Bespaartips! Geld wat je niet hoeft uit te geven is makkelijk verdiend!

Aanbevolen berichten

Gratis Geld

 

Je zit even krap bij kas maar je wilt/ moet toch die grote aankoop doen.

 

Voorwaarden:

-De verwachting is dat er binnen 2 maanden voldoende geld binnenkomt.

-Je hebt een creditcard

 

Voorbeeld:

Je moet die aankoop van, laten we zeggen 4000 euro, toch echt doen maar zit krap bij kas.

Je weet dat bij je creditcardmaatschappij je overzicht per de 21e vd maand altijd beschikbaar is. Plan dan de aankoop vlak na de 21e en betaal met je cc.

De 21e van de volgende maand komt het overzicht met het vriendelijke verzoek het tegoed aan te vullen voor de 11e van de volgende maand.

De creditcardmaatschappij gaat de 19e weer beginnen met overzichten opmaken. Ze houdt rekening met iets te laat binnengekomen betalingen. Betaal dus pas op de 16e of 17e en op je nieuwe overzicht is je saldo weer aangezuiverd zonder ook maar enige kosten.

 

Voordelen:

-Gratis geld

-Geen opname van spaarrekening (rente blijft intact)

-Geen dure roodstand betaalrekening

 

Nadelen

-Je moet het even plannen

 

Resultaat: kan je op jaarbasis een paar honderd schelen

 

Tip is door mij al vaker toegepast en gaat voor mijn VisaCC op. Ik heb geen ervaring met andere maatschappijen. Natuurlijk zijn er ook andere manieren zoals op factuur of een deal met de leverancier. Maar je weet maar nooit!

 

 

Geluk!

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
Quote : P.J.Odems op 23 januari 2010, 23:21

 

Ik denk dat hij 400 V bedoelt. Om zo'n zware belasting van boven de 3 KWatt aan één groep te hangen is niet aan te raden.

 

 

 

Ik bedoel eigenlijk een driefasen saunakachel.

 

 

 

Draaistroom 400 V dus.......

 

Om eventuele verwarring uit de wereld te helpen:

400V is inderdaad 3-fasen spanning. Voorheen was dit 380V.

 

 

 

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie

Voor de grap het realtime brandstofverbruik in je auto inschakelen in het display.

 

Dan eens opletten hoeveel je wel niet onnodig verbrandt door snel op te trekken.

 

 

Voor de gein eens geprobeerd.

Als ik mijn best doe haal ik 0,5 liter per km ;D

 

Zonder gekheid.

 

Hier een paar autotipjes (en nee het nieuwe rijden ga je zelf maar googelen)

Allereerst bandenspanning.

Zijn je banden te zacht, verbruik je een hoop meer en je banden slijten harder.

 

Nutteloos gewicht.

Ruim je kofferbak op en neem zo min mogelijk mee.

 

Haal hem eens door de wasstraat.

Een schoon carrosserie heeft een beter aerodynamica.

 

Link naar reactie

Ferry,

 

Als het blijkt waar te zijn wat jij beweert, kan je daar zelfs geld mee verdienen, in plaats van besparen. Wanneer je geld opneemt na de 21e (in jou geval) dit op een lopende spaarrekening zet, ontvang je hiervoor rente. Vervolgens zorg je dat het het tegoed de volgende maand voor de 21e weer aangevuld is. Je trekt rente op de kosten van je cc-maatschappij.

Lijkt mij een sterk verhaal, maar als we jou verhaal moeten geloven klopt het zo wel!

 

Succes met besparen!

Link naar reactie

Hier komt weer een hele eenvoudige.

 

Vaste (privé-) lasten vooruitbetalen wanneer je over voldoende vermogen beschikt en anders Box 3 betaald.

 

Bijvoorbeeld:

Je totale jaarpremie voor je zorgverzekering. Voor het voorbeeld gaan we gemakshalve even uit van 2 volwassenen. Premie van € 125,00 per maand. Jaarpremie € 1.500,00 maal 2 is € 3.000,00.

 

Voordeel 1: Wanneer je dit in 2010 vooruitbetaald voor een heel jaar krijg je (vaak) 3% betalingskorting. Besparing € 90,00

 

Voordeel 2: Je verlaagt je vermogen met € 3.000,00 en betaald daarover geen 1,2% heffing. Besparing € 36,00

 

Kortom € 126,00 verdiend waar je weinig/niks voor hoeft te doen.

 

(Het alternatief is sparen dan krijg je 2,5% rente en je betaald 1,2% heffing, netto-rendement dus 1,3% is € 39,00)

 

Uiteraard gaat deze vlieger ook op voor veel andere lasten. (Auto-huisverzekering?, lijfrente?, pensioen?, gas/electriciteit?)

 

Als je voldoende privé-liquiditeit hebt kun je dit ook doortrekken richting je bedrijf (buiten bovenvermelde lasten bijvoorbeeld huur 1 jaar vooruitbetalen tegen een betalingskorting)

 

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Voordeel 2: Je verlaagt je vermogen met € 3.000,00 en betaald daarover geen 1,2% heffing. Besparing € 36,00

 

even mugge(n)ziften (je bent boekhouder of niet). Het eindvermogen van 2010 telt maar voor 50% mee voor de vermogensrendementsheffing, in het begin vermogen zat uiteraard de 3000 vermogen nog niet (of was nog niet uitgegeven) dus de besparing in 2010 is niet 1,2% maar maar 0,6% in 2010 en 0,6% in 2011. MAAR per 1 januari 2011 word de vermogensrendement heffing uitsluitend nog bepaald op basis van je vermogen op 1 januari (dus de weging van 1 januari-31 december vervalt) kortom, dit jaar is een extra besparing te behalen. want door voor 31-12 nog de nodige (prive)facturen te betalen, bespaar je over 2010 de gebruikelijke 0,6% en over 2011 zelfs de volle 1,2% omdat je saldo op 1 januari als grondslag dient.

 

Het kan dit jaar dus nog wat extra lonen om allerlei kosten die je toch moet betalen nog even voor 31-12 te betalen in plaats van te wachten tot de vervaldatum in januari.

Link naar reactie

Goede tip, had er niet eens bij stilgestaan dat je zorgverzekering ook in 1x kan betalen, scheelt ook weer opletten dat er genoeg geld staat op de rekening vanaf waar ze incasseren.

 

Nu denk ik ook automatisch aan inkomstenbelasting....was het niet al in januari dat je een aanslag krijgt? Als je graag nu al wil betalen, kun je dan gewoon via dat programma voorlopige aangifte geven en dan meteen betalen? Hoorde ooit iets dat je niet op acceptgiro hoeft te wachten, dat je zelf al nummers die je moet vermelden kan bedenken.....

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Hoorde ooit iets dat je niet op acceptgiro hoeft te wachten, dat je zelf al nummers die je moet vermelden kan bedenken.....

 

Teveel vooruit werken houd de belastingdienst ook niet van.. maar inderdaad je hoeft niet op de acceptgiro te wachten. Of als je hem kwijt bent. dan heeft de belastingdienst zelfs een tool op de website waarmee je het betaalkenmerk bij een aanslag kan bepalen. maar ook het aanslagnummer bij een betaalkenmerk kan zoeken (bijv als je op je bankafschrift een betaling ziet en niet meer weet voor welke belasting dat was)

 

http://www.belastingdienst.nl/reken/betalingskenmerk/

Link naar reactie

Voordeel 1: Wanneer je dit in 2010 vooruitbetaald voor een heel jaar krijg je (vaak) 3% betalingskorting. Besparing € 90,00

 

Voordeel 2: Je verlaagt je vermogen met € 3.000,00 en betaald daarover geen 1,2% heffing. Besparing € 36,00

 

Kortom € 126,00 verdiend waar je weinig/niks voor hoeft te doen.

 

(Het alternatief is sparen dan krijg je 2,5% rente en je betaald 1,2% heffing, netto-rendement dus 1,3% is € 39,00)

Roel's aanvulling is zeer terecht. Door een wijziging bij de Belastingdienst (onder hun slogan: op het moment dat jij het snapt, veranderen wij het) heb je dit jaar te maken met de "Vermogensrendementheffinghefboom" (zie Roel's post voor uitleg).

 

Besparing wordt dus:

1. betalingskorting € 90,00

2. belastingbesparing 1,5 x € 36,00 = € 54,00

 

Totaal dus € 144,00

 

(het alternatief sparen levert 2,5% op en kost "dit jaar" 1,8% heffing, netto-rendement dus 0,7% is € 21,00)

Link naar reactie

 

Vaste (privé-) lasten vooruitbetalen wanneer je over voldoende vermogen beschikt en anders Box 3 betaald.

 

Dit kan natuurlijk nog veel grover, wanneer je nog iets meer cash hebt. Wil je een nieuwe auto kopen op eind van het jaar (Zie de vele aanbiedingen) en deze wordt pas in 2011 geleverd, kun je met de dealer afspreken om voorruit te betalen. Je moet dan wel veeeel vertrouwen hebben dat deze niet net voor levering failliet gaat >:( . Of zie ik iets over het hoofd.

Je kunt natuurlijk ook aandringen dat hij eerder nog dit jaar geleverd wordt en dan betalen.

Link naar reactie

In heel 2011 geen bespaartips. Een slechte zaak!

 

Ik zal er vandaag dan maar even een knaller ingooien die, afhankelijk van de individuele situatie, tot enkele duizenden euro's netto per jaar op kan leveren.

 

Stel je bent ondernemer in de IB-sfeer en je hebt een koopwoning met een hypotheek van 250.000 euro. Je betaalt 5% rente.

 

Nu wisselen je jaarwinsten nogal. Nu zou je kunnen gaan middelen etc. Maar daar heb je altijd te maken met drempels en een stuk wat je niet terug krijgt.

 

Je kunt (afhankelijk van je hypotheek en geldende voorwaarden) ook je hypotheekrente van een half jaar extra vooruit of achteraf betalen.

 

In het voorbeeld betaal je 12.500 euro rente. Stel nu dat je een zakelijk slecht jaar draait. Dan kun je dus door 6.250 rente in een ander jaar te betalen wel aftrek of een hogere aftrek genieten.

 

Simpel voorbeeld: zou je in het ene jaar geen aftrek hebben en in het andere jaar alleen maar de laagste schijf dan heb je het al over een netto-voordeel van dik 2.000 euro.

 

Dat is toch braaf geld in barre tijden.

 

Link naar reactie

Eh... leuke tip maar volgens mij is het schuiven over de jaargrens heen van deze bedragen om fiscaal voordeel te halen niet toegestaan. Wellicht weten de experts hier meer van? (Joost is weer terug dus er is hoop, zonder anderen tekort te willen doen ;))

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

In heel 2011 geen bespaartips. Een slechte zaak!

 

Ik zal er vandaag dan maar even een knaller ingooien die, afhankelijk van de individuele situatie, tot enkele duizenden euro's netto per jaar op kan leveren.

 

Stel je bent ondernemer in de IB-sfeer en je hebt een koopwoning met een hypotheek van 250.000 euro. Je betaalt 5% rente.

 

Nu wisselen je jaarwinsten nogal. Nu zou je kunnen gaan middelen etc. Maar daar heb je altijd te maken met drempels en een stuk wat je niet terug krijgt.

 

Je kunt (afhankelijk van je hypotheek en geldende voorwaarden) ook je hypotheekrente van een half jaar extra vooruit of achteraf betalen.

 

In het voorbeeld betaal je 12.500 euro rente. Stel nu dat je een zakelijk slecht jaar draait. Dan kun je dus door 6.250 rente in een ander jaar te betalen wel aftrek of een hogere aftrek genieten.

 

Simpel voorbeeld: zou je in het ene jaar geen aftrek hebben en in het andere jaar alleen maar de laagste schijf dan heb je het al over een netto-voordeel van dik 2.000 euro.

 

Dat is toch braaf geld in barre tijden.

 

 

Goede tip!. Extra besparing realiseer je je ook doordat je over het jaar dat het geen hypotheekrente betaalt, ook de bijtelling over de eigen woning achterweg kunt laten.

 

Helaas willen de meeste banken hier niet aan meewerken. Je kunt de tip wel toepassen, als je een hypotheek hebt opgenomen bij de eigen BV of in familieverband.

Link naar reactie

Op zich mee eens, maar wel met een praktische kanttekening. De bank moet wel meewerken en je moet wel op tijd zijn. Medewerking met vooruitbetaling zal niet zo moeilijk zijn, maar dat betekent wel dat je (ruim) voor 1 januari al moet weten wat je inkomsten zullen zijn (zowel in het lopende, als in het komende jaar) en je moet het geld wel even op de plank hebben liggen en kunnen missen. Achterafbetalen vereist inzicht in de inkomsten in de komende ruim 1,5 jaar en medewerking van een bank aan wie je net hebt verteld dat je verwacht dat het voorlopig even wat minder gaat. Bovendien heb je het geld van de fiscus in dat geval ook pas een jaar later, en dat terwijl je nu toch al niet zoveel geld binnenkreeg.

 

Het vergt dus wel een zorgvuldige planning en het kan ook nadelig uitpakken als de resultaten onverwacht andersom schommelen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

Goede tip!. Extra besparing realiseer je je ook doordat je over het jaar dat het geen hypotheekrente betaalt, ook de bijtelling over de eigen woning achterweg kunt laten.

Dat is per 1 januari 2011 gerepareerd (3.123a, lid 4, Wet IB 2001)

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

Omdat eenvoudige besparingen zeker in de vakantietijd altijd welkom zijn geef ik even een kick aan dit topic.

 

Een paar jaar geleden reeds de electriciteitsaansluting meer in lijn gebracht met het werkelijke gebruik (besparing honderden euro's per jaar).

 

Voor wat betreft het gas was dat lastiger. Stedin vroeg destijds meer dan 800 euro om de gasaansluiting te wijzigen, dat betekende dat je een terugverdientijd had van minstens 3 jaar voor je die terug verdiend had.

 

Blij dat ik dat toen niet gedaan heb. Want inmiddels is Stedin blijkbaar met een of andere actie bezig. Kort samengevat: als je gasaansluiting te groot is ontvang je een brief waarin ze aangeven dat je zonder kosten de aansluiting mag laten veranderen en dat ze het bedrag wat je wegens feitelijke overcapaciteit de afgelopen jaren teveel hebt betaald, aan je teruggeven.

 

Dus ... we kregen een berekening toegestuurd, u gaat dik 1.700 euro ontvangen, eh okee, prima, een paar dagen later was het al gestort.

 

Dat is toch braaf geld :)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Omdat eenvoudige besparingen zeker in de vakantietijd altijd welkom zijn geef ik even een kick aan dit topic.

 

Een paar jaar geleden reeds de electriciteitsaansluting meer in lijn gebracht met het werkelijke gebruik (besparing honderden euro's per jaar).

 

Voor wat betreft het gas was dat lastiger. Stedin vroeg destijds meer dan 800 euro om de gasaansluiting te wijzigen, dat betekende dat je een terugverdientijd had van minstens 3 jaar voor je die terug verdiend had.

 

Blij dat ik dat toen niet gedaan heb. Want inmiddels is Stedin blijkbaar met een of andere actie bezig. Kort samengevat: als je gasaansluiting te groot is ontvang je een brief waarin ze aangeven dat je zonder kosten de aansluiting mag laten veranderen en dat ze het bedrag wat je wegens feitelijke overcapaciteit de afgelopen jaren teveel hebt betaald, aan je teruggeven.

 

Dus ... we kregen een berekening toegestuurd, u gaat dik 1.700 euro ontvangen, eh okee, prima, een paar dagen later was het al gestort.

 

Dat is toch braaf geld :)

 

Zo wauw dat is beter! Zeker fijn dat je dat niet hebt gedaan destijds.

Er valt absoluut te besparen op je vaste lasten, bel maar eens met je energiemaatschappij, of televisieaansluiting; vaak kunnen ze je (terwijl je al klant bent dus) nog dikke kortingen geven. Vooral als je weet dat iemand anders een bepaald bedrag betaalt, ze willen je toch als klant houden!

Link naar reactie

In januari ben ik mijn privé administratie van 2012 eens gaan doorlopen. En dan kom je een heleboel kleine posten tegen voor abo's verenigingen clubje en donaties allemaal via automatische incasso waar je nauwelijks nog weet van hebt. us aan de hand daarvan een plan gemaakt en begonnen met snoeien hierin. Met succes. tot nu toe al rond de 400 euri bespaard aan dingen die ik eigenlijk nooit meer in of aan keek. ;)

 

inmiddels kijk ik ook kritisch naar mijn zakelijke uitgaven. tenslotte geldt ook daar voor: Geld wat je niet hoeft uit te geven is makkelijk verdiend! :)

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.