• 0

Reeds ontvangen geld en facturen

Hallo,

 

Sinds kort heb ik een website waar gebruikers tegen betaling een pro-gebruiker kunnen worden.

Dit worden ze door hun account op te waarden via iDeal. Hier betalen ze een klein bedrag voor wat gelijk van hun rekening wordt afgeschreven. Ze zijn daarna gelijk pro-gebruiker.

 

Vraag 1: moet ik dan alsnog een factuur sturen naar de pro-gebruiker, of is een bevestigingsmail genoeg? Hierin staat dan wat ze hebben betaald, dat het bedrag reeds is ontvangen etc. (of te wel een soort bonnetje).

 

Vraag 2: Via iDeal ontvang ik dan om de paar dagen in een keer het bedrag wat ik in die dagen heb verdient. Mag ik dan een factuur aanmaken met het bedrag wat ik van iDeal heb ontvangen, en dit in mijn boekhouding stoppen? Of moet dit op een andere manier?

 

Alvast bedankt voor de gene die me kunnen helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of het echt moet dat weet ik niet, er zijn anderen hier op HL die dat beter weten.

Wat volgens mij wél een goed idee is om bij de bevestigingsmail een al dan niet automatisch gegenereerde (.pdf) factuur mee te zenden. Op die manier hebben alle mensen die zo'n pro-account gekocht hebben een factuur voor in hun eigen administratie.

Jij kunt dan ook gelijk al deze .pdf bestanden automatisch laten verzamelen voor je eigen administratie. 2 vliegen in 1 klap!

Link naar reactie
  • 0

Of als PDF te ingewikkeld wordt, kun je aan de onderwerp regel van je bevestingse-mail ook het woord Factuur toevoegen.

 

Een overzicht van wat de pro-gebruiker heeft betaald, en wat hij/zij er voor krijgt.

Plus natuurlijk alle andere benodigde gegevens voor een goede factuur, will do the trick.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

Als ik van de bevestegingsmail een factuur maak, moet ik ook al die facturen ingaan boeken. Dit vind ik een beetje veel werken, dus wou ik gewoon de iDeal betaling inboeken. Dus het liefste stuur ik geen facturen achteraf. Of het zou op die manier moeten.

 

Iemand hier duidelijkheid over?

Link naar reactie
  • 0

Aan particulieren hoef je sowieso geen facturen te sturen. Mij is echter niet duidelijk of het om zakelijke of particuliere diensten gaat. Als het om zakelijke diensten gaat, is het afhankelijk of je BTW rekent en de verplichting daarvoor is weer afhankelijk van andere factoren..

 

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.