• 0

Vraag over duur van een overeenkomst

Hallo, ik heb een vraag, ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

ik wil een werknemer gaan detacheren (op oproep basis) naar een bedrijf maar het is nog niet zeker voor hoe lang deze periode is, meestal wordt een halfjaarcontract aangeboden maar mag je ook bijv. een overeenkomst van 3 maanden aanbieden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet iemand of het 0-uren contract onmogelijk geworden is door de flexwet? Anders zou dit een oplossing kunnen zijn... een jaarcontract op basis van 'ten minste 0 uren per week'... dan heb je alle flexibiliteit...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

ja maar 0 is niet zoveel he :P Iemand 0 uren moeten uitbetalen voor een jaar lang zal dan ook niet zo´n probleem zijn.

 

Celletje heeft het over een oproepcontract en dat is nog altijd mogelijk. Het probleem is alleen dat wanneer de werknemer kan aantonen dat er toch sprake was van regelmaat in de werkzaamheden er toch een plicht voor de werkgever ontstaat.

 

Zo had ik een 0 uren contract bij een autoverhuurbedrijf maar feitelijk werkte ik er elke zaterdag 4 uur. Toen het bedrijf wilde stoppen en aangaf mij niet meer nodig te hebben, moest het toch een maandsalaris meegeven, omdat ik kon aantonen dat ik standaard elke week 4 uur werk had. Daar zijn ze overigens uit zichzelf mee gekomen dus dat viel erg mee ;)

 

Ik ben zelf ook gedetacheerd geweest via Tempo Team. Tempo Team ging met mij een jaarcontract aan. Toen het werk ophield moesten ze mij dus weer aan ander werk helpen, lukt dat niet dan moeten ze me doorbetalen. Uiteindelijk heb ik ze geholpen door zelf iets anders te vinden.

 

Kortom of je iemand detacheert of gebruikt voor werkzaamheden binnen je eigen bedrijf maakt voor het dienstverband geen verschil. Jij bent als werkgever verantwoordelijk voor de medewerker. Dat is ook de reden dat het uurtarief dat de uiteindelijke opdrachtgever moet betalen zo hoog is, jij hebt het risico dat je de werknemer moet doorbetalen.

 

Spreek met de opdrachtgever dan een periode af van minimale afname voor een gunstiger tarief, als ze dat niet willen dan betekent het dat je een hoger uurtarief moet berekenen. Een heel logisch iets.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.