• 0

Kostprijs berekening Vergaderzaal

Hoi, ik loop stage bij een theater met ook een aantal vegaderzalen. Mij is gevraagd opnieuw de kostprijs van de ze zalen te berekenen Hoe kan ik dit het best aanpakken.

De formule K= (C+V)/N is niet toe te passen omdat er haast geen kosten aan de zalen alleen zijn toe te wijzen.

 

Ik heb de 'prijs' van een viekante meter uitgerekend. Dat maal het oppervlak van een zaal is het dichtstbij dat ik kom.

Ik heb de m2 prijs ook toegepast op de verhuurcijfers van voorgaand seizoen, dus eigenlijk K = (totale kosten) / N maar ik weet niet of dit klopt

 

Er is in het bedrijf niemand die mij hiermee kan helpen. Ik met mijn kleine beetje kennis vauit school ben de expert v/h bedrijf.. ???

 

Kan iemand mij helpen? Hoe pak ik dit het best aan? Waar begin ik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien kun je vragen waarom die kostprijs zo belangrijk is? In mijn optiek is dat totaal niet relevant.

 

Maar goed. Een theaterpand heeft dus een theater en in dit geval vergaderzalen. Kosten zijn bijv schoonmaakkosten en verwarming en huur/hypotheek van het pand. Die kun je uitsmeren per m2. Desgewenst ook de personeelskosten meenemen.

 

Een andere mogelijkheid is de financiele meneer/mevrouw van een ander theater bellen en vragen hoe zij dat doen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

De kostprijs is de huurprijs per vierkante meter maal het aantal vierkante meters plus service kosten (GWS en schoonmaak) plus eventuele additionele kosten voor meubilair en apparatuur. Hieraan zou je ook nog "management kosten" moeten toeberekenen voor promotie en beheer van de ruimte.

 

Overigens hoort dit bericht niet thuis in het board voor financiering.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoezo geen kosten aan een vergaderzaal toe te wijzen?

- Personeelskosten receptie/catering (of zijn de vergaderzalen alleen tijdens de normale openingstijden te boeken?)

- Extra schoonmaak

- Extra Energiekosten/verwarming

- Afschrijving meubilair/stoffering

- Afschrijving multimedia apparatuur

 

 

Anders zou je kunnen denken aan welke kosten je kan schrappen wanneer je de zalen niet zou verhuren.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.