• 0

Kritiek/Tips/Suggesties voor onze webwinkel

Omschrijving van je concept:

C*l*e*a*r*D*e*s*k*.*n*l (Gelieve naam niet te vernoemen, ivm met indexatie) is een webwinkel in design producten voor zogenaamd "cablemanagement", het wegwerken van kabels. We zijn nog maar pas gestart, en de site is in grote lijnen klaar.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Website opgezet. Teksten toegevoegd, productbeschrijvingen geschreven, foto's,... Nu willen we natuurlijk blijven verbeteren. We hebben ook al een kleine voorraad aangelegd. We zijn ook bezig om enkele reviews op sites te krijgen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Momenteel hebben we nog geen verkoop, en we willen dit dus stilaan op gang brengen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

In België en Nederland is er nog geen enkele webwinkel die uitsluitend handelt in producten om kabels weg te werken, op dat vlak zijn we dus zeker uniek.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag ontvangen wij tips over de site, wat je ervan vindt, tips om de conversie te verbeteren, SEO, usability, marketing... Het mag alles zijn :-) Ook een tip over een goeie verzender voor pakketten van België naar Nederland is welkom.

 

Bijna vergeten, alvast bedankt voor de reacties!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi.

Je webwinkel ziet er goed uit! Lekker clean en je voorpagina voorspelt goed wat ik kan verwachten.

Een aantal punten van aandacht

1. Je menu met producten is op zich wel overzichtelijk, maar de producten hebben zulke exotische namen dat ik niet in een keer kan zien wat voor een soort product het is. In theorie zou ik dus alle producten langs moeten lopen om te zien wat er achter het menuknopje/de naam zit. Misschien is het slim om een categorie met 'alle producten' te maken. Zoveel zijn het er volgens mij toch niet?

2. Je gebruikt Magento en dat is een heel mooi systeem, maar wel heel traag. Ik heb het idee dat de webserver waar je shop op draait niet echt geoptimaliseerd is voor gebruik met Magento. Ik raad je aan daar eens naar te kijken, dat kan veel snelheidswinst (en minder afhakende klanten) opleveren.

3. Je afrekenproces is nog niet beveiligd met een SSL-certificaat. Voor de beveiliging van de persoonsgegevens van je klanten is dat wel aan te raden natuurlijk.

4. Volgens mij gaat er nog iets mis met de BTW-berekening in je winkelwagentje. Ik zie dat namelijk nergens vermeld en volgens mij komt het dan ook in je backend niet goed geadministreerd.

5. Het is zeer mooi dat je veel afbeeldingen bij je producten hebt staan. Bij mij openen ze echter allemaal in een nieuw scherm en past dat schempje de grootte van mijn internetvenster aan. Erg irritant. (Firefox op Mac OSX). Misschien kun je op zoek naar een Lightbox extensie of iets dergelijks?

 

Tot zo ver wat kleine details, maar je bent zeker op de goede weg. Mocht je nog vragen hebben over Magento-hosting of SSL-certificaten, neem dan gerust even contact op.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Hi.

Je webwinkel ziet er goed uit! Lekker clean en je voorpagina voorspelt goed wat ik kan verwachten.

Een aantal punten van aandacht

1. Je menu met producten is op zich wel overzichtelijk, maar de producten hebben zulke exotische namen dat ik niet in een keer kan zien wat voor een soort product het is. In theorie zou ik dus alle producten langs moeten lopen om te zien wat er achter het menuknopje/de naam zit. Misschien is het slim om een categorie met 'alle producten' te maken. Zoveel zijn het er volgens mij toch niet?

Bedoel je zonder de categorieën? Als je nu gewoon op producten klikt krijg je alle producten. Jij zou voorstellen om al de andere categorieën te laten vallen?

2. Je gebruikt Magento en dat is een heel mooi systeem, maar wel heel traag. Ik heb het idee dat de webserver waar je shop op draait niet echt geoptimaliseerd is voor gebruik met Magento. Ik raad je aan daar eens naar te kijken, dat kan veel snelheidswinst (en minder afhakende klanten) opleveren.Je hebt een PM

3. Je afrekenproces is nog niet beveiligd met een SSL-certificaat. Voor de beveiliging van de persoonsgegevens van je klanten is dat wel aan te raden natuurlijk. Je hebt een PM

4. Volgens mij gaat er nog iets mis met de BTW-berekening in je winkelwagentje. Ik zie dat namelijk nergens vermeld en volgens mij komt het dan ook in je backend niet goed geadministreerd.Zal ik naar kijken

5. Het is zeer mooi dat je veel afbeeldingen bij je producten hebt staan. Bij mij openen ze echter allemaal in een nieuw scherm en past dat schempje de grootte van mijn internetvenster aan. Erg irritant. (Firefox op Mac OSX). Misschien kun je op zoek naar een Lightbox extensie of iets dergelijks?Goed idee, ga er meteen achteraan.

 

Tot zo ver wat kleine details, maar je bent zeker op de goede weg. Mocht je nog vragen hebben over Magento-hosting of SSL-certificaten, neem dan gerust even contact op.

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er inderdaad mooi uit.

 

Het valt niet echt op dat je op je site spullen kan kopen. Ik denk dat je er verstandig aan doet om op elke pagina (zoals in verreweg de meeste webshops en dat is niet voor niets), bij voorkeur links, een menu plaatst met je productenoverzicht. Nu moet je daarvoor eerst met je muis naar "producten". Ik denk dat je je bezoekers niet te veel moet laten nadenken of zoeken.

 

Verder sluit ik me bij Sartorius aan dat je aan benamingen wat "vreemd" aandoen. Ik denk dat je er over na moet gaan denken andere namen te gebruiken zodat elke bezoeker snapt waar het over gaat. Of densoonds met plaatjes gaan werken in het productoverzicht.

 

Verder ben ik allergisch voor het woord team in webshops. Dit betekend 999 van de 1000 keer dat men alleen werkt. Dit gevoel wordt versterkt doordat e-mail binnen 24 uur beantwoord wordt en er niet gebeld kan worden. Met andere woorden; "De webshop is voor er bij maar niet mijn echte baan".

Hier kan je beter gewoon eerlijk in zijn dat schept meer vertrouwen. Mensen vinden het doorgaans niet erg dat iemand een webshop er bij doen, dat doen er namelijk heel veel. Als je maar gewoon netjes en snel levert.

 

Aangezien je een .nl webshop draaid, denk ik dat deze ook onder Nederlandse wetgeving valt en in Nederland ben je verplicht een bezoekadres te vermelden op je site. Je adres kan ik nergens vinden en ik moet goed zoeken om te ontdekken dat je in België zit, al is dit aan het taalgebruik al heel duidelijk te merken. Ik verwacht bij de pagina over Cleardesk toch wel je vestiging gegevens en bij contact een telefoonnummer.

Dit zijn allemaal dingen die het vertrouwen naar boven kunnen bijstellen en dat is heel belangrijk, naar mijn mening.

 

Succes met de shop!

Link naar reactie
  • 0

Even snel tussendoor:

 

In je domeinnaam is het eerste wat ik deed onbewust de r vervangen door een n. Ben je niet bang dat je dit vaker gaat krijgen?

 

Producten/Leveranciers waar je wellicht nog wat aan hebt:

 

evoline port, winnaar reddot design award en een ding dat ik persoonlijk erg mooi vind

 

3d tradelink levert niet rechtstreeks maar alleen via dealers.

3d is onderdeel van de Markant officegroep. klik op kabelmanagement en op electrocutieelectrificatie (belgisch?)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Mooie shop.

Ik zou zolang je slechts 9 producten voert geen categorien maken. Of in ieder geval in het horizontale menu onder producten geen pulldown menu laten zien. Je kan dan alleen op de knop producten klikken en je krijgt dan meteen alle producten in 1 overzicht. Het pulldownmenu met die vreemde namen werkt zoals al gezegd alleen maar verwarrend.

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er inderdaad mooi uit.

Bedankt :)

Het valt niet echt op dat je op je site spullen kan kopen. Ik denk dat je er verstandig aan doet om op elke pagina (zoals in verreweg de meeste webshops en dat is niet voor niets), bij voorkeur links, een menu plaatst met je productenoverzicht. Nu moet je daarvoor eerst met je muis naar "producten". Ik denk dat je je bezoekers niet te veel moet laten nadenken of zoeken.

Ga hiermee aan de slag.

Verder sluit ik me bij Sartorius aan dat je aan benamingen wat "vreemd" aandoen. Ik denk dat je er over na moet gaan denken andere namen te gebruiken zodat elke bezoeker snapt waar het over gaat. Of densoonds met plaatjes gaan werken in het productoverzicht.

Dit gaan we overwegen, zit inderdaad wat in. Dat zijn de dingen waarom ik hier de webwinkel laat checken, daar let je zelf al niet meer op :P

Verder ben ik allergisch voor het woord team in webshops. Dit betekend 999 van de 1000 keer dat men alleen werkt. Dit gevoel wordt versterkt doordat e-mail binnen 24 uur beantwoord wordt en er niet gebeld kan worden. Met andere woorden; "De webshop is voor er bij maar niet mijn echte baan".

Hier kan je beter gewoon eerlijk in zijn dat schept meer vertrouwen. Mensen vinden het doorgaans niet erg dat iemand een webshop er bij doen, dat doen er namelijk heel veel. Als je maar gewoon netjes en snel levert.

We doen het met 2 personen. Snap echter wel dat je "team" meteen zo interpreteert, heb het vervangen.

 

Aangezien je een .nl webshop draaid, denk ik dat deze ook onder Nederlandse wetgeving valt en in Nederland ben je verplicht een bezoekadres te vermelden op je site. Je adres kan ik nergens vinden en ik moet goed zoeken om te ontdekken dat je in België zit, al is dit aan het taalgebruik al heel duidelijk te merken. Ik verwacht bij de pagina over Cleardesk toch wel je vestiging gegevens en bij contact een telefoonnummer.

Dit zijn allemaal dingen die het vertrouwen naar boven kunnen bijstellen en dat is heel belangrijk, naar mijn mening.

We hebben geen bedrijfspand. Overwegen nu wel om gewoon adres erop te zetten, maar kunnen eigenlijk ook geen bezoekers ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Staan zomaar klanten voor de deur? En i.v.m. de telefoon, die kunnen we niet aannemen. Hebben een boel offertes opgevraagd voor een telefoonservice, als iemand er nog eentje weet, hoor ik het graag. Je zegt ook dat je aan het taalgebruik merkt dat we in België zitten (wat klopt). Kan je hier voorbeeldjes van geven? Heb dit eigenlijk liever niet in de site natuurlijk.

Succes met de shop!

@WaltervL: Daar gaan we mee aan de slag.

@Bas: Welke plaatjes bedoel je dan? En welke teksten?

@Frans Sijtsma: Hm, zit wat in. Helaas is de Nederlandse versie van dat domein bezet. Ook bedankt voor de links, zal er naar kijken.

@Astron: Mijn antwoorden staan in de quote, zie vetgedrukt.

@Sartorius: Heb lightbox geïnstalleerd, bedankt voor de tip :)

 

Iedereen bedankt voor de tips, ik hoor er graag nog veel meer! :) Maar in ieder geval, bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Over het algemeen aardige shop. Ik had er echter niet voor gekozen om een template te gebruiken, maar een eigen ontwerp laten maken. Ik begrijp echter dat dat ook een budget keuze is, cq kan zijn.

 

Er zitten nog wel een paar 'magento' fouten in je shop die makkelijk op te lossen zijn maar die, onopgelost, je verkopen wel kunnen remmen:

 

 

[*]Ik zou bij de contactgegevens nog adresgegevens toevoegen. De basis pagina van Magento vind ik te simpel. Adres & telefoonnummers zullen meer vertrouwen uitstralen;

[*]Je hebt nog de standaard betaalbuttons in het engels op de winkelwagen pagina. Ik zou die vervangen door nederlandstalige buttons. Het liefst ook in de eigen stijl en niet de 'standaard-magento-oranje-buttons';

[*]Je hebt nog een Magento bug op de checkout pagina waardoor het lijkt dat het provincie veld verplicht is terwijl dat niet zo is (de plaatsnaam is namelijk verplicht);

[*]Je verzendwijze tekst is ook nog in het engels;

[*]Teksten van de banner zijn niet scherp;

[*]Ik zou om e.e.a. af te ronden ook een favicon in je design opnemen.

 

 

Tot zover & veel succes!

 

 

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Over het algemeen aardige shop. Ik had er echter niet voor gekozen om een template te gebruiken, maar een eigen ontwerp laten maken. Ik begrijp echter dat dat ook een budget keuze is, cq kan zijn.

Dit is inderdaad een budgetkeuze. Heb eigenlijk ook geen idee wat een ontwerp kost.

 

Er zitten nog wel een paar 'magento' fouten in je shop die makkelijk op te lossen zijn maar die, onopgelost, je verkopen wel kunnen remmen:

 

 

[*]Ik zou bij de contactgegevens nog adresgegevens toevoegen. De basis pagina van Magento vind ik te simpel. Adres & telefoonnummers zullen meer vertrouwen uitstralen;Staat op de planning

[*]Je hebt nog de standaard betaalbuttons in het engels op de winkelwagen pagina. Ik zou die vervangen door nederlandstalige buttons. Het liefst ook in de eigen stijl en niet de 'standaard-magento-oranje-buttons';Wist ik nog niet, ga ik aanpassen

[*]Je hebt nog een Magento bug op de checkout pagina waardoor het lijkt dat het provincie veld verplicht is terwijl dat niet zo is (de plaatsnaam is namelijk verplicht);Zie ik, maar geen idee hoe je dit kan wegwerken.

[*]Je verzendwijze tekst is ook nog in het engels; Welke tekst bedoel je?

[*]Teksten van de banner zijn niet scherp;Welke banner bedoel je?

[*]Ik zou om e.e.a. af te ronden ook een favicon in je design opnemen.We hebben een favicon? Zie jij die niet?

 

 

Tot zover & veel succes!

 

 

Bedankt voor de tips!

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

(a) Provincie veld oplossing zie onze blog:

http://webshop-conversie.nl/2009/08/17/provincie-veld-verplicht-na-magento-upgrade/

 

(b) Dat is de tekst als de klant op de checkout pagina de verzendwijzen kan kiezen daar staat volgens mij nog zoiets als 'Flatrate' etc. Dit kan je wijzigen onder : Systeem -> Configuratie -> Verzendwijzen

 

© Alle teksten van de homepage slider lijken onscherp. Bijvoorbeeld 'Cable drop, de oplossing voor al je kabels'.

 

(d) De favicon zie ik inderdaad niet (Mozilla).

 

Groetjes!

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Even een kleine update:

-Provincie is opgelost

-Engelse buttons zijn vertaald en aangepast

-Verzendwijzen zijn aangepast

-De teksten van de slider zijn aangepast, zijn normaal gezien nu scherper

 

I.v.m. de categorieen: We hebben 2 opties;

1)We verwijderen alle categorieen, gewoon producten met daar alels

2)We installeren een module zodat je automatisch wordt doorgestuurd als er maar 1 product in een categorie staat. We zouden dan dus wel die dropdown houden, maar je moet maar 1 keer klikken om bij het product te geraken.

 

Wat denken jullie? En alle andere tips, kritieken, commentaar en suggesties ontvangen we ook graag :)

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af waarom een consument bij jou zou bestellen in plaats van de originele webshop van bluelounge? Dit is zelfs goedkoper (cabledrop bij bleulounge is €9,84 incl. verzendkosten en bij jou komt het op €12,69). Anders gezegd, welke meerwaarde biedt jij je klanten ten opzichte van bluelounge? En hoe ga je je klanten hiervan overtuigen?

 

Naar mijn idee typt een klant de productnaam in google in, ziet het prijsverschil en zal uiteindelijk bij bluelounge kopen. Ik hoop dat jij me kan laten inzien waarom je bezoeker dit niet zou doen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij BlueLounge duurt het dan wel 3 weken... Maar da's inderdaad een goede vraag waar we ons mee zullen moeten bezig houden. We hebben wel een snellere levering en natuurlijk een Nederlandse site. Ook i.v.m. garantie, etc. is dit toch voordeliger. Het is bij ons ook de bedoeling om mensen die nog nooit van Bluelounge en hun producten hebben gehoord kennis te laten maken met deze producten, en dan aan ons te binden. Binnen Nederland en België zeer goed mogelijk, gezien er maar weinig mensen (zeker van het grote publiek) bekend zijn met het merk en de producten.

Maar, er zit zeker wat in je vraag. Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Klein puntje: Duidelijke titel. Dus ClearDesk - Handige oplossingen om je bureau vrij te houden van kabels o.i.d. Het liefst met wat zoektermen er in die de boel goed beschrijven.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Een erg fraaie website. Ziet er overzichtelijk en fris uit.

 

Bij het productoverzicht mis ik korte artikelomschrijvingen. Ik zie negen artikelen, maar aan het plaatje is niet overal even goed te zien wat het is. Ook wanneer je naar een rubriek gaat, mis ik de artikelomschrijving die ik pas te zien krijg als ik vervolgens doorklik.

 

Een telefoonnummer bij contact heeft mijn voorkeur of b.v. een melding dat mailtjes binnen xx uur behandeld worden.

Zoektermen.nl, betaalbare webmarketing

Link naar reactie
  • 0

Eerste wat mij opvalt is dat er 3 keer welkom bij cleardesk staat:

Bovenaan naast Mijn account

In de titel. Ik wou H1 zeggen, maar je hebt hem H2 genoemd Tip: maak er een H1 titel met relevante zoektermen van.

en in de tekst daaronder

Ik zou het beperken door als ze inloggen dat je dan krijgt: Welkom meneer Jansen.

 

Mooi slide schermpje! lekker klikken.

 

Toen ik verder wilde kijken viel je website uit, dus daardoor kon ik niet verder kijken. Vraag je hostingbedrijf wat er aan de hand is.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

Inderdaad een mooie cleane site, past mooi bij je naam. Een paar hele kleine puntjes:

1. nieuwsbrief; vermeldt even wat mensen kunnen verwachten (dagelijks?, aanbiedingen?, tips e.d.)

2. window-titels; vermeldt altijd eerst je naam, nu heb je een windowtitel die alleen producten heet?

3. een korte tagline mag niet op zo'n heldere site ontbreken.

 

Check ook nog even je CSS en HTML validatie errors.

 

gr Catharina

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.