Wij zijn erkernd door het minsterie van onderwijs en mogen daarom les geven op een middelbare school binnen het vak CKV.
Onderwijs heeft een vrijstelling van BTW. Maar hoe gaat het dan precies met de spullen die wij meenemen. Het gaat hier om lampen, dimmers, lichttafels etc.
Ik heb hier de volledige BTW van terug gekregen.
Mocht ik deze verhuren aan de school, heb ik dan nog steeds recht op voledige BTW teruggave? Of gaat dit in verhouding (zie voorbeeld)
Voorbeeld:
omzet met 19% BTW = 100.000
omzet met vrijstelling BTW = 10.000
Krijg ik dan nog steeds alle BTW terug? Of krijg ik dan 90% van de BTW terug die aan mij berekend wordt?
Volgens de belastingdienst heb ik rcht op volledige teruggave. Maar dat lijkt me niet logisch. Een school mag immers ook geen BTW terugvragen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Wij zijn erkernd door het minsterie van onderwijs en mogen daarom les geven op een middelbare school binnen het vak CKV.
Onderwijs heeft een vrijstelling van BTW. Maar hoe gaat het dan precies met de spullen die wij meenemen. Het gaat hier om lampen, dimmers, lichttafels etc.
Ik heb hier de volledige BTW van terug gekregen.
Mocht ik deze verhuren aan de school, heb ik dan nog steeds recht op voledige BTW teruggave? Of gaat dit in verhouding (zie voorbeeld)
Voorbeeld:
omzet met 19% BTW = 100.000
omzet met vrijstelling BTW = 10.000
Krijg ik dan nog steeds alle BTW terug? Of krijg ik dan 90% van de BTW terug die aan mij berekend wordt?
Volgens de belastingdienst heb ik rcht op volledige teruggave. Maar dat lijkt me niet logisch. Een school mag immers ook geen BTW terugvragen.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24968-onderwijs-en-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag