• 0

Nieuw leven inblazen van mijn bedrijf.

Dit stukje is niet zozeer een vraag maar meer een stuk waarin ik mijn verhaal kwijt wil. Als dit de verkeerde plaatst is hoor ik het wel.

 

 

Ik ben al jaren de trotse eigenaar van dit bedrijf. Een aantal jaar geleden was mijn bedrijf goedlopend en redelijk winstgevend. Maar door de omstandigheden en de drukte van mijn werk is het de afgelopen drie jaar helemaal in het slop geraakt.

 

Nu wil ik de komende tijd er alles aan doen om het opnieuw winstgevend te maken.

Maar door de drukte met mijn werk kan ik er mij er niet full time voor inzetten.

 

De volgende dingen heb ik ondernomen:

 

-

[*]Ik ben op zoek gegaan naar 2 jonge werknemers die de shows gaan draaien. ZIj zullen ook meehelpen met de promotie en marketing. Zij werken op provisie basis. Hoe meer opdrachten er binnen komen hoe hoger hun uurloon.

[*]Ik ga een nieuwe website laten bouwen zie hier

[*]Ik ga op zoek naar zoekmachine's en andere verzamelsites waar ik de drive in kan aanmelden.

 

Ik hou jullie graag op de hoogte over de vooruit gang en hoop dat jullie af en toe wat tips kunnen achterlaten.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

Ik heb ook weel een leuk idee, laat professionele flyers maken en leg die in bepaalde winkels of restaurants neer of hang ze daar op. Zo zul je weer wat klanten werven. Verder zou ik een beetje mond-op-mond reclame maken dat werkt meestal het beste.

 

Hopelijk kun je er wat mee.

 

Succes.

 

Met vriendelijke groet,

Nick van Beers

Link naar reactie
  • 0

Kijk kritisch naar wat de doelgroep is die u uiteindelijk wilt bereiken. Ga na waar deze doelgroep zich vaak bevind en probeer op die plekken flyers neer te leggen of andere acties te organiseren.

 

vb. Als bruiloften veel en leuk werk opleveren probeer je dan te laten zien op bijvoorbeeld trouwbeurzen.

http://www.maximizemedia.nl

 

MaximizeMedia ontwerpt en ontwikkelt creatieve websites en webapplicaties waarbij we een grote passie hebben voor de gebruikersbeleving.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels aan het kijken welke bruidsbeurzen interessant zijn. Maar wat een prijzen zeg. Geen wonder dat er geen drive in shows op die beurzen staan.

Behalve dat de prijzen hoog zijn, krijg je er ook maar weinig voor terug vind ik.

 

Ik heb ook geprobeert een vorstel te maken in de vorm van een samenwerking. Maar daar hadden de meeste geen interesse in.

Link naar reactie
  • 0
Ik ben al jaren de trotse eigenaar van dit bedrijf. Een aantal jaar geleden was mijn bedrijf goedlopend en redelijk winstgevend. Maar door de omstandigheden en de drukte van mijn werk is het de afgelopen drie jaar helemaal in het slop geraakt.

 

Maar wat is nu het probleem? Door de drukte van je werk kun je je werk niet meer doen? :-\

Of is The Galaxy eigenlijk een hobby die je naast je eigenlijke werk doet?

 

Ik zou zeggen: begin met focussen. Je kunt geen bedrijf opzetten als andere zaken eigenlijk belangrijker zijn. Stort je erop, of draag het aan anderen over.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Focussen en zorgen dat je bedrijf gevonden wordt....door op effectieve wijze te adverteren, flyeren misschien google adwords??

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Als ik je verhaal zo lees is het zo wanneer jij minder tijd in je onderneming steekt het ook minder opleverd.

 

Je zult dan onderdelen moeten uitbesteden of automatiseren. Kritisch kijken naar waar jij je tijd in steekt (dit moet het onderdeel zijn waar het meeste rendement uit te behalen valt).

 

Je zou kunnen beginnen om een nieuwsbrief op je site te starten waar je bijvoorbeeld via een Ebook of Audio bestand je expertise laat blijken. Men is dan eerder geneigd om jou aan te nemen.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Uit dat andere werk haal ik genoeg geld over om goed van te leven. HEt andere werk is trouwens ook een eigen onderneming, dus ontslag indienen zal moeilijk gaan.

 

Als ik mijn ene onderneming zou opzeggen en volledig zou gaan voor de drive in show, heb ik geen werknemers nodig. Maar dat is geen optie.

Daarnaast werken de werknemers op provisie basis, dus verdienen zij zichzelf terug.

 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Link naar reactie
  • 1

Weer even een korte update.

 

Ik heb een nieuwe site laten maken en zijn met z'n drieen hard bezig allerlei mensen, verenigingen en scholen te benaderen.

 

De eerste opdracht is al binnen.

 

Vervolgstappen zijn adverteren via google, een mailing naar alle middelbare scholen en het maken van duidelijke foto's van de opstelling zodat we deze op de site kunnen zetten. A.s. zaterdag komt er een fotograaf die voor een goede lunch wel wat foto's wil maken van de set.

 

En dan nu maar hopen dat alles gaat werken. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
  • 1

heb eind jaren 80 begin 90 zelf een drive-in show gehad.

volgens mij is het momenteel goed te doen om een drive-in show uit te baten: apparatuur is veel compacter en goedkoper

 

nog wat tips:

 

misschien kun je jouw diensten ook aanbieden via artiesten bureaus

wellicht kan je combi-deals maken met zangers of coverbands

denk ook aan bedrijfsfeesten (vergeet ook (semi-) overheid niet)

 

 

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

nog een tip voor de website: denk eens aan wordpress.

dit is eigenlijk blogging software, je kunt er ook echter heel snel complete sites mee opzetten

 

veel succes.

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

heb eind jaren 80 begin 90 zelf een drive-in show gehad.

volgens mij is het momenteel goed te doen om een drive-in show uit te baten: apparatuur is veel compacter en goedkoper

 

nog wat tips:

 

misschien kun je jouw diensten ook aanbieden via artiesten bureaus

wellicht kan je combi-deals maken met zangers of coverbands

denk ook aan bedrijfsfeesten (vergeet ook (semi-) overheid niet)

Ik heb wel het idee dat er nu een stuk meer concurrentie is die nergens op slaat en de prijzen aardig verziekt. Persoonlijk had ik mijn beste tijden toen ik een deal had met een verhuurbedrijf. Zij plaatsen in de middag alle apparatuur (handig want je kan super simpel schalen nagelang de grootte en de wensen van de klant). 's Nachts werd alles meteen weer opgehaald, uiteraard een gezellig biertje daarna ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

heb eind jaren 80 begin 90 zelf een drive-in show gehad.

volgens mij is het momenteel goed te doen om een drive-in show uit te baten: apparatuur is veel compacter en goedkoper

 

nog wat tips:

 

misschien kun je jouw diensten ook aanbieden via artiesten bureaus

wellicht kan je combi-deals maken met zangers of coverbands

denk ook aan bedrijfsfeesten (vergeet ook (semi-) overheid niet)

 

Ik ben hier wel mee bezig geweest, maar er blijft veel te veel bij die bureaus hangen en ze doen eigenlijk niks voor je. Mensen kunnen tegenwoordig heel goed zelf zoeken en oordelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel het idee dat er nu een stuk meer concurrentie is die nergens op slaat en de prijzen aardig verziekt. Persoonlijk had ik mijn beste tijden toen ik een deal had met een verhuurbedrijf. Zij plaatsen in de middag alle apparatuur (handig want je kan super simpel schalen nagelang de grootte en de wensen van de klant). 's Nachts werd alles meteen weer opgehaald, uiteraard een gezellig biertje daarna ;)

 

Door de lage prijzen heb je veel hobbie showtjes, die slechte kwaliteit leveren en heel vaak hun ding niet na kunnen komen.

 

Het is ook wel een veel gehoorde klacht. Aan de andere kant is het ook wel een kant van de markt waar we niet in willen zitten. Wij zijn niet de duurste maar zeker ook niet de goedkoopste en soms raak je een klant kwijt omdat iemand anders onder je prijs gaat zitten, maar heel vaak zie je die ook vanzelf weer terugkomen.

 

Maar die deal met het verhuurbedrijf hebben wij ook, daardoor kunnen wij ook hele grote shows neerzetten en toch een scherpe prijs hanteren.

Link naar reactie
  • 0

Begin 'opnieuw', dus opnieuw vaststellen 'Wie ben ik' en 'wat heb ik te bieden', 'wat voeg ik toe'...

 

Als je dit beantwoord hebt, of reeds bekend is bij je kan je beginnen aan het actiever vermarkten van je product.

 

Heb je trouwens enig idee hoe je doelgroep zoekt naar dit soort diensten? Weet je wie je concurrenten zijn? Waarin verschillen ze? Dit lijkt me essentiele informatie, anders ga je met hagel schieten denk ik..

 

Ik denk dat een antwoord op bovenstaande vragen je al veel informatie oplevert over de markt. Dus jouw weer info geeft hoe je bedrijf richting te geven.

 

Good luck

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.