• 0

Voortgang beoordelen

Hoi allen,

 

Ben nu 2 maanden bezig met mijn eigen webshop. Gaat allemaal best leuk en al aardig wat orders gehad. Graag wil ik aan jullie de huidige situatie voorleggen om te kijken of ik nog op schema lig qua groei van mijn onderneminkje.

 

- In het begin geadverteerd via Adwords met een klein budget van €5,- per dag. Dit bracht ca. 80 bezoekers per dag op met een tegenvallend aantal bestellingen.

- Nadat ik gestopt ben met adverteren via Adwords daalde het aantal bezoekers meteen tot een kleine 15 per dag. Hierna meteen de webshop ingeschreven bij vele startpagina achtige webwinkel verzamel sites om wat aan zoekoptimalisatie te doen.

- Kort nadat ik dit gedaan had zag ik een aardige stijging in bezoekers en bestellingen. Merkte eigenlijk meteen dat deze bezoeken een hogere conversie gaven dan de bezoeken via Adwords en was dus best tevreden.

- Heb nu ca. 40-45 bezoekers per dag zonder te adverteren. Deze bezoekers leveren ongeveer 2 bestellingen per week op in Januari (na de feestdagen). Het aantal bezoekers stijgt gestaag.

- Momenteel weet ik even niet precies wat ik nog kan doen om nog beter vindbaar te worden in google. De technische data in de webwinkel staat naar mijn idee goed. Ik kan geen websites meer vinden om me in te schrijven of vermelding te krijgen. Wat me erg nuttig lijkt is assortiment uitbreiden om meer content en een beter aanbod te genereren. Daarnaast wil ik graag de webwinkel een professionelere uitstraling geven. Hier wordt aan gewerkt.

 

Ik zou het super vinden als ik wat feedback kan krijgen over de stand van zaken tot nu toe. Is dit normaal voor een beginnende webshop, loop ik op het gemiddelde groeischema of gaat er iets niet helemaal goed?

 

Groetjes,

 

Matthijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even zeuren

 

gemakkelijk shoppen naar speelgoed.

 

Rillingen. beetje Nederlands, beetje engels, het woord "naar" samen met speelgoed....

 

Verder leuke winkel. Heb wat moete om de lichtblauwe letters op witte achtergrond te lezen, maar dat kan aan het moment van de dag hier liggen.

Link naar reactie
  • 0

Qua groei e.d. heb ik helaas geen ervaring met webshops, maar een aantal dingen vallen me wel op. Als eerst ziet het geheel er lekker luchtig uit, dat is zeker positief!

 

Aan de andere kant valt het op dat her en der nogal wat hoofdletters missen., Dan doel ik niet direct op het menu bovenaan, dat kan wel, maar juist dat aan de linkerkant; je hebt daar een combinatie van kleineletters voor de categorien en hoofdletters voor de merknamen en dat komt 'n beetje slordig over. Verder staat er links in het menu 'binnen speelgoed', wat strikt genomen 'Binnenspeelgoed' hoort te zijn als je echt op de spreekwoordelijke mieren gaat letten.

 

Het zou qua vindbaarheid nog wat kunnen helpen om per subcategorie ook 'n korte beschrijving bovenaan de pagina of in je sidebar te geven, een korte promotie als 't ware. Op die manier kun je in dat stukje tekst voor de gebruiker een eventuele uitleg kwijt en voor Google een aantal steekwoorden waarmee je pagina gevonden kan worden.

 

Als laatst zou ik in de titel - als dat 'n optie is - ook de naam van de site toeveogen. Op dit moment staat er bijvoorbeeld enkel 'speelgoed', dit zou je aan kunnen passen naar 'Speelgoed | Multi-Toys' waardoor bezoekers ook herinnerd worden aan de naam van je site.

Link naar reactie
  • 0

Hoihoi,

 

Ik maak inderdaad sinds begin al gebruik van google analytics. Hier had ik al positieve ervaringen mee dus dat zit wel snor.

 

Bedankt voor het compliment over de luchtigheid. Het was inderdaad de insteek om een gemakkelijke en duidelijke layout te maken die door zoveel mogelijk mensen gebruikt kan worden.

 

Ik zal nog eens kritisch kijken naar de sidebar. Deze zaken zijn me namelijk nog niet opgevallen en dienen inderaad wel uniform te zijn. Ik zal ook kijken of de webwinkel layout het toestaat om een korte intro per categorie weer te geven. Dit zou inderaad best nog ten goede kunnen komen voor de vindbaarheid in Google etc. Daarnaast is de URL van de webshop subtiel verwerkt in het logo. Ik vind dat goed en wil dat graag zo laten.

 

Bedankt voor jullie tijd!

 

Groetjes,

 

Matthijs

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hai,

 

Heb even niet zoveel tijd maar ik wil je graag adviseren om het hele SEO topic op dit forum goed door te nemen en te gaan googlen op title, description etc. Een voorbeeldje:

 

Ik kijk naar dit product : http://www.multi-toys.nl/barbie/122-barbie-kleding-gown-met-accessoires-027084583649.html

 

Daarna google ik op: multitoys Mooie barbie jurk met accessoires

Even om zeker te weten dat ik jouw ding krijg. Wat ik dan te zien krijg in google is dit:

 

Multi Toys - Barbie jurk met accessoires

Mooie barbie jurk met accessoires. Past bij bijna alle Barbie poppen. ... De MultiToys website heeft javascript nodig om correct te werken. ...

 

Dit is natuurlijk wel heel heel heel erg zonde. Die tekst die je onder het kopje ziet staan, is de description. Deze heeft een bepaalde vaste lengte en die moet je zo mooi mogelijk opvullen qua tekst, zodat mensen zin hebben om op deze link te klikken.

 

Hoop dat je nog veel meer tips krijgt!

 

Groeten, Manon

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.