• 0

inschrijven onder een uitgeschreven naam

Hallo,

 

Ik wil graag inschrijven in het kvk-handelsregister met een naam (voorbeeld media) die vrijwel identiek is aan een naam (voorbeeld multimedia) die al eens ingeschreven heeft gestaan maar inmiddels is uitgeschreven.

Mijn werkzaamheden zijn volgens mij vrijwel dezelfde als die van het uitgeschreven bedrijf.

Is dit zondermeer mogelijk of kan ik hier problemen mee krijgen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom wil je een naam nemen die dicht bij een "concurrent" heeft gezeten?

 

Even los van mooi of lelijk, lijkt het mij veel handiger/beter voor jezelf als je een unieke naam neemt die "clean" is.

Zodoende kan je je imago opbouwen, zonder direct associatie te hebben met anderen. Zonde van je tijd anders,

omdat mensen anders kunnen denken "Hey dat is die oplichter!" of "Hey dat is dat bedrijf met die slechte service"

om maar een paar voorbeelden te kiezen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties.

 

Ik heb even navraag gedaan bij de KVK en het is opzich geen probleem. Wat het betreft het imago van het oude bedrijf valt het volgens mij wel mee. Als ik op internet zoek kan ik slechts één notatie van het bedrijf vinden op in een telefoongids-achtige site. Verder is niks van een website oid te vinden dus ik heb het idee dat het bedrijf maar heel kort heeft bestaan en/of weinig actief is geweest.

Na twee maanden brainstormen over de naam ben ik er bovendien wel een beetje klaar mee, aangezien vrijwel elke naam die ik bedacht al voor kwam in het handelsregister of waarvan de het domeinnaam niet meer beschikbaar was.

Ik ga er dus maar vanuit dat het goed komt... Juridisch is er iig niks aan de hand :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 308 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.