• 0

Adressen groothandels in Duitsland/Belgie

Hallo beste mensen,

 

Sinds enige tijd ben ik me aan het orienteren op het starten van een eigen webwinkel (zoals velen met mij). Ik ben van plan te gaan handelen mbv het dropshipping model, dus zelf pas bestellen als het eerst bij mij is besteld. Het probleem is echter dat ik weinig tot geen groothandels kan vinden.

 

Ik heb al behoorlijk wat gegoogled, maar ik kom tot de conclusie dat veel sites je willen laten betalen voor zogenaamde lijsten met groothandels. Veel van dit soort sites zijn echter oplichters (lees je dan ook weer op google...) dus daar wil ik niet in meegaan.

 

Concreet: Ik zoek betrouwbare groothandels in Duitsland en/of Belgie. De produkten die ik wil gaan verkopen zitten in de gothic-achtige sfeer (denk aan beelden van draken, zwaarden, dat soort dingen).

 

Kan iemand me helpen aan adressen/websites? (Ik heb me suf gezocht, maar na alles bij elkaar een paar dagen gezocht te hebben, ben ik er even klaar mee.....)

 

Ik hoop op jullie hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

Dion

Mvg,

 

Dion

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 2

Ik heb in totaal 8 jaar webwinkels gehad in alternatieve en gotische sferen (recentelijk verkocht), ken de markt als geen ander en kan je melden dropshippers zal je niet vinden.

 

Daarbij is de online gothic-markt in nederland behoorlijk verzadigt aan het raken. Het aantal webshops is van 3, toen ik begon, omhoog geknald richting de 20. En dat voor een relatief kleine markt.

 

Alleen de grotere jongens (zoals mijn voormalige winkels) kunnen er een leuke boterham mee verdienen. De 'hobby winkels' verdienen er hoogstens een paar honderd euro per maand mee (als ze dat al halen). En dat zijn dan inderdaad winkels die ook voor de 'veilige en risicoloze weg' proberen te gaan. Dropshipping en dergelijke dus.

 

Alleen zijn er

a. nauwelijks groothandels die op deze basis willen werken

b. kom je er als nieuwe winkel heel moeilijk tussen en al helemaal niet als je niet bereid bent te investeren in voorraad

c. is men allergisch voor de zoveelste 'hobby winkel' en zal je moeten praten als brugman om in te mogen kopen bij ze

 

Resultaat is dat de meeste kleine winkels allemaal nagenoeg hetzelfde assortiment voeren van die paar leveranciers die wel zo wensen te werken (inkopen op basis van je bestellingen, niemand doet aan dropshipping), waardoor ze per saldo nog minder verkopen omdat ze totaal geen uniek assortiment hebben.

 

M.a.w. als je niet toevallig al wat connecties in het wereldje hebt en geen bereidheid om te investeren wordt het een moeilijk verhaal. Wil je puur op dropshipping basis werken zelfs een onmogelijk verhaal.

 

Wat het vinden van groothandels betreft, enige advies dat ik je kan geven is: zoek op de merken die je zelf kent en je komt een heel eind. Veel groothandels werken met agents om het kaf van het koren te scheiden.

 

Wat ik je verder als advies wil geven: zorg voor een USP (Unique Selling Point), niemand zit te wachten op de zoveelste webwinkel die een soortgelijk assortiment verkoopt. Maar als jij met een uniek en origineel assortiment en insteek van je winkel weet te komen, dan is er best nog wel wat mogelijk.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Bedankt voor de reactie. Ik ben me aan het beraden mbt de inhoud van de winkel....heb nog wat andere ideeen, maar blijkbaar ben ik gewoon wat jaartjes te laat begonnen met de verkoop van gothic producten...Wel balen dat er geen dropshippers zijn en dat de markt in Nederland al verzadigd is....

 

Met vriendelijke groet,

 

Dion

Mvg,

 

Dion

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.