• 0

importeren uit china - hoe zit het met merken?

Hoi,

 

Ik zit eigenlijk met een dilemma.

Afgelopen periode heb ik veel op internetsites gekeken van "" producenten"" van clubwear, dancewear en sexy costumes.

Deze wil ik gezien de prijs graag naar nederland halen.

Echter deze pakjes komen dus ook op sites van bekende fabrieken voor!

 

Navraag leerde dat uit china het merk er niet in stond, maar zij dit voor hun produceerden.

Mag dit dan wel verkocht worden onder ons eigen label!

 

Heeft nog iemand tips over importeren uit china, qua betalen, vervoeren enz.

 

Alvast ardstike bedankt,

 

Gino en Sylvia

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een Chinees wil altijd verkopen. Dus deze zal altijd zeggen dat het geen probleem is, maar dat is het natuurlijk wel. Als een bekende merkfabrikant laat produceren in China staan zij niet toe dat dezelfde produkten zonder labeltje er in aan iedereen verkocht mogen worden. In China wordt alles nagemaakt en ook nog eens via het internet aangeboden. Als je in China een paar exemplaren koopt (max. 3 per stuk) voor eigen gebruik dan mag je het invoeren. Als je echter bedrijfsmatig gaat importeren vist de douane het er haarfijn uit. Zij weten echt precies of dit namaak is, of dat het een echt merkartikel is en dat dan zonder labeltje via een grijs circuit wordt ingevoerd. je bent het dan gegarandeerd kwijt. Bovendien als de merkhouder er achter komt, zal deze ook bij jou verhaal halen.

Kortom, niet doen, echt niet.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik zit eigenlijk met een dilemma.

Afgelopen periode heb ik veel op internetsites gekeken van "" producenten"" van clubwear, dancewear en sexy costumes.

Deze wil ik gezien de prijs graag naar nederland halen.

Echter deze pakjes komen dus ook op sites van bekende fabrieken voor!

 

Navraag leerde dat uit china het merk er niet in stond, maar zij dit voor hun produceerden.

Mag dit dan wel verkocht worden onder ons eigen label!

 

Heeft nog iemand tips over importeren uit china, qua betalen, vervoeren enz.

 

Alvast ardstike bedankt,

 

Gino en Sylvia

 

Een kennis van mij (www.byoux.com) importeert merkloze zonnebrillen, dames accessiores en verkoopt ze o.a. via de webshop. De accessiores 'lijken' op originele maar worden niet aangemerkt als plagiaat. Ze zijn netjes over de grens gekomen.

Je kunt ook een handigheid toepassen: kom uit het grijs gebied en voeg een extra kenmerk toe aan je product. bijvoorbeeld een andere sluiting, andere hangertjes, andere kleuren combinatie etc etc. Het is namelijk vrij toegestaan om je te laten inspireren door de goden uit de modewereld.

Compass Projects is een Procurement Service Provider.

Met de kennis en ervaringen in huis hoop ik HL-ondernemers te helpen / inspireren.

www.compass-projects.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.