• 0

webwinkel met honden riemen en halsbanden

Omschrijving van je concept:

Mijn webwinkel www.bigdogboetiek.nl is nu 1 jaar open. Ik importeer halsbanden en riemen uit de Verenigde Staten en verkoop ze via mijn webwinkel. De halsbanden zijn allemaal hand gemaakt en dus uniek.

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Vooral in het begin heb ik veel berichten gestuurd via hyves en ben ik ook mijn eigen hyve begonnen. Ik stuur berichtjes naar mensen die lid zijn van honden gerelateerde hyves. Daarnaast heb ik google adwords geprobeerd zonder succes, ik heb betaalde advertenties op marktplaats en speurders gezet. Ik heb me aangemeld bij verschillende startpagina's helaas werd ik daar maar bij 2 opgezet. In december ben ik naar het NK dogdance geweest en daar ging de verkoop best wel goed.

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dagelijks heb ik 10-15 mensen op mijn site, helaas schaffen die geen producten aan. Ik zou graag meer bezoekers naar mijn site willen trekken die tegelijkertijd ook iets aanschaffen.

 

 

Over het gehele jaar bekeken:

Via Google analytics zie ik dat het weigeringspercentage 24% is. Bezoekers zijn gemiddeld 1:51 min. op de site.

De meeste bezoekers (70%) komen van een verwijzende site, 18% komen van zoekmachines en de overige 12% komen direct.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik verkoop halsbanden van merken waarvan ik ( op 1 merk na) de enige ben die ze in Nederland verkoop. Hiermee is de eigenaar verzekerd van een uniek product. De halsbanden voor kleinere honden zijn extra breed.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle tips zijn welkom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb de site bekeken, hieronder wat los commentaar :)

 

Als ik op de homepage kom dan schrikken de roze kleuren mij nogal af. De eerste indruk is zeer heftig en druk.

 

Tip: probeer het aantal gebruikte kleuren te reduceren zodat de site meer rustgevend is. Een rustige site nodigt eerder uit tot verder kijken.

 

De banner bovenaan lijkt nogal uitgerekt. Dit staat niet zo mooi.

 

De roze tekst is nauwelijks te lezen tegen de geelbruine achtergrond.

 

Bij contactgegevens staat enkel een email adres met "altijd binnen 48 uur antwoord op uw vraag!"

Dit is niet echt meer van deze tijd. Bovendien wekt het niet veel vertrouwen als er enkel een email adres staat. Waarom geen adres en telefoonnummer vermelden?

 

In het gastenboek staan de email adressen van de mensen die het boek getekend hebben zo vermeld. Dit kan er voor zorgen dat de mensen zeer veel spam ontvangen als die adressen door een zogenaamde crawler van een spammer opgepikt worden.

 

Hopelijk kan je iets met deze tips :)

 

Verder, waarom was adwords zonder succes? Voor de meeste webshops is adwords het middel om klanten te trekken. Ook als ik de percentages van waar de bezoekers vandaan komen bekijk, dan komt er relatief weinig van de zoekmachines. Misschien kan je iets van SEO doen? Hier op het forum is al veel geschreven over SEO, dus daar kan je zeker wat bruikbare tips uit halen!

Link naar reactie
  • 0

Bij contactgegevens staat enkel een email adres met "altijd binnen 48 uur antwoord op uw vraag!"

Dit is niet echt meer van deze tijd. Bovendien wekt het niet veel vertrouwen als er enkel een email adres staat. Waarom geen adres en telefoonnummer vermelden?

 

Wellicht kan je het hotmail-adres inruilen voor een ander adres? ik noem maar wat: info@domeinnaam.nl of contact@domeinnaam.nl, dat geeft in ieder geval meer vertrouwen dan een hotmail-adres lijkt me.

Daarnaast vind Ik de site erg rommelig, ik moet echt zoeken naar de producten. Daarnaast is het erg slecht leesbaar, zeker het roze.

 

Verder klopt de BTW berekening niet. Je moet ook BTW berekenen over de verzendkosten die jij doorberekend. Als voorbeeld heb ik een Caroline maat M in mijn winkelwagen zitten, die kost €21,95. Dit is exclusief BTW € 18,45 en de BTW is € 3,50. Vervolgens komt hier nog €1,49 bij waardoor de totale kosten op €23,44 komen.

 

Wat het moet zijn:

Caroline maat M €21,95

Verzendkosten €1,49

Totaal €23,44

BTW €3,74

Exclusief BTW €19,70

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels een aantal zaken veranderd. Het BTW-probleem bij de verzendkosten zijn ( als het goed is ) opgelost. Bij het contact formulier heb ik ipv hotmail adres nu een wat zakelijker adres neergezet. Deze had ik al maar had geen flauw idee hoe ik het in outlook moest krijgen....Met wat hulp van mijn medemens is het nu wel gelukt. Heb ook gelijk maar de kans aangegrepen om de lay-out totaal te veranderen, zodat het minder rommelig lijkt

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik helemaal klaar met de vernieuwingen van vandaag. Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat! Over het BTW-verhaal, ik heb het geprobeerd maar volgens mij gaat het niet anders dan mijnwebwinkel.nl het heeft neergezet.

Nog steeds zijn natuurlijk alle reacties welkom. Ik kan er alleen maar van leren.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik eerlijk mag zijn zou ik voor een achtergrond gaan over de hele pagina een kleur bijvoorbeeld of boven plaatje en naar beneden lopend kleur. Staat strakker en professioneler :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Het komt op mij een beetje vreemd over dat je "Big Dog Boetiek" heet en dan bijvoorbeeld bij halsbanden de prijzen vermeldt die gelden voor de kleinste maat. Als ik dan een grotere maat nodig heb voor mijn "Big Dog" dan is ineens een meerprijs van toepassing. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige bezoekers een tegenvaller is. Bij sommige producten past de "meerprijs" tekst overigens niet in het vakje, dan kan ik pas in de winkelwagen zien wat de meerprijs is.

 

Als ik in stap 1 van de winkelwagen ben en ik verander het aantal van het gekozen product van 1 in 2 en klik op "herberekenen", dan wordt het scherm ververst maar staat het aantal nog steeds op 1. Dat komt waarschijnlijk omdat je er maar 1 op voorraad hebt. Lever je dus alleen uit voorraad? Zo ja, dan misschien wel een melding geven in de winkelwagen, nu is het erg verwarrend waarom het niet lukt.

 

Je laatste zin bij "Verzendkosten" vind ik wat vreemd, het geeft de indruk dat er nogal eens wat zoek raakt.

 

Artikel 5 van je Algemene Voorwaarden heb je niet aangepast aan het feit dat je ook iDeal betalingen accepteert.

 

Loop je site nog even na op tik- en taalfouten. Bijvoorbeeld op je homepage staat "vindt je" ipv "vind je". In Artikel 6 van je AV staat "vermeldt" ipv "vermeld". En in Artikel 7 staat "alvorens" waar je waarschijnlijk "vooraf" bedoelt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij zit hier zeker handel in, daar kan het niet aan liggen.

 

Ik zou om te beginnen de artikelen die nu op je homepage onderaan staan, helemaal of bijna helemaal bovenaan plaatsen.

 

Je ziet nu niet meteen wat je verkoopt, mensen gaan echt niet eerst een tekst lezen. toon je mooiste artikelen en aanbiedingen meteen op de homepage.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je een prachtige niche gekozen. Kenmerk daarvan is dat het een eenduidig aanbod is en de doelgroep (dus) ook makkelijk te traceren is.

 

Ik vind zelf je site er behoorlijk ruk uitzien, maar ik heb geen hond en houd niet van gebruik van hondenriemen tijdens de seks, dus ik behoor niet tot je doelgroep. Je hoort mij dan ook niet zeggen dat je je site visueel moet aanpassen, dat is nu ook nog niet aan de orde denk ik.

 

Waarom ik vind dat je zo'n mooie nichemarkt hebt gekozen is dat je doelgroepen zo makkelijk bereikbaar zijn. Hondenliefhebbers hebben zich veel verenigd op websites (soms zelfs per ras) en alle hondenclubs zijn makkelijk te vinden (zowel online als offline). Dus wat let je: bemoei je met online discussies, geef tips over het gebruik van halsbanden, stuur een mooie brief naar hondenclubs en bied aan om een demonstratie te geven. Tien tot vijftien mensen op je site? Natuurlijk, niemand kent je! Maar dat heb je met een paar kosteloze acties snel vertienvoudigd.

 

Man, mogelijkheden te over!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Fijn dat je de lay-out heb veranderd, ziet er al stuk beter uit dan toen ik het weekend even keek. Even snel paar tips:

- ik snap dat je (shop) naast de links naar producten zet zodat duidelijk is waar je producten kan vinden en waar info, maar ik zou het weglaten. Nu er een streep is tussen 'sale' en 'welke maat' wijst het zich wel vanzelf.

- Ik zou de tekst bij de welkomstpagina niet centreren, leest niet fijn. Verder zie ik bij halsbanden en riemen weer dezelfde tekst over 6:30 op staan, dat zou ik alleen bij de startpagina laten.

 

Overigens wel leuk idee, zulke producten! Zoveel keus heb je niet bij winkels.

Link naar reactie
  • 0

Mijn excuses indien ik al dingen opmerk die al gezegd zijn.

 

- Die blauwachtig achtergrond met sterren past helemaal niet bij de site, ik zou opteren voor een iets andere achtergrond.

- Er kan ook nog wat gewerkt worden aan je SEO.

- Dog's Hier zou ik Dogs van maken ipv Dog's.

- Misschien een andere naam verzinnen voor 'Sale', het is niet direct duidelijk wat er in die catogorie te vinden is.

- Ik vindt nergens je BTW nummer.

 

Ik vindt het concept wel erg leuk! Ik ben het alvast nog niet tegengekomen, een shop gespecialiseerd in halsbanden!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben jouw doelgroep ;D

 

Sinds een week heb ik 2 honden, waarvan de eerste net een jaar is. Dus ik ben op zoek naar de spulletjes die jij beidt.

 

Mijn conclusies zijn eigenlijk vrij globaal, maar misschien kan je er iets mee.

Je laat de bezoeker te veel zweven. Je hebt het 2x onderin over Caroline. Ik zie dat het halsbanden zijn, en dat ze anders zijn. maar hoe?????

 

De opmaak is simpelweg slordig. Teksten slecht gecentreerd, te groot en te gefragmenteerd.

 

Waar is de toegevoegde waarde. Ik persoonlijk wil het beste voor mijn honden. Dus ik wil het gevoel krijgen dat jij mij de beste materialen levert. Maar dat komt in niks naar voren. Op een plaatje kan ik alleen zien dat iets er grappig uitziet, maar jij moet mij overtuigen dat mijn bullmastiff van 60 kilo het niet kapot trekt. Mijn handen heel blijven en dat het gemakkelijk om te doen is.

 

Ik klik bijvoorbeeld op "welkom hondebaasje". En dan zie ik "ga direct naar". Ik verwacht hier een verhaal van hoe jullie onderneming in elkaar zit en wat voor kennis jullie wel niet hebben. Niet gelijk een doorverwijzing naar "KOPEN!!!!".

 

Kortom, ik ben er echt niet kapot van. Mijn tip: ga goed kijken naar de concurrent en bezoek eens wat honden fora's. Dan zie je wel wat er leeft bij de hondenliefhebbers (niet dat ik daarmee zeg dat jij het niet bent).

 

Veel succes,

 

Micha

 

Ps nog een tip: let op je teksten

"Geddeltelijk bedrukt met motief" staat zo slordig.

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat adwords geen succes voor je was.

Toch vermeldt je wat kengetallen die belangrijke informatie geven.

 

Ik kan je alleen toetsen met mijn eigen ervaringen met adwords en kerncijfers.

 

Met zo'n hoogpercentage verwijzende sites zou ik blij zijn omdat die zeer waarschijnlijk komen uit de doelgroep die je wilt bereiken en onbetaalde clicken gegenereerd hebben. Het weigeringspercentage komt overeen met mijn site.

Wat mij ook laag overkomt is de gemiddelde tijd die zij op jou site doorbrengen en zegt iets over de inhoud van je site.

Je geeft helaas geen CTR percentage omdat die wat zegt over de kwaliteit van je advertentie op google.

De CTR kan ook iets zeggen of je met jou advertentie je doelgroep bereikt of dan al afknapt.

Mijn ervaring is dat marktplaats al gauw duur wordt omdat slechts een gedeelte ook jou site bezoekt en je hoog moet inzetten om op de eerste pagina's te blijven.

 

Denk dat je moet proberen te bereiken dat de tijd op jou site hoger wordt. Ter indicatie bij mij is deze rond de zes minuten bij een 150 kijkers per dag op een site die drie maanden actief is.

 

Succes.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Hoi hoi

 

Op zich een webshop met een mooi product...ben zelf ook in het bezit van 2 honden dus dacht zal de site eens even goed bekijken.

 

Wat mij alleen best wel tegenviel was het volgende,neem even een voorbeeld link.

 

Dan heb ik deze halsband gezien http://www.bigdogboetiek.nl/a-10598203/halsbanden-shop/boho-blauw

 

Dan denk ik ey mooi er staat ook een bijpassende riem bij (staat er wel bij excl en dat is logisch voor die prijs)

 

Maar waarom niet de optie om gelijk bij de halsband een optie te maken om de riem er bij te bestellen,,

 

1) dan ziet de klant gelijk dat je de riem ook kan leveren

2) ze hoeven niet naar de riem te gaan zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet helemaal waarom de btw zo uitgebreid vermeld moet worden? Ik neem aan dat je voornamelijk aan particulieren/consumenten verkoopt. Voor hen is het bedrag zonder btw niet zo interessant, lijkt me...

 

Of is dit in het kader van transparantie ;)?

Link naar reactie
  • 0

Zelf geen hondeneigenaar, maar wel jarenlange ervaring in webdesign, eens kijken of ik je vooruit kan helpen:

 

- Je gebruikt > tekens om je secundaire (?) menu (?) te scheiden (die in het zwart). Gezien dit juist de plek is van zogenaamde breadcrumbs, die ook meestal nog eens gescheiden zijn door > tekens was ik verward. Anders scheidingstekens uitzoeken.

- Wat doet de nietszeggende link 'vertel verder' op zo'n prominente plek op je frontpage? Na een klik zie ik dat het een 'tell a friend' optie is, je bent je bewust van de recent gewijzigde wetgeving met betrekking tot die opties?

- Waarom staat er achter vrijwel elke link in je hoofd (?) (shop)? Ik ben toch op een webshop? Dan verwacht ik dat alles een shop is, en daarom hoef jij dat niet meer aan te geven.

- Waarom heet je homepage 'Welkom hondenbaasje!' in plaats van 'Home' of 'Hoofdpagina'? Deze pagina wordt door veel mensen gebruikt als een veilige basis om over een website te navigeren. Jouw veilige basis is zoek op deze manier.

- Het eerder genoemde bezwaar tegen je naam ten opzichte van je slogan vind ik storend. Ben ik hier nou op de juiste plek voor iemand die verstand heeft van grote honden, of doe je toch stiekem van alles een beetje?

- Vanwaar de enorme witte blokken om je 'nieuw in onze webwinkel' blokken? Ruimte op een homepage is al zo schaars, maak er dan gericht gebruik van!

- Hoewel ik geen kennis heb over je doelgroep vraag ik me sterk af wie je blij zal krijgen met een gastenboek op je frontpage. Mensen die op zoek zijn naar dit soort informatie (die naar mijn mening sowieso niet thuis horen op een webshop) zullen dit ook wel vinden als het niet op de frontpage staat.

- Kijkende naar de productpagina van 'Riley' zie ik een enorm wit blok, zo groot zelfs dat ik op mijn relatief grote monitor niet eens je productspecificaties kan zien. Die passen MAKKELIJK in het scherm met een wat beschaafder wit veld.

- Is het nodig om de BTW over je verzendkosten los te vermelden? Het oogt extreem chaotisch met al die bedragen en percentages op dit moment.

- Ondanks dat ik het juiste antwoord op deze vraag weet vraag ik mij toch af: wat doet die hoofdletter X met die streep er onder achter je product in de winkelwagen. Misschien een vuilnisbakje of een duidelijk 'verwijderen' icoon?

- Een tekstje waarin staat 'welkom in de winkelwagen'?! Een welkomstbericht op de homepage is wat mij betreft op het randje, maar in de winkelwagen?!

- Waarom worden de kosten voor iDeal aan mij doorberekend? Vermoedelijk levert iDeal jou minder werkzaamheden op dat wat vooraf betalen ook mag zijn en mogelijk krijg je nog meer klanten ook wanneer iDeal de klant niets meer zou kosten.

- Waarom staat er 'vooraf betalen of via ideal?'. iDeal is ook vooraf.

- Wat is de reden dat je gekozen heb de NU prijs van je aanbieding rood te maken? Rood staat voor fout, mislukt, onjuist in webdesign land. Is er iets mis gegaan met je prijs?

- Je geeft aan dat er geen verzendkosten zijn bij bedragen >150E. Waarom precies daar? Hoeveel meer winst zou je maken wanneer je geen verzendkosten meer zou rekenen bij >0E? >25E? >50E? etc.

- Ik zie je op je site niets staan over privacy beleid. Wat ga je met mijn gegevens doen?

- Wat gebeurt er als op die groene knop bestelling AFRONDEN klik? Wordt er dan meteen geld van mijn rekening afgeschreven?!

- Waarom kan ik naar de 3e stap van het bestelproces toe (die overigens - uiteraard - leeg is) nog voordat ik stap twee heb afgerond?

 

Succes met het aanpassen van je webwinkel!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.