• 0

? Revenue forecast ?

Wat ik altijd erg leuk vind, zijn de revenue forecast over meerdere jaren. Is dit het betere koffiedik kijken. Meer marketing, meer omzet, dus hogere waarde idee.

Kijk maar Sevens, van de EWLH en Staatsloterij, het speeltje gaat niet door en directeur van Staatsloterij is naar huis gestuurd, maar er ligt nog wel een claim van 150 miljoen!

En wat is de basis daarvoor?

Wat berekeningen, terwijl het een redelijk suf spel is. Een loterij per SMS, a la lucky day, die hebben niet zo'n omzet ;).

Kortom, wat is de waarde van dergelijke forecasts voor een produkt wat niet bestaat????

Is het uberhaupt objectief te bepalen?

 

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom reageert niemand??????? ::)

Is toch wel een vraag die mij bezig houdt.

 

Waar blijven jullie?????? ???

[move] :P ??? :o :( >:( ;D :D ;) :) :'( :-* :-\ :-X :-[ :P ::) ???[/move]

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0
Kortom, wat is de waarde van dergelijke forecasts voor een produkt wat niet bestaat????

 

Hmmm, de case is leuk maar het is meer een statement en de bovenstaande vraag wordt waarschijnlijk als rethorisch ervaren.

 

De revenue forecast van de sms loterij is dermate ridicuul en ongeloofwaardig dat ik in ieder geval denk: "Keep on dreaming boy, je komt er nog wel eens achter hoe het werkt".

 

Idiooten die met hun ideeën dermate ver van de realiteit afstaan kan je het beste geen enkele aandacht geven. Je schiet er niks mee op. Zonde van je tijd :P

 

Is het uberhaupt objectief te bepalen?

 

Nee, maar als je op 0 gaat zitten maak je de meeste kans dat je het goed hebt. ;D

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mwah, je vraag is bijzonder interessant, maar degene die het juiste antwoord kan geven zal inmiddels een niveau bereikt hebben dat je bankafschrift te klein is om je tegoed weer te geven. Waar je wel op moet letten bij een forecasting:

 

- meer marketing lijkt niet tot meer omzet. Een veelgemaakte misvatting. Zorg er maar voor dat er behoefte is aan je product, en je zal met minimale marketing toch veel omzet genereren.

- de waarde van (de claim van) Sevens is gebaseerd op de toekomstige cashflows. Simpelweg zijn de verwachte opbrengsten over een X aantal jaren opgeteld en al dan niet contant gemaakt, om tot het bedrag te komen. Tevens moet je in dit geval het gezichtsverlies van de leverancier niet vergeten.

- objectief bepalen kan niet, maar baseer je forecast op bijvoorbeeld een marktonderzoek. (markt = 100, met marketing bereik je 50, waarvan 5 heeft aangegeven concrete interesse te hebben in je produkt. Vermenigvuldig dit met je verkoopprijs en voila, je hebt een redelijk serieuze forecast afgegeven. ) Over meerjaren kan je bijvoorbeeld stellen dat je een groei van 20% per jaar verwacht o.i.d.

 

Overigens kijkt de bank niet verder dan 2 tot 3 jaar, langer is irreeel.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.