Wheeelp.

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

euh... welkom :)

 

Tijdelijke verwarring is inderdaad een nadeel van een snelle overgang.

 

Er is geen 'lite' versie, hoewel een configureerbare knoppenbalk nog niet eens een slecht idee is bedenk ik nu.

 

Het zijn inderdaad nogal veel knopjes, en we hebben deze opzet gekozen voor de overzichtelijkheid. (Je had de andere versies moeten zien ;)) Suggesties voor verbetering zijn uiteraard welkom...

Link naar reactie

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden.

 

Even mopperen (dat hoort bij een nieuw design)...

 

Al die knopjes: zit er nu ineens meer functionaliteit in het forum? Wat is het idee, dat bezoekers nu gaan kijken wat er onder die knopjes zit... Mij maakt het eigenlijk niks uit.

 

Ik vraag me verder af of hier een ontwerper bij betrokken is. Lijkt me meer een technisch gedreven design.

 

Ik zie plots ook een plaatje van twee mannen die elkaar een hand geven, onder het motto Vernieuwend Ondernemen. Tsjonge-jonge, zo wordt de technostarter wel heel snel ingeruild van de oubollige middenstander. Daar hebben ze in de drukwereld een uitdrukking voor. Cliché!

 

Lijkt me trouwens wel een lastige klus, een verbetering aanbrengen in een forum van betweters. Mijn advies is dan ook: negeer alle advies! ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

TwaLevel, de betweters zijn het makkelijke gedeelte ;)

 

Het design is inderdaad vooral technisch (je hebt nieuwe functionaliteit en je moet wat) gedreven, maar eigenlijk is er niet eens heel veel veranderd qua design. Er zijn wat extra knoppen, maar voor de rest is het vooral wat kleuren die veranderd zijn.

 

Je zit ook een beetje vast aan het framework van het 'onderliggende' forum, en de menubalk is daar het grootste 'slachtoffer' van, al is het vooral een kwestie van wennen volgens mij.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Nils, geef gerust door waar jij kleine aanpassinkjes nodig vindt.

 

"Populaire topics" is de (evt. tijdelijke) naam die we gekozen hebben voor de topic index. De bedoeling ervan is terugkerende en waardevolle topics gestructureerd op te slaan, met een kleine beschrijving, zodat er een handig overzicht ontstaat. Een soort Google directory.

 

Administrators kunnen nieuwe categorieen aanmaken (oneindig diep in principe), en topics vervolgens toevoegen aan een categorie. Dit kan met de knop 'indexeer' die onderaan elk topic staat.

Link naar reactie

Het forum opzich vind ik verbeterd. Wat lichter en strakker, niks aan veranderen wat mij betreft.

 

Echter de knoppen bovenaan vind ik te 'flets' (ja hoe zeg je dat in normaal Nederlands?) Als ze niet grijs maar wat donkerder, werden, wat meer duidelijker zodat ze er wat uitspringen lijkt het me al wat beter. Nu maaken de knoppen de website heel saai. En wat was er mis met het vorige logo?

 

Dat zijn mijn punten. Misschien kunnen jullie er wat mee.

Het is vervelend om standaart forums aan te passen ik weet het, maar jullie hebben het toch nog wel goed gedaan hoor ;)

 

[EDIT]

He nu zie ik het pas, higherlevel wordt meer als een website dan als een forum alleen gepresenteerd. Kwam ik pas achter nadat ik aan het spelen was met de nieuwe knopjes. Misschien kan dit iets duidelijker.

Wel vind ik de 'website' er mooi uitzien!

[/EDIT]

Link naar reactie

He nu zie ik het pas, higherlevel wordt meer als een website dan als een forum alleen gepresenteerd.

 

Aha, dat is de truc. Er is een voorpagina. Goed idee. Uitvoering?

 

Bovenste kwart is ingeruimd voor navigatie. Dan in de linkerkolom weer een kwart voor het welkomstwoord. Dat is al bijna een halve pagina tamelijk statische content. Verder in de linkerkolom Nu in het Forum de actuele discussie. Dat geeft een beetje dynamiek. Daaronder de columns, waar tot dusverre amper beweging in zat.

 

In de rechterkolom een oneliner, naar voorbeeld van de populaire (hum) succesagenda, links, parters (ja hoor, de gebruikelijke handdruk!), nog wat content en helemaal buiten beeld de nieuwe rubriek Vraag & Aanbod.

 

Afhankelijk van de schermgrootte is circa 20% van de beschikbare ruimte werkelijk dynamisch. Daar ziet de bezoeker de vijf meest recent bezochte onderwerpen in het forum. Als ik 's avonds even in mijn eentje vijf onderwerpen doorklik, bepaal ik wat de volgende bezoeker te zien krijgt.

 

De columns krijgen evenveel ruimte. Ik veronderstel dat er nu wekelijks nieuwe komen, met prikkelende opinies. Het hele publishingmodel van HL is daardoor ineens veranderd. Columns krijgen als aandachttrekker hetzelfde gewicht als de fora. Dat suggereert veel meer redactionele inzet. Lijkt me geen doordachte keuze. Zoals het ook niet erg doordacht overkomt om zo'n voorpagina te maken die helemaal dichtgemetseld is met statische of secundaire content.

 

Indruk: de voorpagina is afgeleid van de flowchart (indeling site) en niet op basis van waarschijnlijke bezoekersinteresse... Eerste suggestie: reduceer navigatiebalk tot één rij en kijk nog eens goed naar omschrijvingen:

 

'website' = 'voorpagina' of 'home'

'forum'

'vraag en aanbod'

'columns' = 'opinies'

'over dit forum' = welkomstwoord etc

'zoek'

'help'

'log in / log out'

 

De rest wijst zichzelf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Oh ja, de lettergrootte staat ineens wat hoog

 

Hoog? Ik vind hem eerder een beetje laag staan. Hierdoor zie je op het forum ook niet direct meer wat vandaag gepost is (was vroeger vet, valt nu weg doordat het fontje zo klein is).

 

Ik probeer net de font-size wat groter te maken mbv IE, maar alles wordt groter behalve de font-size van de berichtjes zelf :)

 

Voor de rest vind ik de homepage er ok uit zien, geeft snel veel infromatie!

 

Ik kijk nog even rond.

 

Alef

 

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Oh ja, de lettergrootte staat ineens wat hoog

 

Hoog? Ik vind hem eerder een beetje laag staan.

IE had in eerste instantie een beetje moeite met het style-sheet waardoor stukken tekst de 'standaardgrootte' werden. Dat heb ik inmiddels aangepast. De tekstgrootte is 1px kleiner dan het was op dit moment. Dit staat op de website wel goed (naar mijn mening), maar het forum wordt inderdaad net iets te klein hier en daar.

 

P.S. Opera kan wel zoomen, IE heeft er uiteraard niets van begrepen.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

OkiDoki, ik denk niet dat dat de rust en het overzicht op de pagina ten goede zou komen. Bovendien heb je daar toch de 'home' knop op je toetsenbord voor?

Link naar reactie

Ja, dat is waar, maar ik maak veel gebruik van de functie 'nieuwe berichten'. Je leest dan altijd tot onderaan de pagina (laatste bericht) en moet dan weer naar boven naar de knop 'nieuwe berichten'. Maar misschien ben ik de enige die dat niet handig vindt.....

 

Verder lijkt het concept van de site me prettig te werken.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.