• 0

Website domain al bezet met mijn naam

Ik zit met het volgende:

de naam van mijn bedrijf is al geregistreet als domein (url). Nu heb ik de volgende vraag. Hoe krijg ik dat verandert?

Als ik mijn handelsnaam registreer in het merken recht register heb ik dan ook rechten op het domein? Ik sta natuurlijk al een tijd geregisteert bij KVK maar ik heb begrepen dat dat niet zo veel betekent.

 

Het is erg vervelent vooral omdat deze precies zegt te doen wat mijn bedrijf doet maar wel in een andere stad.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, frustrerend inderdaad, maar je bent zeker niet de enige met dit probleem.

Je handelsnaam registreren om een domeinnaam met terugwerkende kracht te pakken te krijgen werkt niet hoop ik. Niet omdat ik je de domeinnaam niet gun, maar het zou wel heel eenvoudig zijn om mensen een ouder domein te ontfrutselen op die manier...

Misschien ben je hier wat mee: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=41;action=display;threadid=12826

Link naar reactie
  • 0

Zorg er toch maar in ieder geval voor dat je jouw bedrijfsnaam bij BOIP ook als merknaam deponeert, anders gaat men 'zometeen' ook nogeens met jouw bedrijfsnaam als merk aan de haal. Let dan wel even op de voorwaarden (onderscheidend etc.) en/of deponeer jouw bedrijfslogo indien beschikbaar. Altijd beter iets dan niets.

 

Zie: www.boip.int

 

 

Link naar reactie
  • 0

hangt van vele factoren af...

jij hebt je handelsnaam al langere tijd bij de kvk staan zeg je...

Heeft hij die domeinnaam al langer als jij de handelsnaam?

 

en wie gebruikte de naam het eerst?

 

Als jij de naam al langer gebruikt als handelsnaam betekend dat niet dat je de domeinnaam kan afpakken maar mogelijk wel dat je hem het gebruik kan verbieden.

 

Maar hangt dus o.a. af van wie de naam het langs gebruikt en of het geen algemene naam is.

Link naar reactie
  • 0

hangt van vele factoren af...

jij hebt je handelsnaam al langere tijd bij de kvk staan zeg je...

Heeft hij die domeinnaam al langer als jij de handelsnaam?

 

en wie gebruikte de naam het eerst?

 

Als jij de naam al langer gebruikt als handelsnaam betekend dat niet dat je de domeinnaam kan afpakken maar mogelijk wel dat je hem het gebruik kan verbieden.

 

Maar hangt dus o.a. af van wie de naam het langs gebruikt en of het geen algemene naam is.

 

Wanneer je je handelsnaam geregistreerd hebt zegt helemaal niets. Als er iemand anders is die dezelfde handelsnaam wilt starten, kan dat gewoon. Aan je handelsnaam valt geen enkel recht te ontlenen. Helaas...

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer je je handelsnaam geregistreerd hebt zegt helemaal niets. Als er iemand anders is die dezelfde handelsnaam wilt starten, kan dat gewoon. Aan je handelsnaam valt geen enkel recht te ontlenen. Helaas...

 

als het totaal andere werkzaamheden zouden betreffen wel ja (b.v. merk Ajax).

Maar in dit geval gaat het om precies dezelfde werkzaamheden dus dan bied de handelsnaam wel bescherming.

Link naar reactie
  • 1
De meest centrale bepaling in de Handelsnaamwet bepaalt dat het verboden is een handelsnaam te voeren die, voordat de onderneming onder die naam werd gedreven, reeds door een ander werd gevoerd. Hierbij moet worden aangetekend dat dit verbod slechts geldt voor zover ten gevolge van het voeren van die naam bij het publiek verwarring tussen die ondernemingen te verwachten is. Uit de wet blijkt duidelijk dat oudere handelsnamen voor jongere gaan. Dit is doorgaans op eenvoudige wijze te reconstrueren.

 

afkomstig van http://www.juridisch.com/artikelen/Merken-_en_handelsnaamrecht/handelsnaamrecht_nederland.html

Link naar reactie
  • 1

Zonder een exacte naam te kennen en het bestaande handelsnamen- en merkenlandschap na te gaan valt hier niks over te zeggen. Een dubbele merkregistratie zoals aangeraden, moet bij voorbaat wel mogelijk zijn en waarde hebben.

 

Wanneer je je handelsnaam geregistreerd hebt zegt helemaal niets. Als er iemand anders is die dezelfde handelsnaam wilt starten, kan dat gewoon. Aan je handelsnaam valt geen enkel recht te ontlenen. Helaas...

We hebben hier een inleidend topic Merknamen, handelsnamen en domeinnamen voor, voordat er allemaal halve waarheden worden geschreven. Heeft TS dat al gelezen? Verdere leestips: over arbitrage of de Geschillenregeling voor .nl-domeinnamen.

 

Treedt momenteel verwarring op over jullie beide activiteiten, naar ik begrijp in verschillende steden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zijn domeinregistratie is eerder dan de jouwe...het is een rommeltje met jullie websites/handelsnamen, ik vrees dat je daar maar weinig rechten aan kunt gaan ontlenen. Kies beter voor een goede regionale profilering inclusief duidelijke bedrijfsinformatie, producten/diensten en contactgegevens. Rotterdam en Haarlem liggen tientallen kilometers uit elkaar.

 

Hoe zit het met het chronologisch overzicht van inschrijvingsdata (wijzigingen?) van de vele gelijkende handelsnamen? Zoek maar eens op 'pcfix' en 'pc fix' in het Handelsregister, dan krijg je een indruk van hoe onderscheidend je bezig bent.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Let er overigens op dat het recht op een handelsnaam voornamelijk ontstaat door het gebruik ervan.

Dus als iemand in 2004 al in het openbaar een naam als handelsnaam gebruikt maar deze pas in 2009 heeft laten vastleggen bij de kvk hij toch voorrang heeft op iemand die de handelsnaam al in 2007 heeft laten vastleggen maar hem ook pas vanaf die datum gebruikt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.