• 0

Spel voor iPhone ontwikkelen

Beste HigherLevel-bezoekers,

 

Sinds een tijd kijk ik regelmatig op higherlevel.nl. Het is uiterst informatief en de discussies die met respect worden gevoerd, lees ik met plezier.

 

Maar nu had ik toch een vraag, waar ik nog niet een duidelijk antwoord op heb gevonden.

 

Ik heb een idee voor een spel voor de iPhone. Dit idee is wel heel erg afgeleid van een bestaand spel op de PlayStation. Dat spel wordt echter niet meer gemaakt en niet meer verkocht. Het spel staat ook niet meer vermeld op de website van de ontwikkelaar en uitgever. Nu vroeg ik mij af of ik 'mijn' spel mag laten ontwikkelen en uitbrengen.

Het spel lijkt qua belevenis (gameplay) en opzet, heel erg op het bestaande spel. Het zal er wel anders uit zien. En een online functionaliteit hebben, die het bestaande spel niet had.

 

In dit topic staat dat auteursrechtelijke bescherming op software beperkt is.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=41;action=display;threadid=17401;start=msg191529#msg191529

 

Hier staat echter dat softwareprogramma's en games wel degelijk onder auteursrecht vallen.

http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/pagina.asp?pagkey=22253

 

Het spel zal via de iTunes AppStore wereldwijd verkocht gaan worden. Ik wil geen problemen krijgen met de oorspronkelijke fabrikant, als die vind dat het teveel erop lijkt. Zelf wil ik het verder niet gaan beschermen. Ik wil gewoon een ontzettend leuk spel maken en hopen dat het gewaardeerd wordt.

 

[*]Weet iemand hoe er met spellen omgegaan wordt? Moet er veel/weinig aangepast worden? Ooit in de krant gelezen dat TV-formats met 1 kleine verandering uitgebracht mogen worden.

[*]Maakt het nog uit dat het voor een andere console is (iPhone vs PlayStation)?

[*]Als de fabrikant niets meer met het spel doet, geeft hun dat ook minder recht op claims?

[*]Zijn er nog overige zaken waar ik aan moeten denken?

 

Alvast dank voor alle mogelijke reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het echt gelijk of niet? Kijk, elk schietspelletje lijkt wel ergens op Doom van vroeger maar dat geeft verder weinig problemen. Toch waren zij samen met Wolfstein denk ik een van de eerste.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zojuist kom ik een spel tegen dat er extreem veel op lijkt ook. Uitgebracht door een andere ontwikkelaar en op een ander platform. Ik ga er van uit dat het dus wel mag, maar meer zekerheid of betere informatie ontvang ik graag.

 

@djluc: bedankt voor je snelle reactie. het is wel net iets anders. Maar ik geloof dat dit tweede spel wel datgene heeft wat ik wilde veranderen! Maar ik kan natuurlijk altijd nog wat andere elementen veranderen.

Maar probeer het te vergelijken met Mortal Kombat / Tekken / Streetfighter. Dat zijn toch ook in weze allemaal dezelfde spellen? Ik wilde aanvankelijk niet te veel titels e.d. noemen, aangezien niet iedereen daarmee bekend zal zijn op dit forum.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.