• 0

Boekhouding met depotbedrag

Geachte,

 

Ik zit met een vraag:Een klant van me gaat starten met een bedrijf waarmee hij mobiele telefonie gaat weder verkopen.

 

Ik heb alleen geen idee hoe hij dit boekhoudkundig moet afhandelen.

 

 

Hij schrijft het volgende:

"Ik maak een overeenkomst waarin ik aangeef dat ik de klant onderbreng bij provider)

provider heeft daar duizend euro voor over als de klant 2 jaar bij hun onder contract komt.

De 1000 euro wordt op mijn rekening gestort met een negatieve factuur

 

Ik geef bijvoorbeeld 800 euro weg aan de klant (artikelen e.d) en heb dus 200 euro in mijn zak.

Wat ik weg geef bepaal ik zelf.

Mijn vraag is hoe ik dit nu moet boeken, het bedrag wat ik binnenkrijg is in feite een depot bedrag.

 

Het volgende heb ik bedacht;

 

Ik stuur een factuur aan provider voor het bedrag waardoor de boeking bij ij weer rond is en daarna stuur ik de klant een factuur van -800 euro. Bestellingen boek ik af op de min factuur tot de 800 euro op is. Ik weet alleen niet wanneer en waarop ik de 200 euro moet wegboeken. Mag dit meteen en waar komt die omzet nu vandaan?"

 

Nu ben ik SnelStart consulent maar geen boekhouder, het verhaal lijkt me wel duidelijk met uitzondering van die 200 euro.

Dat lijkt me omzet welke bij provider is gehaald, maar volgens zijn boekhouder zit dat anders, hij wil alleen niet uitleggen hoe het nu verloopt.

 

Ik hoop dat iemand ons een zetje i n de goede richting wil geven.

 

Vriendelijke groet

VoiP - Asterisk - Pin over IP - passende oplossingen op www.beltex.nl

SnelStart consulent voor installatie en support

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.