Voorschot en Overeenkomst van opdracht
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LBCsm
LBCsm
Hallo allemaal,
ik heb in december 2009 een overeenkomst van opdracht gesloten met een freelance software engineer, waarin we overeenkomen dat hij ten behoeve van mij een IT project ontwikkeld op fixed-price basis.
In deze ovk is het project in deelprojecten opgedeeld, waarbij per deelproject staat aangegeven hoeveel vergoeding hij voor dat onderdeel krijgt.
Ik heb 10% van het totaalbedrag vooraf voldaan en verder is overeengekomen dat betaling zal geschieden nadat het desbetreffende onderdeel is opgeleverd en door hem gefactureerd is.
Alles gaat prima, op het feit na dat de ontwikkeling meer tijd in beslag neemt dan verwacht was. Op dit moment zijn nog maar 2 van de 10 onderdelen voltooid. Ik heb hier niet een groot probleem mee, aangezien hij kwaliteit aflevert. Daarnaast is de relatie prima.
Deze vertraging brengt echter ook met zich mee dat hij bijzonder weinig loon heeft ontvangen sinds december, aangezien we overeengekomen zijn dat betaling pas geschied nadat een onderdeel is opgeleverd.
Hij belde me dan zojuist ook met de vraag of hij een voorschot kan krijgen, omdat hij door de vertraging financieel wat in een hoekje zit.
Dit kan ik me voorstellen en hier heb ik begrip voor. Ik ben voornemens hem een bedrag van €2500 als voorschot te verstrekken. Dit is zo'n 33% van de totale ontwikkelingskosten.
Mijn vraag aan jullie, welk juridisch sausje kan ik het best over dit voorschot gieten?
Alvast Bedankt!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag