• 0

inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet + zorgtoeslag

ik heb 2 verschillende vragen, hopelijk kan iemand mij helpen

 

zorgverzekeringswet

Ik ben mn voorlopige aanslag 2010 aan het wijzigen, tot vorig jaar had ik inkomsten uit overige werkzaamheden, vanaf vorig jaar ben ik ondernemer voor de IB, ik heb dus nog niet zoveel ervaring met de papieren invullen :-[

 

Stel ik verwacht een winst van 7500 euro. Daar gaat de zelfstandigen- en startersaftrek nog vanaf dus kom ik op 0.

Is mijn loon ZVW nou 7500 of 0?

 

En dan de volgende vraag;

hebt u bij de winst loon (incl vergoeding ZVW) meegeteld, waarover inkomensafhankelijke bijdrage ZVW wordt ingehouden

Is dat eventueel loon van een wg-er ofzo? Dat dacht ik te begrijpen uit andere topics, maar dat heeft toch niets met winst te maken ???

 

zorgtoeslag

Mij is verteld dat dat ik als inkomen mijn netto winst (7500) in moet vullen. Als ik het echter ga invullen, blijkt dat je je verzamelinkomen moet aangeven en dat komt weer op 0.

Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven?

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stel ik verwacht een winst van 7500 euro. Daar gaat de zelfstandigen- en startersaftrek nog vanaf dus kom ik op 0.

Is mijn loon ZVW nou 7500 of 0?

 

0

 

 

hebt u bij de winst loon (incl vergoeding ZVW) meegeteld, waarover inkomensafhankelijke bijdrage ZVW wordt ingehouden

Is dat eventueel loon van een wg-er ofzo? Dat dacht ik te begrijpen uit andere topics, maar dat heeft toch niets met winst te maken ???

 

Ja, bedoeld wordt inkomsten uit dienstbrekking. De inkomensafhankelijke bijdrage ZVW die op loon is ingehouden wordt in mindering gebracht op de inkomensafhankelijke bijdrage ZVW die verschuldigd is over de winst.

 

Mij is verteld dat dat ik als inkomen mijn netto winst (7500) in moet vullen. Als ik het echter ga invullen, blijkt dat je je verzamelinkomen moet aangeven en dat komt weer op 0.

 

Je moet het verzamelinkomen aangeven.

 

Link naar reactie
  • 0

ik snap je twijfel

maar ik heb een hondenuitlaatservice, dat verdient helaas maar weinig..

maar zo'n 30 uur in de week

mn grootste kostenpost is mn auto (kilometervergoeding a 19 cent/km)

de belastingdienst twijfelde ook tijdens het startersbezoek ;) maar het klopt dus wel, ik haal die uren wel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.