• 0

Inkoop bij particulier zonder bon

Beste Higher-level leden,

 

Ik wil graag een vraag stellen over een onderwerp dat hier al vele malen behandeld is. Toch hoop ik dat jullie mijn concrete voorbeeld willen lezen en mijn vragen willen beantwoorden.

 

Ik ben sinds kort een Webshop begonnen in de verkoop van Champagnes, al dan niet zelf geimporteerd. Nu zie ik geregeld flessen op Marktplaats.nl staan die ik wel zou willen verkopen via mijn site (denk aan een flesje uit een kerstpakket).

 

Mijn vragen zijn:

 

- Mag dit en op welke manier accepteert de belastingdienst deze inkopen? (moet je echt voor elke ingekochte fles een bon laten tekenen?)

 

- Zit hier een maximum bedrag aan? (Stel, iemand heeft een partijtje over.)

 

- Hoe geldt de margeregeling dan in dit geval?

Inkoop: 20,- / verkoop: 30,- Marge: 10,-

10 : 1,19 = 8,40

Mijn BTW afdracht: 8,40 * 1,19 = 1,60. (?)

 

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

 

Met vriendelijke groet

Dennis Schrauwen

 

 

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

hi,

 

zonder bon is het niet direct niet aftrekbaar. Bijvoorbeeld: Je bent een benzinebon kwijt, maar kan wel de afboeking laten zien op je bankafschrift. Als het dan niet te vaak voorkomt, wordt daar over het algemeen niet heel moeilijk over gedaan. Het wordt anders wanneer het met enige regelmaat of om grote bedragen gaat. Even terughakend op mijn eerdere voorbeeld: Anders zou je wel sigaretten kunnen kopen en zeggen dat het brandstof is ;)

 

Formeel kan het dus niet, maar 1 of 2 keertjes en kleine bedragen, kan!?

De btw reken je alsvolgt uit:

 

inkoop 20 euro = btw 20/119x19=3,19

verkoop 30 euro = btw 30/119x19=4,79

 

Als ik alleen hier van uit zou moeten gaan dan ben je 4,79-3,19=1,60 euro verschuldigd aan de belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0

Okay Bumblebee, maar nu doe je net of het iets schimmigs is. Ik neem toch aan dat deze marge regeling er niet voor niets is. Bijvoorbeeld antiekhandelaren zullen er toch geregeld gebruik van maken.

 

Ik blijf toch nog wel benieuwd of er een maximum voor geldt en of die bonnen absoluut noodzakelijk zijn. Ik heb namelijk al enkele flessen gekocht (zonder bon). :(

 

@Rob: Deze invoer is via een agentschap gegaan.

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.