• 0

Businessplan voor een bestaand bedrijf

Goedemorgen iedereen,

 

Ik lees al een tijdje af en toe mee op dit forum en ik haal er veel informatie uit voor studie en voor mijn werk, hiervoor mijn dank.

 

Bij het bedrijf waar ik werk, zijn we bezig met het opzetten van een nieuw brand. Dit brand wordt gerealiseerd omdat we met ons nieuwe product een bepaalde positie in willen nemen zonder ons huidige merk te schaden.

Dit bedrijf is begonnen door 1 iemand, wie nog steeds eigenaar is. Hierdoor is eigenlijk nooit echt een businessplan geschreven. Ik wil alles in kaart brengen wat het productieproces, taakverdeling etc. betreft voordat ik verder ga met het marketingplan e.d. voor de nieuwe brand.

 

Het gaat om een moederbedrijf waar een merk aanhangt en waar straks een tweede merk aan komt te hangen.

Alles wordt binnen dit bedrijf in eigen beheer gedaan, productie, sales, administratie, marketing etc.

 

Ik heb al veel informatie gezocht mbt businessplannen maar alles is gericht op een (door)startende onderneming, in mijn situatie gaat het om een onderneming die al 18 jaar bestaat. Het is moet een businessplan worden om zaken in kaart te brengen voor het bedrijf zelf, het gaat niet naar de bank.

 

Wie heeft er tips over de inhoud? Als ik weet wat er allemaal in moet dan kan ik daar zelf invulling aan geven.

 

Alvast bedankt!

 

W

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

...

Ik wil alles in kaart brengen wat het productieproces, taakverdeling etc. betreft voordat ik verder ga met het marketingplan e.d. voor de nieuwe brand.

...

 

 

De vraasg is wat je hiermee precies bedoelt. Je kunt bijv alle processen tot in detail beschrijven, met procedures en werkinstructies. Of je houdt het algemeen en je beperkt je tot de huidige 'way of doing business': wat verkoop je, aan wie, hoe zet je het op de markt, wat zijn omzet, kosten en winst, en de trends voor de komende jaren?

 

Daarnaast kun je dan voor het 2e brand een apart plan maken. Daarin kun je dan bijv meenemen of er meer personeel nodig is, herverdeling van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden, opleidingen, etc etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik wil alles in kaart brengen wat het productieproces, taakverdeling etc. betreft voordat ik verder ga met het marketingplan e.d. voor de nieuwe brand.

 

Ik raad je aan om de interne analyse grotendeels aan de hand van een value chain analyse te maken.

Dit is min of meer een generiek model wat goed kan helpen jullie processen te definieren en te beschrijven.

Vergeet de externe analyse ook vooral niet voordat je aan het marketingplan begint.

 

groet, Tim.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht dat je iets hebt aan AOIC (administratieve organisatie en interne controle), meer info hierover op de site van aoic.nl

 

De belangrijkste kenmerken volgens hun site:

 

 

[*]Beschrijving van de processen;

[*]Vastlegging van taken, verantwoordelijkheden en rollen op functie- en afdelingsniveau;

[*]Vastlegging risico’s en maatregelen van interne controle;

[*]Kwaliteitstoetsing, kwaliteitsverbetering en voortgangsbewaking;

[*]Managementrapportages rondom processen, risico’s en interne controle;

 

Wellicht dat het helpt

 

succes

Link naar reactie
  • 0

Hoi Botman,

 

Higherlevel is een ondernemersforum voor- en door ondernemers. We houden ook onze focus bewust op die doelgroep.

 

In je post lees ik dat je geen ondernemer maar werknemer bent waardoor dit topic helaas voor jou in dit geval op slot gaat.

 

Ik hoop dat voorgaande antwoorden genoeg aanknopingspunten bieden om verder te komen

 

Frans

HL-admin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.