• 0

CRM / ERP / PMS

Hallo,

 

Op mijn werk zijn we bezig om onze workflow te automatiseren, dmv een CRM-achtig pakket. We hebben al vele pakketten bekeken, maar het lukt ons maar niet de juiste te vinden. We zijn een reclamebureau met 11 medewerkers, en zijn op zoek naar iets waar we al onze klant-gegevens in kunnen bijhouden, alle projecten die we op dit moment draaien met in- en verkoop, offertes, urenschrijven, en de financiële administratie (liefst met prognose rapportages e.d.)

 

Het probleem is dat veel pakketten of veel te uitgebreid zijn, of juist te beperkt en teveel nadruk leggen op bepaalde onderdelen die voor ons niet geschikt zijn. We hebben bijvoorbeeld geen voorraad, terwijl dit in veel systemen wel zit. We hebben zowel open source pakketten bekeken, als commerciële pakketten, maar er is niet één die eruit springt.

 

Heeft er iemand ervaring met een dergelijk pakket, met name voor dienstverlenende bedrijven zonder voorraad?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij zitten met precies hetzelfde en zijn zelf aan het ontwikkelen geslagen om gewoon een top oplossing te maken. Vele offertes en besprekingen later is er gewoon geen complete oplossing zoals wij wensen. Vraag: Werken jullie op projectbasis? Dus met deadlines e.d. of hebben jullie lopende werkzaamheden? Dus dienstverlening zoals elke maand x uur voor een klant werken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Wij zaten ook met dat dillema. Diverse pakketten bekeken en presentaties gehad maar het was toch steeds niet naar ons zin. Urenregistratie niet goed, geen boekhoudmogelijkheden, facturatie niet aanwezig, etc. Uiteindelijk ook zelf gaan bouwen en het kost heel wat uren om het netjes te krijgen maar dan heb je wat...

Sterker nog, als je het vanaf het begin goed aanpakt kan je er wellicht nog een product van maken ook net als wij.

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Op mijn werk zijn we bezig om onze workflow te automatiseren, dmv een CRM-achtig pakket. We hebben al vele pakketten bekeken, maar het lukt ons maar niet de juiste te vinden. We zijn een reclamebureau met 11 medewerkers, en zijn op zoek naar iets waar we al onze klant-gegevens in kunnen bijhouden, alle projecten die we op dit moment draaien met in- en verkoop, offertes, urenschrijven, en de financiële administratie (liefst met prognose rapportages e.d.)

 

Het probleem is dat veel pakketten of veel te uitgebreid zijn, of juist te beperkt en teveel nadruk leggen op bepaalde onderdelen die voor ons niet geschikt zijn. We hebben bijvoorbeeld geen voorraad, terwijl dit in veel systemen wel zit. We hebben zowel open source pakketten bekeken, als commerciële pakketten, maar er is niet één die eruit springt.

 

Heeft er iemand ervaring met een dergelijk pakket, met name voor dienstverlenende bedrijven zonder voorraad?

 

Wij zijn vorig jaar overgestapt van een OSS oplossing naar een closed source pakket. Ondertussen wel contact gehouden met de vorige systeembeheerder. Recent wees hij weer eens op een Open Source pakket dat goed aan de weg timmert, Tiny ERP. Heb je daar al naar gekeken?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Een klant van me zoekt min of meer hetzelfde. CRM voor uitgebreide klantinfo (incl. afsprakenkalender en follow up), projectmanagementtool om projecten te begroten, plannen, staffen, uren op klant / project te schrijven en factureren.

 

Als rasboekhouder weet ik dat het moet kunnen en het echt geen rocket science is. Maar hoewel ik niet veel energie in de zoektocht steek (doet klant zelf), schijnt het geen gemakkelijke opgave te zijn. Al wat ik tot nog toe heb bekeken, heeft het allemaal net niet.

 

Any clues?

Link naar reactie
  • 0

Welke systemen zijn al bekeken en wat waren daar de na- en voordelen voor jullie van?

 

Tot nu toe hebben we onder andere gekeken naar:

 

SugarCRM (OSS)

 

[*]Richt zich met name op klantgegevens en sales. Ik mis een project-management gebeuren.

[*]Mist het financiële stuk

[*]Is Engels en heb nog geen goede Nederlandse vertaling gevonden

[*]Onoverzichtelijk voor zover ik de demo kan beoordelen

 

 

vTiger (OSS)

 

[*]Mist de financiële administratie

[*]Overzichtelijker dan SugerCRM

[*]Ook niet echt geschikt voor projecten. Er schijnt wel een PMS-module te zijn, maar die heb ik nog niet kunnen vinden

[*]Ook niet in het Nederlands beschikbaar

 

iProfit MKB (Commercieel)

 

[*]Look en feel niet fantastisch. Veelal gewoon lijsten.

[*]Zeer uitgebreid, misschien iets te.

[*]Teveel in 1 pakket, geen koppelingen met andere systemen (bijv. Outlook) mogelijk

[*]Geen webapplicatie, heeft wel voorkeur

 

Daarnaast nog een hele hoop andere pakketten bekeken, zoals AccountView, Multivers, TimeLog, OpenBravo, maar ook deze springen er niet uit en lijken gewoon te uitgebreid.

 

Overigens werken wij met name op projectbasis, met een deadline. Sporadisch zijn er lopende werkzaamheden, maar ook die worden eigenlijk altijd als project opgeschreven.

 

Ik zit er ook erg aan te denken om zelf iets te ontwikkelen, juist omdat dat ook ons werk is (ontwikkelen veel webapplicaties e.d.), maar vrees dat dat gewoon erg lang gaat duren. Uiteraard heb je dan de perfecte oplossing, maar zal omgerekend weer erg duur zijn. Daarnaast zie ik erg op tegen het financiële stuk, daar heb ik gewoon echt weinig kaas van gegeten. Het liefst heb ik een pakket met een goed omschreven API, waarmee ik zelf bouwstenen erbij kan ontwikkelen. Helaas lijkt dit niet echt gewoon te zijn.

 

Aangezien er meer mensen zijn met het probleem kunnen we wellicht samen een pakket op de markt brengen? ;) :P

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Op mijn werk zijn we bezig om onze workflow te automatiseren, dmv een CRM-achtig pakket. We hebben al vele pakketten bekeken, maar het lukt ons maar niet de juiste te vinden. We zijn een reclamebureau met 11 medewerkers, en zijn op zoek naar iets waar we al onze klant-gegevens in kunnen bijhouden, alle projecten die we op dit moment draaien met in- en verkoop, offertes, urenschrijven, en de financiële administratie (liefst met prognose rapportages e.d.)

 

Het probleem is dat veel pakketten of veel te uitgebreid zijn, of juist te beperkt en teveel nadruk leggen op bepaalde onderdelen die voor ons niet geschikt zijn. We hebben bijvoorbeeld geen voorraad, terwijl dit in veel systemen wel zit. We hebben zowel open source pakketten bekeken, als commerciële pakketten, maar er is niet één die eruit springt.

 

Heeft er iemand ervaring met een dergelijk pakket, met name voor dienstverlenende bedrijven zonder voorraad?

 

Kijk eens goed naar je behoefte en wat voor pakketten je aan het bekijken bent.

ERP software is ontwikkeld voor enterprise productie omgevingen (jullie bedrijf is geen multinational en produceert geen fysieke producten) Ja er zijn aangepaste pakketten, maar dat is in mijn optiek vergelijkbaar met een aangepaste raceauto kopen voor de wekelijkse boodschappen.

 

CRM pakketten zijn ontwikkeld voor het beheren van enorme hoeveelheden klantinformatie, als je een callcenter erbij exploiteert, of een klantenbestand van meer dan 5000 klanten hebt zou het zinvol kunnen zijn om een CRM pakket aan te passen aan de wensen van je organisatie.

 

Welke projectmanagement software heb je al naar gekeken?

 

Zelf werken we met zelf geschreven software hiervoor.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor salesforce komt financialforce er aan, dat is een samenwerking tussen salesforce en unit4. Lijkt me best een interessante partij maar heeft nog geen projectadministraties.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Microsoft Dynamics CRM zou aan al jullie eisen moeten voldoen;

 

- Voor mkb uitstekend als Saas oplossing door middel van abonnement. (onpremise uiteraard ook mogelijk)

- Zowel als webclient als outlookclient te gebruiken (en mobile).

- Geïntegreerd taakmanagment / email / contacts / agenda outlook en web.

- Standaard met Workflow en basis CRM (sales/service/marketing/reports), echter zonder veel moeite - makkelijk aan te passen aan jullie eisen.

- Orders / Offreren / Factureren

 

Opsommend zou dat grof gezegd; "Project aanmaken - Resources met rates (intern of extern) - Timesheets naar aanleiding van individuele taken - Kostenbeheersing - Planning en workflow etc." kunnen zijn. Wat zonder moeite in te richten zal zijn.

 

Uiteraard een grijs gebied of ik hier mijn ervaring mag neerleggen en mag delen, aangezien ik hier zelf in consulteer. Echter heb ik ervaring met meerdere crm pakketten, waarbij ik toch denk dat MS CRM goed aansluit op je vraag!

Link naar reactie
  • 0

Is Zoho CRM misschien iets? http://crm.zoho.com/ het lijkt ook op http://www.salesforce.com wat ook nog een mogelijkheid is.

Voor zover ik weet bieden deze pakketten ook geen boekhoud mogelijkheden. Het een en ander is natuurlijk wel te koppelen.

 

Je kunt in Zoho CRM wel facturen, orders en offertes vastleggen. Dat zal dan vermoedelijk wel gekoppeld kunnen worden (via Zoho Reports bijv) aan een boekhoudpakket, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Allen,

 

Gedurende een periode van tien jaar heb ik MFG/Pro van QAD geïmplementeerd bij heel wat bedrijven . Daarna zijn we Microsoft Dynamics AX gaan implementeren . Vooral de CRM module van AX is vrij volledig.

 

Maar al deze applicaties zijn niet geschikt voor kleinere bedrijven die slechts beperkte functionaliteit nodig en onvoldoende budget hebben. Terecht en daarom ben ik al enkele jaren Open Source ERP /CRM applicaties aan het bestuderen zowel wat de technologie als de functionaliteit betreft.

 

De reeds genoemde applicaties maar eveneens anderen zoals:

- JFire van Nightlabs in Duitslang

 

- EBI Neutrino CRM en ERP

 

- Plazma ERP

 

- Opentaps based on OFBIZ

 

Daarnaast heb ik heel wat billing systemen onderzocht:

- jbilling van Sapienter Billing Software

 

Als je een aantal van deze onderzoeken wil bekijken ga naar mijn weblog:

http://danga.blogsome.com/category/erp-crm/

 

Maar om een lang verhaal kort te maken, er is met al deze oplossingen wel iets mis , soms zijn ze overkill voor kleinere bedrijven (jfire, opentaps) en dan weer bevatten ze net iets te weinig functionaliteit (jbilling) of zijn ze nog niet volwassen genoeg (plazma erp).

 

Daarnaast is er nog de technologie en de programmeertaal waarop ze zijn gebaseerd:

- JAVA geldt voor het merendeel van de bovengenoemde oplossingen, vaak betekent dat geen standalone oplossing maar een oplossing waarbij de oplossing in een webserver draait en met een client toegang verschaft wordt.

 

- PHP oplossingen maar deze vragen altijd om een APACHE webserver

 

- .NET oplossingen

 

Dit alles vraagt toch behoorlijk wat interne expertise om deze oplossingen aan de praat te krijgen.

 

Een aantal andere mogelijkheden zijn:

- CAS PIA (www.cas.de) SAAS CRM oplossing ontwikkeld in Java . Ik heb contacten met dit bedrijf en mocht je geïnteresseerd zijn dan kan ik voor meer info zorgen.

 

- Greenax (www.greenax.de) : een degelijk ERP - financieel pakket ontwikkeld in Eclipse Java , vorige week heb ik nog uitgebreid met de mensen van de bison-groep naar hun oplossing gekeken. Sterk financieel pakket met een workflow benadering , goed gestructureerd en opgezet.

 

- kijk ook eens naar interleave.nl voor sommigen voldoet deze software (open source) aan de gesteld requirements maar is ontwikkeld in PHP en draait onder een APACHE Webserver.

 

Misschien moet men toch maar naar Dynamics NAV CRM of Dynamics CRM gaan kijken OF Exact Synergy (bij heel wat bedrijven die diensten leveren in gebruik).

 

Verder liep ik recent tegen de InProcess oplossing van Brein.nl aan en mijn gevoel zegt me dat voor velen dit weleens een perfecte match kan zijn.

 

Binnenkort hoop ik meer informatie te hebben over Core Vision CRM van RPC Software (www.rpcsoftware.com).

 

Ja ik ben net als een aantal onder jullie al langer op zoek naar geschikte oplossingen , niet voor eigen gebruik, maar met als doel deze bij een aantal relaties te implementeren.

 

Danny Gaethofs

 

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast zie ik erg op tegen het financiële stuk, daar heb ik gewoon echt weinig kaas van gegeten. Het liefst heb ik een pakket met een goed omschreven API, waarmee ik zelf bouwstenen erbij kan ontwikkelen. Helaas lijkt dit niet echt gewoon te zijn.

 

Salesforce heeft een erg uitgebreide en goed gedocumenteerde API. Zie hier

 

Verder zou ik me niet blind staren op 1 alles omvattend systeem. Exportfunctie voor te declareren uren naar de boekhouding en de mogelijkheid voor de boekhouding om informatie aan het CRM systeem toe te voegen werkt (meestal) ook prima.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou WEL graag 1 systeem willen voor alles! Ik ben ook aan het zoeken geweest en vind heel weinig aanbod.

Mijn vorige bedrijf met 45 werknemers gebruikte bijvoorbeeld:

 

- MS SharePoint als document management systeem (DMS)

- Xerox DocuShare als DMS

- MS CRM als customer relationship management

- MS Navision voor boekhouding NL

- MS GreatPlains voor boekhouding USA

- MS Exchange voor email

- MS Communicator voor chat

- En nog wat andere software...

 

Voor zo'n klein bedrijf zoveel software en dit alles in een serverruimte die dagelijks beheerd moest worden, etc.

Al deze producten hebben hun eigen belangrijke functionaliteiten maar ook veel overlap met bijvoorbeeld allemaal relaties, contacten, etc. Dus in al die systemen moet dit allemaal dubbel, tripple of zelfs meer worden bijgehouden.

Dit moet toch gewoon allemaal in 1 systeem/service kunnen en in de "cloud" (hosted, SaaS) draaien want dan heb ik daar best geld voor over.

 

Bizautomation.com lijkt in de buurt te komen maar het ziet er niet echt overzichtelijk uit.

Kennen jullie oplossingen die wel alles bieden om een klein bedrijf te voorzien van goede automatisering?

 

Zo niet dan ben ik het zat en laat ik het zelf ontwikkelen en zal dit dan ook GRATIS beschikbaar maken voor collega ondernemers. Wie heeft interesse?!

 

Groet.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf fervent gebruiiker van de SAAS applicatie van Google.

Hiermee heb je in ieder geval je e-mail en andere communicatie geregeld. Geen eigen server. Overal je documenten , mail, agenda en Chat..

Ook de klant-contacten (CRM) zou je hiermee eenvoudig kunnen regelen. Op dit moment worden er al diverse CRM applicties aangeboden via Google Apps.

 

Wil je echter geïntegreerd in je fin.administratie zou je kunnen kiezen voor:

 

Financieel: OS-Financials (Open source) Doet gewoon wat het moet doen, en meer. Ook agenda, en klant afspraken zou je kunnen vastleggen. Is heel beperkt wat betreft CRM, maar als je alleen afspraken en contacten wilt vastleggen.....

Ook Openbravo zou geschikt zijn. Is een uitgebreidere applicatie, met meer CRM mogelijkheden.

Als je bijvoorbeeld OpenBravo gevirtualiseerd zou draaien, heb je weinig hardware nodig om je bedrijf te automatiseren.

Algemeen_Groot2.pdf

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie
  • 0

Als er dan toch allemaal namen langskomen..

 

mod-edit: reclame maken voor je eigen site is niet toegestaan

 

CRM software die goed is en gratis? Jammer dat veel mensen dat niet weten.

Architect van Marketing- en Verkoopprocessen - Marketing- en Sales Automation

Vicus eBusiness Solutions B.V . | Magento webshops | Vtiger CRM

www.vicus.nl | www.v-tiger.nl | www.webvisitanalyser.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.