Wat vinden jullie van het volgende idee: Het creeeren van een "ondernemersbeurs" voor startende (techno)ondernemers.
Het is in dit topic al enige malen genoemd, maar leek me even handig om er een apart topic voor aan te maken.
Ik zit te denken aan het volgende:
- Een ondernemer die een bedrijf wil starten (evt. Micro-onderneming) kan een jaar land een beurs krijgen van maximaal 1500 euro per maand. Geen vetpot, maar moet hij/zijn van rond kunnen komen
- Vanaf jaar 3 moet de ondernemer dit in maximaal 5 jaar terugbetalen
- Geld zou uit een apart fonds moeten komen, waar de ondernemer het uiteindelijk ook aan terug moeten betalen [revolving fund] (ervaring hiermee is opgedaan bij TOP regeling in Twente)
Andere voorbeelden in het buitenland zijn o.a. Ich AG (Duitsland), Belgie, maar ook bij de Utwente (TOP-regeling). Zijn er nog meer vergelijkbare voorbeelden bekend?
Iemand aan- of opmerkingen hierop? Zien jullie mogelijkheden/problemen? Wat zijn de Kritieke succesfactoren om dit te laten slagen?
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ronald Kleverlaan
Ronald Kleverlaan
Wat vinden jullie van het volgende idee: Het creeeren van een "ondernemersbeurs" voor startende (techno)ondernemers.
Het is in dit topic al enige malen genoemd, maar leek me even handig om er een apart topic voor aan te maken.
Ik zit te denken aan het volgende:
- Een ondernemer die een bedrijf wil starten (evt. Micro-onderneming) kan een jaar land een beurs krijgen van maximaal 1500 euro per maand. Geen vetpot, maar moet hij/zijn van rond kunnen komen
- Vanaf jaar 3 moet de ondernemer dit in maximaal 5 jaar terugbetalen
- Geld zou uit een apart fonds moeten komen, waar de ondernemer het uiteindelijk ook aan terug moeten betalen [revolving fund] (ervaring hiermee is opgedaan bij TOP regeling in Twente)
Andere voorbeelden in het buitenland zijn o.a. Ich AG (Duitsland), Belgie, maar ook bij de Utwente (TOP-regeling). Zijn er nog meer vergelijkbare voorbeelden bekend?
Iemand aan- of opmerkingen hierop? Zien jullie mogelijkheden/problemen? Wat zijn de Kritieke succesfactoren om dit te laten slagen?
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2495-idee-ondernemersbeurs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag