• 0

Wanneer ben je een mirror site?

Geachte leden,

 

Heb al heel wat van deze site gelezen en ook andere sites geraadpleegd. Echter kom ik niet tot een duidelijke uitleg van de zogenaamde spiegelsites: mirror sites.

 

Momenteel heb ik een website waarop ik een x-aantal, seizoensgebonden, artikelen verkoop.

Onlangs ben ik in contact gekomen met een ander bedrijf waarmee ik een soort samenwerkingsverband

heb afgesloten. Ik mag gebruik maken van hun database en de artikelen op mijn website zetten.

 

Nu is mijn vraag in hoeverre ik dadelijk aangemerkt word als mirror site. Het is namelijk niet de bedoeling

dat mijn site de dupe wordt van deze nevenactiviteit. En hoe ik dit eventueel zou kunnen voorkomen?

 

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren.

 

 

Leiderschap is niks anders dan weten wie je bent en wat je wilt en dat weten te transformeren in voordeel voor anderen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een mirror site is echt een 1 op 1 kopie van een bestaande site met vaak links naar een bestaande site. Vaak worden mirrors gebruikt bij filesharing -het ter beschikking stellen van data- of streaming van video

 

Als je voor jouw site een database gebruikt van een andere site maar er voor zorgt dat de opbouw anders is en (ivm. je zoekresultaten) er ook veel unieke content op staat, dan wordt jouw site niet gezien als mirror.

Link naar reactie
  • 0

Kijk ik heb er dan ook nog andere producten opstaan en laad de data in mijn eigen ontworpen (compleet anders dan die van het samenwerkende bedrijf) site.

Moet ik er dan ook nog allemaal andere teksten/omschrijvingen bij gaan maken?

 

Dank voor je snelle reactie

Leiderschap is niks anders dan weten wie je bent en wat je wilt en dat weten te transformeren in voordeel voor anderen.

Link naar reactie
  • 0

De spiders van zoekmachines lezen eigenlijk vooral de tekst. Als deze tekst (die bestaat uit producttitels, beschrijvingen e.d.) voor een heel groot deel overeenkomt met de originele site zou jouw site wel eens voor een kopie van de andere site aangezien kunnen worden.

 

Maar, heb je bijvoorbeeld alleen een producttitel en -beschrijving overeenkomstig, zal dit niet snel gebruiken.

 

Voor de mate waarin je kunt kopiëren is geen standaard regel te formuleren. Leef je in in de zoekmachine, en bedenk of jij jouw site voor dezelfde site als de oorspronkelijke site zou aanzien. Vaak komt dit vrij aardig overeen met de werking van de zoekrobots.

Link naar reactie
  • 0

Kijk ik heb er dan ook nog andere producten opstaan en laad de data in mijn eigen ontworpen (compleet anders dan die van het samenwerkende bedrijf) site.

Moet ik er dan ook nog allemaal andere teksten/omschrijvingen bij gaan maken?

 

Dank voor je snelle reactie

 

Als je er andere teksten/omschrijvingen bij zet dan scoor je beter in Google. Dat is dus zeker aan te raden. Hoe meer tekst je zelf schrijft, hoe beter dat is voor je positie in Google.

 

Als je er ook andere producten bij het staan, je site geheel anders qua ontwerp en je ook nog de teksten van je bron aanpast dan hoef je je geen zorgen te maken dat je aangemerkt zal worden als mirror site.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk dit even:

 

Wordt de bestaande site goed gevonden door Google? Voor de zoektermen in de productbeschrijvingen?

 

Zo ja, dan heeft het voor jou weinig nut om je te richten op diezelfde zoektermen. Schrijf dus andere teksten, gericht op andere zoektermen, waarmee je enige kans op slagen hebt. Verweef daarin de productfeeds en je hebt de grootste kans op succes.

 

Uiteraard kan je doel ook zijn om bezoekers vanaf je huidige pagina's door te sturen naar de "nieuwe" producten. Als je daarbij de teksten bij de nieuwe product pagina's hetzelfde houdt als op de originele website, zet dan gewoon noindex en nofollow op die nieuwe pagina's, je zult er immers toch niet mee scoren via de zoekmachines.

 

Link naar reactie
  • 0

Okay en dan een andere vraag van hetzelfde:

 

Stel ik ga een geheel nieuwe site opzetten waarop ik de database 1-op-1 kopieer van een

bestaand bedrijf. Hieraan verander ik alleen een beetje de achtergrond kleur en enkele teksten

van de website. Ben ik nu een mirrorsite of kan ik organisch ook groeien op dezelfde zoekwoorden

welke het bestaande bedrijf gebruikt?

Leiderschap is niks anders dan weten wie je bent en wat je wilt en dat weten te transformeren in voordeel voor anderen.

Link naar reactie
  • 0

Organische zoekresultaten krijg je door unieke content. Dus hoe meer unieke content je toevoegt, hoe meer kans je maakt.

 

Als je tracht, bijvoorbeeld met linkbuilding, met je gekopieerde teksten hoger te belanden in Google dan het origineel, dan ben je heel erg fout bezig. Vroeg of laat zal dat afgestraft worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Okay en dan een andere vraag van hetzelfde:

 

Stel ik ga een geheel nieuwe site opzetten waarop ik de database 1-op-1 kopieer van een

bestaand bedrijf. Hieraan verander ik alleen een beetje de achtergrond kleur en enkele teksten

van de website. Ben ik nu een mirrorsite of kan ik organisch ook groeien op dezelfde zoekwoorden

welke het bestaande bedrijf gebruikt?

 

Het zal echt van de details in de content afhangen.

 

Bijvoorbeeld:

http://www.website-eindhoven.nl en http://www.webdevelopment-eindhoven.nl zijn vrijwel identiek, maar toch geen mirror van elkaar ondanks vergelijkbare content en opmaak.

 

Er zijn legio internetbedrijven die op een gezamenlijke producten database werken, (het t-shirt voorbeeld voor de diehards)

als de site eromheen voldoende onderscheidend is dan wordt het niet gezien als mirror.

 

Uiteindelijk gaat het om wat je te bieden hebt voor je doelgroep en hoe de zoekmachines dat interpreteren.

Link naar reactie
  • 0

Okay en dan een andere vraag van hetzelfde:

 

Stel ik ga een geheel nieuwe site opzetten waarop ik de database 1-op-1 kopieer van een

bestaand bedrijf. Hieraan verander ik alleen een beetje de achtergrond kleur en enkele teksten

van de website. Ben ik nu een mirrorsite of kan ik organisch ook groeien op dezelfde zoekwoorden

welke het bestaande bedrijf gebruikt?

 

Nee, dat is niet ok,

dan krijg je binnen de kortste keren een penalty aan je broek...

Achtergrondkleur en design maakt niet uit, zoals hierboven ook al gezegd is,het gaat om de leesbare tekst,

"enkele teksten"veranderen zal je ook niet helpen,

ga er maar vanuit dat je teksten voor meer dan 50% verschillend moeten zijn dan die van de andere website.

En als je een database automatisch gaat importeren zie ik je niet de helft van de teksten gaan veranderen....

 

Dit is slechts mijn persoonlijke visie, er zijn autoriteiten die zeggen dat "duplicate content" niet verkeerd hoeft te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als we het even puur over de technische term 'mirror' hebben: Mirror betekent dat je data spiegelt (Uit het Engels "mirror"). Dat houdt dus in dat je een exacte kopie hebt van informatie. Dit wordt gebruikt voor websites, maar nog veel vaker voor data, zoals video's, documenten, software en dergelijke.

 

Als we even bij de toepassing voor websites blijven, kan je bijvoorbeeld zien dat google.nl een drietal mirrors voor zijn site gebruikt. De output van het commando 'host -t A google.nl' laat namelijk zien:

 

google.nl has address 209.85.229.104

google.nl has address 216.239.59.104

google.nl has address 74.125.77.104

 

Daar zie je drie IP-adressen die ieder verwijzen naar een andere computer. De inhoud op iedere computer is exact identiek, en wordt met alle waarschijnlijkheid regelmatig gesynchroniseerd. Je zult ook geen enkel verschil zien als je de IP-adressen met je browser bezoekt. Een 1 op 1 kopie dus.

 

Opmerking: Het zijn drie IP-adressen, die ieder ook weer mirrored kunnen zijn,maar voor het gemak houd ik het in deze post even "een soort van" eenvoudig.

 

Waar de thread-starter het echter over heeft is het gedeeltelijke gebruik van informatie van een andere site. Je maakt geen 1 op 1 kopie van de hele site, maar alleen van een stukje uit de database, een stukje tekst, of een aantal afbeeldingen. Je zult dus in die zin geen mirror zijn.

 

De andere variant is natuurlijk de SEO-gerelateerde site-mirroring, die Google afstraft omdat je zo wel heel gemakkelijk kan gaan linkfarmen. Maar ik vraag me ernstig af of het echt iets uitmaakt of je gedeeltelijk overeenkomstige inhoud hebt. Het Internet staat vol met meer van hetzelfe, terwijl dat niet eens expres gekopieerd hoeft te zijn. Ik neem bijvoorbeel daan dat de levernacier ook aan anderen levert, dus die zullen ook kopietjes van de inhoud vormen. Je daar zorgen over maken is een beetje alsof je gaat stofzuigen als je huis aan het instorten is, het is irrelevant voor wat echt belangrijk is.

 

Als je informatie nodig hebt, stuur me een PM.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.