• 0

Modellen community

Beste mensen,

 

Wij zijn een (community)site waarbij modellen, fotografen en visagisten zich gratis kunnen aanmelden. Waardoor ze met elkaar in contact kunnen komen en zo een portfolio kunnen opbouwen en of werk krijgen.

Ze hebben een eigen profiel waar ze zichzelf kunnen presenteren door middel van foto's en video's.

 

Mijn vraag is nu, hoe zorgen wij dat de leden terug blijven komen en het aantal groeit?

 

We zijn al een tijdje bezig geweest met berichten versturen via hyves maar mensen ervaren dit al snel als spam.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Om te beginnen raad ik je aan het "Handboek Communities" van Erwin Blom te lezen, dit handboek kun je hier gratis downloaden.

 

Net als met een webshop zul je ook in het geval van een community website moeten zorgen voor een interessant aanbod.

In jouw geval is het je te doen om modellen en fotografen aan elkaar te koppelen. Persoonlijk vraag ik mij af of deze behoefte voldoende trafic naar jouw site gaat genereren. Zeker in het begin zullen vraag en aanbod waarschijnlijk behoorlijk a synchroon lopen en dat leidt tot teleurstellingen waardoor mensen je site niet meer bezoeken.

Dus je moet ook naar andere manieren gaan zoeken om deze doelgroepen naar je site te trekken. Je kunt dit proberen te bereiken door zelf interessante artikels op je site te plaatsen. Denk aan nieuws op het gebied van beeldbewerking, denk aan nieuws uit de modewereld die een link heeft met modellenwerk.

Ook kun je denken aan zaken als modellen contracten, aan onderwerpen die allerlei zaken rondom dit soort contracten te behandelen. Onderwerpen zoals kledingadviezen, visagie enz enz.

Ik denk dat veel beginnende modellen geen enkel idee hebben waar ze aan beginnen en alle informatie is dan welkom.

Ook zou je kunnen proberen om gast bloggers zoals bekende fotografen en modellen aan te trekken. Ook de verhalen van minder bekende fotografen en modellen die een indruk geven van de modellenwereld kan bezoekers trekken.

Als jij zorgt voor voldoende interessante content dan zullen mensen je steeds vaker weten te vinden en zullen mensen ook steeds vaker terugkeren naar jouw site.

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor jullie reacties,

 

En Nico Schouten ik heb je reactie direct gelezen hoor ik had verder geen vragen dus vandaar geen reactie.

 

Je hoeft ook niet per se nog een vraag te hebben, meld dan gewoon even dat je de reacties gelezen hebt en dat je er druk mee bent. Om credits op te bouwen binnen een community is het erg belangrijk dat mensen het gevoel hebben dat wat ze bijdragen ook gewaardeerd word.

Er zijn een aantal mensen die hier hele lange discussies voeren over hun ideeen en steeds nieuwe reacties krijgen van mensen gewoon omdat mensen het zo leuk vinden dat ze echt bij kunnen dragen en dat dat ook gewaardeerd word door de vragensteller.

 

Dat is ook een rol die jij als admin van jouw community zult moeten vervullen, zeker in het begin, moedig mensen aan om te reageren en beloon ze als ze terugkoppelen. Doe je dat niet dan lijkt het of iedereen er nogal onverschillig in staat en dan zal het erg moeilijk worden om een levende community op te bouwen.

Link naar reactie
  • 0

hoi,

 

als fotograaf zijnde weet ik dat er in NL een paar al wat grotere communities zijn op dit gebied; bijvoorbeeld DH. Op internationaal vlak heb je zelfs nog grotere varianten, dus de vraag is denk ik: wat kun je doen om je te onderscheiden op dit gebied?

 

Ik zou eens kijken of je meerwaarde t.o.v. andere sites kan leveren door meer informatie te geven en meer als intermediair (bijv. middels evenementen) te doen dan de anderen. Wat ook misschien helpt: kijk eens of je een bepaald minimum kwaliteitsniveau kan behalen en eisen; kortom, een wat meer professionele aanpak. Ik weet van veel Nederlandse varianten dat het soms wel heel erg breed is qua niveau...

 

Evert Doorn Fotografie: professionele fotografie op lokatie en in de studio. Http://www.evertdoorn.nl

Link naar reactie
  • 0

Nieuwsbrieven zijn een ideale manier om bezoekers terug te laten komen naar je community. Middels de nieuwsbrief kun je niet alleen je mailinglijst op de hoogte brengen van nieuwtjes, verandering of misschien wel speciale kortingen (Speciaal voor subscribers), maar een nieuwsbrief gebruik je natuurlijk echt om mensen terug op je community te krijgen. Dit doe je door een relevante nieuwsbrief op te stellen met korte content, waarbij als de lezer meer wil weten hij moet doorklikken op de desbetreffende link.

 

 

Je kunt bij de inschrijving voor de community een opt-in plaatsen. Een opt-in is een inschrijfmogelijkheid voor de nieuwsbrief.

Maar vergeet niet ook een opt-in te plaatsen op de druks bezochte pagina van je community. Want je doelgroep is natuurlijk groter dan die mensen die zich inschrijven voor je community.

 

 

 

----------------------------------------------------

Het hierboven geadviseerde boek Tribes van Seth Godin is inderdaad ook een goede aanrader. Daarbij kun je dit filmpje op TEDtalks van Seth Godin als voorproefje nemen:

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.