Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
cierto
cierto
Samen met een compagnon ga ik een bedrijfspand bouwen en dit voor 10 jaar verhuren.
De plannen zijn gereed; bouwvergunning aangevraagd en contracten (bijna) getekend.
De investering in het pand doen we via een nieuw op te richten vastgoed b.v. Het meest
interessant is weliswaar om dit in box 3 te doen maar vanwege risico's met name tijdens de bouw en
in de eerste jaren bij de grootste rentelasten hebben we toch besloten om een vastgoed
b.v. op te richten voor dit projekt.
De bank financiert 60%. De resterende 40% wordt door beide compagnons ingebracht.
De voorwaarden voor de banklening zijn bekend en zijn voor mijn vraag niet relevant.
Mijn vraag gaat over die 40%.
Zoals ik er tegen aan kijk kan dit (A) ingebracht worden middels aandelenkapitaal c.q. eigen vermogen van de
vastgoed b.v of anderszijds (B) kan dit door de beheer b.v.'s van beide compagnons middels achtergestelde
leningen aan de vastgoed b.v. worden uitgeleend.
In geval B heb je te maken met het feit dat de vastgoed b.v. rente verschuldigd is aan beide beheer b.v.'s.
In geval van A kun je niet zo makkelijk het ingebrachte geld 'terughalen'.
Waar moet ik nog meer aan denken of rekening mee houden ?
Wat zijn andere voor-/ nadelen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24864-financiering-van-een-vastgoed-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag