• 0

Onderneming naar een higher level: van parttime naar fulltime

Na bijna 3 jaar parttime ondernemen, heb ik het idee dat ik er klaar voor ben om een stap verder te gaan: baan opzeggen en fulltime voor mezelf beginnen.

De vraag is alleen: wat staat me te wachten?

Ontelbare dingen, dat begrijp ik en de grootste zorg is natuurlijk: gaat de onderneming maandelijks genoeg opbrengen?

Maar afgezien daarvan, waar moet je rekening mee houden?

 

Ik denk er over om misschien iemand in de buurt te zoeken die ondernemers coacht en deze vragen kan beantwoorden.

Kunnen jullie iemand aanbevelen?

 

Bvd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je een buffer ?

Heb je veel werk in het vooruitzicht ?

 

Van 50% naar 100% is moeilijker dan van 0% naar 50% ondernemen. (qua inkomen) Ik zou daarom zeker een flinke buffer aanleggen voordat je die stap maakt. Kun je met de centjes die je nu verdient met part time ondernemen ook al leven ?

 

Is het geen idee om van 50% naar 75% ondernemen te gaan? Of kan je dat niet meer combineren dan? Of je werk langzaam af te bouwen?

 

 

Tsjah en verder: ondernemen is doen! En minder zekerheid hebben dan als je loonslaaf bent. Als je dat niet aankunt... Dan blijf je het hier toch gewoon bij houden?

 

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

De stap naar een coach is op zich niet eens zo'n vreemde. Maar misschien kun je van te voren nog een andere stap nemen. Ga eens praten met iemand die in eenzelfde situatie zit/zat als jij. Iemand die ook van zijn passie zijn onderneming heeft gemaakt.

 

Bijvoorbeeld mede HL lid Henri (van de autootjes). Woont in de buurt (plusminus?).

 

Succes met je keuze.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Heb je een buffer ?

Heb je veel werk in het vooruitzicht ?

 

Dat is uiteraard een van de belangrijkste drempels. Ik heb nu werk dat ik over 3 maanden moet uitsmeren omdat ik simpelweg niet meer tijd heb om eraan te werken om het eerder op te leveren.

En de vraag is dan natuurlijk of, als ik de mogelijkheid zou hebben om eerder op te leveren, dit ook zou leiden tot meer werk.

Dat bijft toch een beetje de sprong in het diepe.

 

Wellicht moet ik mijn ouderschapsverlof uitbreiden, maar de kans is dat mijn baas dan zegt: werk je hier no wel? :)

De motivatie om voor de/een baas te werken is ook wel erg klein op het moment, moet ik zeggen.

 

Vandaar dat de drang groot is om gewoon ontslag te nemen en dan komen dew kriebels: wat haal ik me op de hals?

Ik ben nu veilig verzekerd voor ziektekosten via de baas. Dat valt dan weg.

Pensioen? Daar heb ik geen hoge pet van op dus daar maak ik me voorlopig niet druk om (ik spaar het liever zelf)

Andere financiele hindernissen? Of zijn er juist niet-financiele hobbels?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.