• 0

Studenten ondernemers/ Jonge ondernemers organisatie in oprichting

Voor een nieuw initiatief waarbij jonge ondernemers/ studentondernemers als doelgroep fungeren zijn we op zoek naar ideeën. Het initiatief is landelijk en heeft als kern informatie bundelen om het totale aanbod beter in kaart te brengen.

We zijn op zoek naar spontane suggesties en/of ideeën vooral van mensen die al even ondernemer zijn en jonge ondernemers die bijvoorbeeld actief mee willen doen.

We willen benadrukken dat het geen Vakbond/belangenorganisatie gaat worden maar vooral praktische ondernemende insteek heeft.

De rechtsvorm is een stichting.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor een nieuw initiatief waarbij jonge ondernemers/ studentondernemers als doelgroep fungeren zijn we op zoek naar ideeën. Het initiatief is landelijk en heeft als kern informatie bundelen om het totale aanbod beter in kaart te brengen.

 

Sorry, maar dit snap ik niet (de rest ook niet trouwens). Met name de tweede zin. Welk aanbod, welke informatie en in welke vorm?

Graag nadere toelichting wat je gaat doen en waarvoor je ideeen wilt hebben

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Voor een nieuw initiatief waarbij jonge ondernemers/ studentondernemers als doelgroep fungeren zijn we op zoek naar ideeën. Het initiatief is landelijk en heeft als kern informatie bundelen om het totale aanbod beter in kaart te brengen.

 

Sorry, maar dit snap ik niet (de rest ook niet trouwens). Met name de tweede zin. Welk aanbod, welke informatie en in welke vorm?

Graag nadere toelichting wat je gaat doen en waarvoor je ideeen wilt hebben

 

Frans

 

Goed korter

We hebben ideeen nodig voor:

- Het versterken van samenwerking tussen studentondernemers

- Welke activiteiten kun je hiervoor organiseren

- Hoe kun je het beste coaches inzetten bij studentondernemers

- Wat zijn belangrijke onderwerpen voor op een congres ten bate van informatie uitwisselen

 

De informatie wordt gedeeld door een website, congres en lokale kennisevents.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hebben studentondernemers daar behoefte aan? En heb je hun om ideeën gevraagd?

 

Ik wilde net zeggen: sorry om je idee-ballon lek te prikken maar heeft een studentondernemer er behoefte aan om anders/speciaal te behandeld te worden t.o.v. de normale ondernemer? Ik heb er in ieder geval geen behoefte aan en zie mezelf meer als ondernemer dan als studentondernemer.

 

Daarnaast geef je aan dat je graag samenwerkingen wilt tussen de studentondernemers, maar hebben de studentondernemers hier behoefte aan? Of kiezen ze, net als alle anderen, uit de grote vijver die beschikbaar is met eventuele samenwerkingspartners. Ik heb persoonlijk meer behoefte om samen te werken met mensen waar in ik geloof en die mijn manier van zaken doen delen dan dat het perse studentondernemers moeten zijn.

 

Daarnaast denk ik dat bestaande bronnen genoeg platform bieden voor jongere ondernemers, dus ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal.

Link naar reactie
  • 0

Hebben studentondernemers daar behoefte aan? En heb je hun om ideeën gevraagd?

 

Ik wilde net zeggen: sorry om je idee-ballon lek te prikken maar heeft een studentondernemer er behoefte aan om anders/speciaal te behandeld te worden t.o.v. de normale ondernemer? Ik heb er in ieder geval geen behoefte aan en zie mezelf meer als ondernemer dan als studentondernemer.

 

Daarnaast geef je aan dat je graag samenwerkingen wilt tussen de studentondernemers, maar hebben de studentondernemers hier behoefte aan? Of kiezen ze, net als alle anderen, uit de grote vijver die beschikbaar is met eventuele samenwerkingspartners. Ik heb persoonlijk meer behoefte om samen te werken met mensen waar in ik geloof en die mijn manier van zaken doen delen dan dat het perse studentondernemers moeten zijn.

 

Daarnaast denk ik dat bestaande bronnen genoeg platform bieden voor jongere ondernemers, dus ik zie de toegevoegde waarde niet helemaal.

 

 

Bedankt voor de tips. Ik zal het bij het volgende overleg doorgeven.

Met betrekking op de laatste vragen

- Samenwerkingen doormiddel van consulten/freelance principe is het basisidee tot op het heden

- Platforms genoeg in principe alleen als je duidelijke meerwaarde kunt tonen wel, hierover loopt momenteel een onderzoek bij drie verschillende onderwijsinstellingen en loopt er algemeen info rondje bij diverse organisaties

- Doelgroep kan beter geformuleerd worden in jonge ondernemer ipv studentondernemer

 

Fijne avond

 

Link naar reactie
  • 0

Maar ik snap (als jouw doelgroep zijnde, ik ben 21 jaar en sinds 3,5 jaar ondernemer, sinds 3 jaar fulltime) niet precies wat je nu bedoelt.

 

Wil je een soort netwerk oprichten van studenten-/jonge ondernemers? Een soort van adviesbureau ("consulten") voor/door jonge ondernemers opstarten? Of wat is nu precies je bedoeling?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.