• 0

(bedrijfsmatig) Importeren vanuit Amerika *invoerrechten*

Beste mensen,

 

Na zoveelste keer informatie opzoeken op het internet, is het tot nu toe nog steeds niet gelukt.

 

Ik heb een leverancier gevonden in Amerika, ik wil graag modeartikelen laten invoeren, naar Nederland.

Mijn vraag is:

 

- Hoe zit het precies met invoerrechten belastingen etc. ?

- stel: ik koop 60 st. badjassen in, voor 24 dollar per stuk, hoeveel invoerrechten moet ik dan ongeveer betalen?

- Hoe gaat dit te werk? Moet ik dit vantevoren melden bij de douane? Of krijg ik vanzelf een bericht?

 

Ik hoop dat jullie mij even kunnen helpen, aangezien ik slechthorend ben, kan ik helaas niet zomaar even de telefoon pakken en bellen naar belastingdienst/douane.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vraag stellen is hem beantwoorden.

De douane bellen en een goede expediteur zoeken in de Rotterdamse haven, dan wel als je denkt per koerier te laten versturen de DHL, UPS, Fedex of TNT bellen. Deze kunnen je alles in detail vertellen.

Succes.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Ligt er aan wat voor kleding. Kun je aangeven wat de HS code ( harmonised system code ) is? Dit is een universele douane goederen code, aan de hand waarvan de invoerrechten bepaald worden.

Kun je anders aangeven om wat voor kleding het gaat: is het gebreid of geweven, dames of heren etc etc.

Mbt BTW, kun je bij de belastingdiesnt een BTW verleggings nummer aanvragen, waardoor je niet bij elke partij die binnen komt meteen de BTW hoeft af te dragen, dit wordt dan per maand of kwartaal verrekend met je ontvangen BTW ( over je verkopen ).

Indien je een partij laat binnen komen ( per zeevracht of luchtvracht ) zal de douane expediteur de inklaring verzorgen ( kunnen overigens uiteraard ook het transport zelf organiseren )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.