• 0

Inkomstenbelasting en tweedehands kleding verkoop

Ben al een tijdje aan het zoeken op dit forum en op internet, belastingdienst gesproken, maar ik kom er niet uit :-[.

 

Ik koop tweedehands kleding van particulieren en verkoop dit weer door via Marktplaats en in de toekomst ook via een webwinkel.

BTW is me nu duidelijk, margeregeling-globalisatiemethode.

 

Maar hoe zit het met de inkomstenbelasting. Hoe moet ik mijn winst berekenen? Ik dacht zelf aan verkoop - inkoop - kosten= winst. Klopt dit? Volgens de belastingdienst kan ik de spullen die ik al gekocht heb, maar nog niet verkocht juist niet aftrekken, maar pas als ik ze daadwerkelijk verkocht heb.

 

En nog een andere vraag, ik heb een enorme berg met kleding die ik gehad heb. Wat doe ik daar mee?

 

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag JBSG

 

Afhankelijk van het antwoord op de vraag of je IB ondernemer of resultaatgenieter bent kunnen we een exact antwoord gegen.

 

In het eerste geval heeft de fiscus gelijk. Nog niet verkochte goederen zijn dan voorraad en worden pas als kosten genomen bij verkoop.

 

In het tweede geval geldt dat je het kasstelsel mag toepassen, waarbij je de kosten neemt zodra deze betaald zijn (en er dus boekhoudkundig geen voorraad is).

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.