• 0

oem producten uit china

Hallo,

 

ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind....

 

Wat zijn precies oem producten, ik kan een nintendo wii remote uit china kopen voor weinig geld en daar staat gewoon wii op en is volgens mij echt of anders niet van echt te onderscheiden. Hij is met verpakking te krijgen (in het chinees) en zonder, zonder is hij iets goedkoper.

Ik wil deze gaan importeren voor de verkoop in Nederland maar mag dit?

Ik kan nergens iets over oem vinden wat hiermee van doen heeft omdat er gewoon wii op staat.

 

Mag deze verkocht worden in nederland, moet er dan vermeld worden dat het een oem product betreft?

 

Ik hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord over kan geven en geen doorverwijzing naar een site.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

In china vind je de wiii, de wi en de we en allemaal zijn ze nep.

Zullen ze hetzelfde doen? Vast wel (een beetje). De naam wii mag in ieder geval zeker niet.

Verder, tot hoe ver reikt het intellectueel eigendomsrecht van nintendo? Geen idee, vroeger had ik ooit wel ook een playstation controller kloon, die haalde je gewoon bij de bart smit.

 

edit OEM betekent overigens original equipment manufacturing en dat houdt in deze context in dat jij er je evt jouw eigen merkje op zou mogen plakken als je er genoeg van besteld

Link naar reactie
  • 0

als het wii remote's zijn van onder andere focalprice & dealextreme dan zou ik er niet aan beginnen. Kennis van mij heeft het ook gedaan op kleine schaal, maar het was echt waardeloos spul. Reageert slecht, "voelt" minder lekker dus daar gaan je klanten zonder enige twijfel over klagen (en terecht).

Link naar reactie
  • 0

als het wii remote's zijn van onder andere focalprice & dealextreme dan zou ik er niet aan beginnen. Kennis van mij heeft het ook gedaan op kleine schaal, maar het was echt waardeloos spul.

ik kan me zolangzamerhand niet aan de indruk ontrekken dat de goederen die daar vandaan komen allemaal ramsj handel is, en worden we inmiddels ook overspoeld met 'importeurs' .. :-\

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Uit China komen - behalve ramsj en rotzooi - ook uitstekende producten.

Je moet alleen de nodige tijd besteden aan het zoeken naar een goede en betrouwbare leverancier.

Die moet je zelf bezoeken of laten bezoeken, langdurig communiceren wat je wil en hoe je het wilt.

En dan nog kwaliteitscontroles laten uitvoeren. dat kan niet genoeg benadrukt worden. Alle grote bedrijven die daar produceren hebben hun eigen westerse kwaliteitscontroleurs of managers daar rond lopen. er zitten niet voor niets zoveel expats in China. Dit is dus gelijk het probleem van al die kleine "importeurs" die een paar dossjes of een paar artikelen willen importeren. Daar is nergens budget voor en dan krijg je dus alle problemen die hier in het forum voorbijkomen.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 2

Standaard vraag zou moeten zijn wanneer er een topic over de volgende onderwerpen gestart wordt :

 

- goedkope mobiele telefoons (nokia, iphone)

- goedkope laptops

- goedkope memorycards

(vul aan waar nodig)

 

" Dit is een ondernemers forum, bent U een ondernemer ?"

 

Vaak is het antwoord dan; nee, maar ik ben me aan het orienteren of er mogelijkheden zijn etc etc...

 

Mijn spamfilter staat zo ingesteld dat op bovenstaande woorden email direkt naar de prullenbak verplaatst wordt.

 

TS neemt niet eens de moeite om in google de term OEM produkten te zoeken... laat staan de zoekfunktie in HL

Link naar reactie
  • 0

Hoi Paul,

 

Een reus voor je laatste zin, die ook bij mij boven kwam drijven toen ik dit draadje las.

 

Echter, ondernemers-in-spé horen hier n.m.m. zonder meer thuis, maar geen lieden die zich inlaten met zogenaamd goedkope merkproducten uit Verweggistan. Die marktverziekers maken een hoop kapot en dan bedoel ik niet alleen de markt.

 

Ik zeg niet dat TS zo iemand is, maar het lijkt er wel een beetje op.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik zal je even helpen.

De producten die jij waarschijnlijk gezien hebt, zijn origineel afkomstig uit Japan. Daar zijn de Wii remotes goedkoper. Ik heb er zelf ook een aantal besteld en ze werken goed!

Waarschijnlijk zijn ze wel refurbished ofzo iets dergelijks.

 

Jammer dat er gelijk weer gedacht wordt aan namaak.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal je even helpen.

De producten die jij waarschijnlijk gezien hebt, zijn origineel afkomstig uit Japan. Daar zijn de Wii remotes goedkoper. Ik heb er zelf ook een aantal besteld en ze werken goed!

Waarschijnlijk zijn ze wel refurbished ofzo iets dergelijks.

 

Jammer dat er gelijk weer gedacht wordt aan namaak.

 

 

 

Dus als jij vindt dat ze goed werken is het gegarandeerd geen namaak?

Link naar reactie
  • 0

Ik zal je even helpen.

De producten die jij waarschijnlijk gezien hebt, zijn origineel afkomstig uit Japan. Daar zijn de Wii remotes goedkoper. Ik heb er zelf ook een aantal besteld en ze werken goed!

Waarschijnlijk zijn ze wel refurbished ofzo iets dergelijks.

 

Jammer dat er gelijk weer gedacht wordt aan namaak.

 

 

 

Dat waren inderdaad de wii remotes die ik bedoelde. Als ik heel eerlijk ben en ze naast elkaar leg merk je het gelijk. Die zogenaamde "japanse wii remotes" zijn naar mijn idee pure namaak. Zowel qua design(paar afwijkingen), knopjes die minder werken en om maar niet te beginnen over de bewegingssensors.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat waren inderdaad de wii remotes die ik bedoelde. Als ik heel eerlijk ben en ze naast elkaar leg merk je het gelijk. Die zogenaamde "japanse wii remotes" zijn naar mijn idee pure namaak. Zowel qua design(paar afwijkingen), knopjes die minder werken en om maar niet te beginnen over de bewegingssensors.

 

 

Oja, toevoeging, het geluid kan niet aangepast worden. Deze staat standaard op levensgevaarlijk hard en kan niet zachter.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind....

 

Wat zijn precies oem producten, ik kan een nintendo wii remote uit china kopen voor weinig geld en daar staat gewoon wii op en is volgens mij echt of anders niet van echt te onderscheiden. Hij is met verpakking te krijgen (in het chinees) en zonder, zonder is hij iets goedkoper.

Ik wil deze gaan importeren voor de verkoop in Nederland maar mag dit?

Ik kan nergens iets over oem vinden wat hiermee van doen heeft omdat er gewoon wii op staat.

 

Mag deze verkocht worden in nederland, moet er dan vermeld worden dat het een oem product betreft?

 

Ik hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord over kan geven en geen doorverwijzing naar een site.

 

Alvast bedankt.

 

Er zijn inderdaad veel OEM Wii-accessoires te vinden in China. Deze kunnen ingevoerd worden mits het geen namaak is. Dat wil zeggen: alle logo's en namen mogen, zolang het geen beschermde logo's en namen zijn. Lijken de Wii-remotes in jouw geval 100% op originele exemplaren, dan kunnen de Wii-remotes alsnog als namaak gezien worden en bestaat idd de kans dat ze niet over de grens komen.

Ben je nog steeds geinteresseerd in OEM Wii accessoires, doe dan inspiratie op bij http://www.dragon-electronics.com

Dragon electronics levert hoge kwaliteit OEM Wii accessoires afkomstig uit China.

Compass Projects is een Procurement Service Provider.

Met de kennis en ervaringen in huis hoop ik HL-ondernemers te helpen / inspireren.

www.compass-projects.com

Link naar reactie
  • 0

OEM producten zijn per definitie de originelen. Grote bedrijven zoals Philips, Apple, etc. etc. hebben allemaal fabricage of assemblage in China. Soms in eigen fabrieken (100 % of joint venture) soms laten ze dit maken door een Chinees bedrijf dat aan hun standaarden moet voldoen en OEM produkten (original equipment manufacturer) kunnen maken. Deze bedrijven zullen - als het goed is - in de regel niet aan derden leveren, maar alleen aan hun eigen opdrachtgever.

In China zit bijv. de firma TPV die LED tv's maakt voor o.a. Philips en LG. Bijna alle magnetrons ter wereld komen uit één fabriek, die van Galanz in de provincie Guangdong. Recent maakt men ze nu ook onder hun eigen merknaam, te koop bij o.a. Mediamarkt en Blokker.

Het is dus vrij moeilijk, zo niet onmogelijk om originele produkten rechtstreeeks vanaf een OEM fabriek te kopen. Wellicht dat er wat handelaren zijn die partijen doorverkopen tegen lagere prijzen, maar dit is allemaal een beetje in het "grijze" circuit.

Je bent nooit de officiële importeur van het produkt, bij Wii is dat Brandsteder nog steeds geloof ik als importeur van Sony.

 

Hallo,

 

ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind....

 

Wat zijn precies oem producten, ik kan een nintendo wii remote uit china kopen voor weinig geld en daar staat gewoon wii op en is volgens mij echt of anders niet van echt te onderscheiden. Hij is met verpakking te krijgen (in het chinees) en zonder, zonder is hij iets goedkoper.

Ik wil deze gaan importeren voor de verkoop in Nederland maar mag dit?

Ik kan nergens iets over oem vinden wat hiermee van doen heeft omdat er gewoon wii op staat.

 

Mag deze verkocht worden in nederland, moet er dan vermeld worden dat het een oem product betreft?

 

Ik hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord over kan geven en geen doorverwijzing naar een site.

 

Alvast bedankt.

 

Er zijn inderdaad veel OEM Wii-accessoires te vinden in China. Deze kunnen ingevoerd worden mits het geen namaak is. Dat wil zeggen: alle logo's en namen mogen, zolang het geen beschermde logo's en namen zijn. Lijken de Wii-remotes in jouw geval 100% op originele exemplaren, dan kunnen de Wii-remotes alsnog als namaak gezien worden en bestaat idd de kans dat ze niet over de grens komen.

Ben je nog steeds geinteresseerd in OEM Wii accessoires, doe dan inspiratie op bij http://www.dragon-electronics.com

Dragon electronics levert hoge kwaliteit OEM Wii accessoires afkomstig uit China.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Theoretisch klopt het wat je zegt. Volledig mee eens. Maar in de praktijk kom je meer dingen tegen die OEM worden genoemd. Producten waarbij logo/naam/verpakking toegevoegd moeten worden voordat ze de retail in kunnen worden aangeboden als OEM. Hopelijk helpt dit.

 

OEM producten zijn per definitie de originelen. Grote bedrijven zoals Philips, Apple, etc. etc. hebben allemaal fabricage of assemblage in China. Soms in eigen fabrieken (100 % of joint venture) soms laten ze dit maken door een Chinees bedrijf dat aan hun standaarden moet voldoen en OEM produkten (original equipment manufacturer) kunnen maken. Deze bedrijven zullen - als het goed is - in de regel niet aan derden leveren, maar alleen aan hun eigen opdrachtgever.

In China zit bijv. de firma TPV die LED tv's maakt voor o.a. Philips en LG. Bijna alle magnetrons ter wereld komen uit één fabriek, die van Galanz in de provincie Guangdong. Recent maakt men ze nu ook onder hun eigen merknaam, te koop bij o.a. Mediamarkt en Blokker.

Het is dus vrij moeilijk, zo niet onmogelijk om originele produkten rechtstreeeks vanaf een OEM fabriek te kopen. Wellicht dat er wat handelaren zijn die partijen doorverkopen tegen lagere prijzen, maar dit is allemaal een beetje in het "grijze" circuit.

Je bent nooit de officiële importeur van het produkt, bij Wii is dat Brandsteder nog steeds geloof ik als importeur van Sony.

 

Hallo,

 

ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind....

 

Wat zijn precies oem producten, ik kan een nintendo wii remote uit china kopen voor weinig geld en daar staat gewoon wii op en is volgens mij echt of anders niet van echt te onderscheiden. Hij is met verpakking te krijgen (in het chinees) en zonder, zonder is hij iets goedkoper.

Ik wil deze gaan importeren voor de verkoop in Nederland maar mag dit?

Ik kan nergens iets over oem vinden wat hiermee van doen heeft omdat er gewoon wii op staat.

 

Mag deze verkocht worden in nederland, moet er dan vermeld worden dat het een oem product betreft?

 

Ik hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord over kan geven en geen doorverwijzing naar een site.

 

Alvast bedankt.

 

Er zijn inderdaad veel OEM Wii-accessoires te vinden in China. Deze kunnen ingevoerd worden mits het geen namaak is. Dat wil zeggen: alle logo's en namen mogen, zolang het geen beschermde logo's en namen zijn. Lijken de Wii-remotes in jouw geval 100% op originele exemplaren, dan kunnen de Wii-remotes alsnog als namaak gezien worden en bestaat idd de kans dat ze niet over de grens komen.

Ben je nog steeds geinteresseerd in OEM Wii accessoires, doe dan inspiratie op bij http://www.dragon-electronics.com

Dragon electronics levert hoge kwaliteit OEM Wii accessoires afkomstig uit China.

Compass Projects is een Procurement Service Provider.

Met de kennis en ervaringen in huis hoop ik HL-ondernemers te helpen / inspireren.

www.compass-projects.com

Link naar reactie
  • 0

Ala naam en logo moet worden toegevoegd op een produkt dan is dat per definitie een origineel produkt. Om maar even bij Apple te blijven, dit bedrijf zal echt niet toestaan dat zomaar een fabriek hun logo op een produkt zet als dit niet in opdracht van Apple volgens hun standaarden gemaakt wordt. Dat er in China veel van dit soort praktijken plaatsvind of dat een naam en logo een klein beetje worden aangepast zodat het lijkt op het origineel, maar dit niet is moge duidelijk zijn. Dat kun je in China op straat overal zien. Omgekeerde Nike logo's, Nokio i.p.v. Nokia etc. etc.

 

 

Theoretisch klopt het wat je zegt. Volledig mee eens. Maar in de praktijk kom je meer dingen tegen die OEM worden genoemd. Producten waarbij logo/naam/verpakking toegevoegd moeten worden voordat ze de retail in kunnen worden aangeboden als OEM. Hopelijk helpt dit.

 

OEM producten zijn per definitie de originelen. Grote bedrijven zoals Philips, Apple, etc. etc. hebben allemaal fabricage of assemblage in China. Soms in eigen fabrieken (100 % of joint venture) soms laten ze dit maken door een Chinees bedrijf dat aan hun standaarden moet voldoen en OEM produkten (original equipment manufacturer) kunnen maken. Deze bedrijven zullen - als het goed is - in de regel niet aan derden leveren, maar alleen aan hun eigen opdrachtgever.

In China zit bijv. de firma TPV die LED tv's maakt voor o.a. Philips en LG. Bijna alle magnetrons ter wereld komen uit één fabriek, die van Galanz in de provincie Guangdong. Recent maakt men ze nu ook onder hun eigen merknaam, te koop bij o.a. Mediamarkt en Blokker.

Het is dus vrij moeilijk, zo niet onmogelijk om originele produkten rechtstreeeks vanaf een OEM fabriek te kopen. Wellicht dat er wat handelaren zijn die partijen doorverkopen tegen lagere prijzen, maar dit is allemaal een beetje in het "grijze" circuit.

Je bent nooit de officiële importeur van het produkt, bij Wii is dat Brandsteder nog steeds geloof ik als importeur van Sony.

 

Hallo,

 

ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind....

 

Wat zijn precies oem producten, ik kan een nintendo wii remote uit china kopen voor weinig geld en daar staat gewoon wii op en is volgens mij echt of anders niet van echt te onderscheiden. Hij is met verpakking te krijgen (in het chinees) en zonder, zonder is hij iets goedkoper.

Ik wil deze gaan importeren voor de verkoop in Nederland maar mag dit?

Ik kan nergens iets over oem vinden wat hiermee van doen heeft omdat er gewoon wii op staat.

 

Mag deze verkocht worden in nederland, moet er dan vermeld worden dat het een oem product betreft?

 

Ik hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord over kan geven en geen doorverwijzing naar een site.

 

Alvast bedankt.

 

Er zijn inderdaad veel OEM Wii-accessoires te vinden in China. Deze kunnen ingevoerd worden mits het geen namaak is. Dat wil zeggen: alle logo's en namen mogen, zolang het geen beschermde logo's en namen zijn. Lijken de Wii-remotes in jouw geval 100% op originele exemplaren, dan kunnen de Wii-remotes alsnog als namaak gezien worden en bestaat idd de kans dat ze niet over de grens komen.

Ben je nog steeds geinteresseerd in OEM Wii accessoires, doe dan inspiratie op bij http://www.dragon-electronics.com

Dragon electronics levert hoge kwaliteit OEM Wii accessoires afkomstig uit China.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Al mijn reacties zijn geplaatst om de ondernemer te helpen. Ik probeer de ondernemer niet te interesseren in "namaak producten". Ik deel alleen mijn ervaringen op het gebied van importeren. Regelmatig kom ik producten tegen die zich op het grijs-gebied bevinden.

gaat het om OEM Wii-remotes waarbij Wii en/of nintendo expliciet vermeld wordt (en ervan uitgaand dat het producten zijn die geproduceert zijn onder licentie van Nintendo), dan kun je nagaan bij de fabrikant of ze een 'exclusief-contract' heeft met een distribiteur in Nederland. Op dit moment is "Gameworld" de grootste distribiteur van game console en accessiores. Hopelijk heb je hier wat aan.

Ala naam en logo moet worden toegevoegd op een produkt dan is dat per definitie een origineel produkt. Om maar even bij Apple te blijven, dit bedrijf zal echt niet toestaan dat zomaar een fabriek hun logo op een produkt zet als dit niet in opdracht van Apple volgens hun standaarden gemaakt wordt. Dat er in China veel van dit soort praktijken plaatsvind of dat een naam en logo een klein beetje worden aangepast zodat het lijkt op het origineel, maar dit niet is moge duidelijk zijn. Dat kun je in China op straat overal zien. Omgekeerde Nike logo's, Nokio i.p.v. Nokia etc. etc.
Theoretisch klopt het wat je zegt. Volledig mee eens. Maar in de praktijk kom je meer dingen tegen die OEM worden genoemd. Producten waarbij logo/naam/verpakking toegevoegd moeten worden voordat ze de retail in kunnen worden aangeboden als OEM. Hopelijk helpt dit.
OEM producten zijn per definitie de originelen. Grote bedrijven zoals Philips, Apple, etc. etc. hebben allemaal fabricage of assemblage in China. Soms in eigen fabrieken (100 % of joint venture) soms laten ze dit maken door een Chinees bedrijf dat aan hun standaarden moet voldoen en OEM produkten (original equipment manufacturer) kunnen maken. Deze bedrijven zullen - als het goed is - in de regel niet aan derden leveren, maar alleen aan hun eigen opdrachtgever.In China zit bijv. de firma TPV die LED tv's maakt voor o.a. Philips en LG. Bijna alle magnetrons ter wereld komen uit één fabriek, die van Galanz in de provincie Guangdong. Recent maakt men ze nu ook onder hun eigen merknaam, te koop bij o.a. Mediamarkt en Blokker.Het is dus vrij moeilijk, zo niet onmogelijk om originele produkten rechtstreeeks vanaf een OEM fabriek te kopen. Wellicht dat er wat handelaren zijn die partijen doorverkopen tegen lagere prijzen, maar dit is allemaal een beetje in het "grijze" circuit.Je bent nooit de officiële importeur van het produkt, bij Wii is dat Brandsteder nog steeds geloof ik als importeur van Sony.
Hallo,ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind....Wat zijn precies oem producten, ik kan een nintendo wii remote uit china kopen voor weinig geld en daar staat gewoon wii op en is volgens mij echt of anders niet van echt te onderscheiden. Hij is met verpakking te krijgen (in het chinees) en zonder, zonder is hij iets goedkoper.Ik wil deze gaan importeren voor de verkoop in Nederland maar mag dit?Ik kan nergens iets over oem vinden wat hiermee van doen heeft omdat er gewoon wii op staat.Mag deze verkocht worden in nederland, moet er dan vermeld worden dat het een oem product betreft?Ik hoop dat iemand me hier een duidelijk antwoord over kan geven en geen doorverwijzing naar een site.Alvast bedankt.
Er zijn inderdaad veel OEM Wii-accessoires te vinden in China. Deze kunnen ingevoerd worden mits het geen namaak is. Dat wil zeggen: alle logo's en namen mogen, zolang het geen beschermde logo's en namen zijn. Lijken de Wii-remotes in jouw geval 100% op originele exemplaren, dan kunnen de Wii-remotes alsnog als namaak gezien worden en bestaat idd de kans dat ze niet over de grens komen.Ben je nog steeds geinteresseerd in OEM Wii accessoires, doe dan inspiratie op bij http://www.dragon-electronics.comDragon electronics levert hoge kwaliteit OEM Wii accessoires afkomstig uit China.

Compass Projects is een Procurement Service Provider.

Met de kennis en ervaringen in huis hoop ik HL-ondernemers te helpen / inspireren.

www.compass-projects.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.