• 0

Eindbalans/beginbalans Snelstart

Ik ben afgelopen september begonnen als zelfstandig ondernemer. Voor de boekhouding gebruik ik het programma Snelstart. Snelstart heeft bij het afsluiten van boekjaar 2009 en het herberekenen van de openingsbalans van 2010 de volgende 2 posten op de tussenrekening balans gezet,

 

Debet 1100 bank 284,60

Credit 612 Prive opname/storting 1.287,90

 

Het saldo van de tussenrekening is hierdoor 1.003,30. Deze rekening hoort glad te lopen. Ik moet dus nog een boeking maken om het saldo nul te krijgen maar weet niet goed welke boeking ik hiervoor moet maken.

 

Heeft iemand een suggestie hoe ik het saldo op 0 krijg?

 

Alvast bedankt voor de input!

 

Groeten,

Henk

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

de tussenrekening is volgens mij bedoeld om niet glad te lopen. Hij is de compensatierekening voor in te voeren balanssaldi.

hij blijft gedurende het jaar op deze waarde staan als je geen openingsbalanscorrecties maakt. En op de eindbalans zal hij ook zichtbaar blijven.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de handleiding erop nageslagen van Snelstart en daarin staat vermeld dat de tussenrekening glad hoort te lopen. Vandaar dat ik ook een boeking wilde maken om deze op 0 te krijgen.

 

Als ik het dus goed begrijp is het geen probleem dat deze niet op 0 staat? En wat voor openingsbalanscorrectie zou ik eventueel kunnen maken?

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet ontstaan er bij het jaar afsluiten met Snelstart alleen een verschil in de btw en niet in de andere grootboekrekeningen. Het volgende kun je doen. Draai de saldibalans van 2009 uit en open vervolgens het dagboek 2010.

Als het goed is moet er een verschil (saldo) zijn. Loop de bedragen van de beginbalans na aan de hand van de uitgedraaide saldibalans.

Sommige grootboekrekeningen moet je toch aanpassen, denk bijvoorbeeld aan de prive mutaties. Pas daar het grootboekrekeningnummer aan van bedrijfsvermogen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.