• 0

Advies welke bank en hoe

Zoekend op internet zijn er veel antwoorden, maar onze vraag is zo specifiek dat ik hoop via deze weg verder geholpen te worden.

De situatie als volgt;

 

Mijn partner heeft een goedlopend bedrijf in een duur bedrijfspand. Zij huurt hier ruimte.

Zij heeft een woonhuis te koop staan en woont zelf elders, haar ex woont er nog wel.

Zij betalen samen de hypotheek.

Dit pand zou een perfect bedrijfspand kunnen worden.

Wij hebben het plan samen te gaan werken, samen een onderneming te starten.

Het idee is haar ex uit te kopen [80.000,-] en dit pand op te knappen voor de onderneming.

 

Welke bank is hier het geschiktst voor, waar moeten we aan denken, iemand advies?

 

Alvast dank en kijk uit naar een reactie,

Groet,

Esther

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht een open deur maar maak van elk gesprek wat er toe doet bij een bank een verslag en verstuur dit via een e-mail.

 

Zelf 2 jaar geleden tijdens gesprek voor hypotheek meegemaakt dat er bepaalde uitspraken zijn gedaan nav vragen van mij, naderhand werd er gezegd, “dat kan ik nooit gezegd hebben”.

 

Bekenden van mij hebben de afgelopen 2 jaar al diverse zaken meegemaakt welke gewoonweg niet door de beugel kunnen. Echt op het laatste moment nieuwe eisen stellen die jij dan maar met veel moeite voor elkaar moet zien te krijgen. Bv een *BN *MRO die op het laatste moment moeilijk gaat doen. In casu was het oude bedrijfspand van om en nabij de 2 miljoen al verkocht en moest op het nieuwe terrein op korte termijn de eerste schop in de grond omdat anders de vergunningen etc zouden gaan vervallen. Met je rug tegen de muur …

 

Zoals Sofiak als zegt, laat ze allemaal maar met een aanbod komen.

 

Hou ook rekening met het volgende. Ik hoor van diverse “vrinden” bij banken dat ze de torenhoge gemaakte verliezen op termijn goed gaan maken met het volgende. Een flinke kredietopslag omdat je bank over een tijdje jouw toko bij nader inzien toch niet zo ziet zitten. Zelf verhuur ik het eea en heb altijd elke maand netjes betaald maar moest het afgelopen maand toch met een hele hoop cijfers over de brug komen. Waarom? Stel mijn renteperiode loopt over 1 jaar vast dan is de kans groot dat ze gaan zeggen, sorry meneer, we doen er toch maar een procentje risico opslag bij.

 

Ik weet niet of het bij HL is toegestaan maar als je me een PM stuurt kan ik je twee adressen geven van tussenpersonen waar ik je met een gerust hart naar toe durf te sturen.

 

Verder heb ik op IEX altijd met veel interesse een hypotheekadviseur gevolgd.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 1

Spam direct afstraffen ja! Wees gerust ...

 

Gezien het aantal pp wat ik al heb "doorverwezen" had ik al lang een verzoek om provisie kunnen indienen. Maar dat is niet mijn stijl.

HS is mooi forum en als we elkaar wat vooruit helpen wordt de wereld net wat beter voor heren en dames ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Daddy Cool,

Dank voor uw uitgebreide reactie, daar hebben we zeker wat aan en willen graag gebruik maken van uw aanbod informatie toe te zenden.

Als je je hier registreert mag je kiezen uit wel of niet je mailadres zichtbaar, ik heb gekozen voor onzichtbaar, maar ik denk dus dat ik gewoon mijn mailadreskan geven...hoe doe ik dat via uw profiel?

Grt,

Esther

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.