkheid (het CMR-verdag wegtransport beperkt de vervoerdersaansprakelijkheid tot 8,33 XDR per kilogram, bij verlies tot max 17 XDR per kilogram. 1 XDR= +/- € 1,06)

[*]de goederen een aanzienlijke winsmarge bevatten en bij verlies/beschadiging niet eenvoudig/tijdig opnieuw uitgeleverd kunnen worden: zelf verzekeren biedt dan de mogelijkheid om de inkomende goederen te verzekeren tegen verkoopprijs of inclusief een percentage imaginaire winst

[*]er sprake is van tussentijdse opslag of overslag: hier onstaan de meeste "interpretatie:"verschillen met verzekeraars bij schade

[*]de exporteur/ freight forwarder en/of diens verzekeraar geen (goede) creditranking hebben en/of niet volledig kan worden vertrouwd op doorlopende dekking en de kwaliteit daarvan.

 

Lijkt mij een kwestie van kijken en vergelijken: is freight forwarder en diens verzekeraar van goede naam en faam, wordt DDU/DDP geleverd en zijn tarieven en condities (eigen risico!) scherp, dan is verzekeren via Freight forwarder geen probleem, in alle andere situaties heeft zelf verzekeren sterk mijn professionele voorkeur.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

De wijze van verzekeren hangt ook in grote mate af van de wijze van transport. Neem aan dat je vanuit servie de goederen over de weg laat komen naar Nederland. Hier gelden dan de zg CMR condities voor.

Uiteraard zal de wijze van verpakken ook een grote rol spelen. Op mijn website kan je daar iets over terug vinden. Verzekeringtechnisch is het dus niet alleen van belang wie je als transporteur neemt maar ook hoe de goederen varpakt zijn.

 

Het is verleidelijk misschien een goedkopere Oost Europeese vervoerder te nemen maar ik zou mijn licht toch zeker opsteken bij Nederlandse verladers die ook zeker goede verzekerings condities kunnen aanbieden

 

m vr gr

Achim van der Graaff

GFF Airfreight Solutions

Achim van der Graaff

Founder and Owner http://www.gffairfreightsolutions.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.