• 0

Als een werknemer met 1 jaar contract ziek wordt

Hallo allemaal,

 

Ik ben van plan een persoon in dienst nemen met een jaar contract. Wat gaat gebeuren als hij ziek wordt? Hoe veel maanden moet ik hem doorbetalen? Ik neem wel een ziekverzuimverkering erbij. Maar wat is de wettelijk bepaling hiervoor?

 

Alvast bedankt,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo allemaal,

 

Ik ben van plan een persoon in dienst nemen met een jaar contract. Wat gaat gebeuren als hij ziek wordt? Hoe veel maanden moet ik hem doorbetalen? Ik neem wel een ziekverzuimverkering erbij. Maar wat is de wettelijk bepaling hiervoor?

 

Alvast bedankt,

 

Je moet hem doorbetalen doorbetalen voor de resterende duur van de arbeidsovereenkomst (en uiteraard ook voldoen aan de verdere verplichtingen).

Link naar reactie
  • 0

Loondoorbetaling is 70% tenzij er een CAO geldt waar een ander percentage wordt vastgesteld.

 

Je kan je hiervoor verzekeren, betaal je alleen een eigen risico (een aantal weken wordt dan niet uitgekeerd).

 

Als je dan iemand moet inhuren dan is dat uiteraard wel voor eigen rekening.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0
Is er een ziekteverzuimverzekering in dit geval? (tijdelijk, een persoon)

 

De meeste verzekeraars bieden alleen jaarcontracten of meerjarige contracten, maar dat levert verder geen praktische problemen of meerkosten op: zodra de loonsom nihil is, is de premie dat ook. Enige gevaar is dat je wel vooraf voor een heel jaar betaalt, en de restitutie pas achteraf bij naverrekening krijgt

 

Ttussentijds royement bij geen personeel meer in dienst + verwachting dat er niet spoedig opnieuw personeel in dienst komt is bij een goede verzekeraar ook gebruikelijk.

 

Daarnaast biedt een goede verzekeraar/adviseur je in dit geval de mogelijkheid om uitsluitend het eerste jaar loondoorbetaling te verzekeren: je betaalt dan dus niet voor het niet van toepassing zijnde 2e jaar loondoorbetaling. (ben je bijvoorbeeld actief in de zakelijke dienstverlening dan kan het verzekerigstarief hierdoor uitkomen tot onder de 1% van het bruto salaris, afhankelijk van het gewenste uitkeringspercentage en de gekozen wachttijd).

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Norbert,

 

Ik weet niet of ik de vologende mag vragen.

 

Ken je een goede verzekeraar/adviseur? ???

 

Norbert mag geen reclame maken voor zichzelf (is tegen de regels van dit forum), maar bij deze: druk op zijn groene [PM]-icoontje en stuur hem een persoonlijk bericht. Hij kan je namelijk vast zelf al wel verder helpen :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.