Beste forumleden

Ruim vijf jaar werk ik inmiddels bij een klein en winstgevend adviesbureau. Vorig jaar ben ik mede-directeur geworden, maar nog zonder mede-eigenaarschap. Die stap gaat er dit jaar komen. Het ondernemerschap met alles wat daarbij hoort is voor mij nieuw. Orienteren op de standaard sites als belastingdienst en KvK leveren veel info, maar weinig specifieke antwoorden op.

Een van de belangrijke vragen is uiteraad: hoe bepaal je nu voor deze case een goede waarde van de aandelen? Met als kenmerken: advisering, klein, groeiend en winstgevend.

Een paar tips van topics of sites waar ik hiervoor specifiek terecht kan of andere gerichte adviezen, zou ik zeer op prijs stellen!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24875-mede-eigenaar-worden/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

dag Alfatwin

Veelal is in de statuten van de BV of in een aandeelhoudersovereenkomst bepaald hoe de waarde van de aandelen berekend moet worden in dit soort gevallen.

Persoonlijk vind ik het mooi als partijen twee onafhankelijke accountants aanstellen die ieder zelfstandig een waardeoordeel geven. Het gemiddelde is dan bindend.

Willen jullie er zelf uitkomen, dan hebben we echt veel meer informatie nodig om advies te geven. Het waarderen van aandelen kan op wel 30 manieren.

Lees ook vooral op HL via de zoekfunctie.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24875-mede-eigenaar-worden/#findComment-257540
Delen op andere sites

• 0

Hoi Joost,

Dank voor je snelle reactie. Ik besef dat er veel meer info nodg is om een goed antwoord te kunnen geven. Onze boekhouding en bedrijfsvoering zijn zeer transparant, dus ik kan alle info zeer snel leveren.

Ik geef me eerst zelf even de tijd om me goed te orienteren op alle onderwerpen waar ik per definitie kennis van moet nemen. Heb al even op het forum rondgekeken en zie dat er veel info is, waaronder goede colums van jou ;)

Kortom: eerst m'n huiswerk wat verder doen. Ik kom hier zeker terug.

Dank!

groeten

Robert

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24875-mede-eigenaar-worden/#findComment-257555
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar